انواع پمپ آب کشاورزی و نحوه عملکرد انها + قیمت

خرید بهترین پمپ آب کشاورزی با قیمت مناسب

کفکش خورشدی: همان‌طور که می‌دانید، برای شروع یک فعالیت کشاورزی به ابزارآلات گوناگونی نیازمند هستیم. یکی از مهم‌ترین ابزارها در این زمینه، پمپ آب کشاورزی است. زیرا، انتقال آب که یک منبع حیاتی برای زنده ماندن و رشد گیاهان است، تنها با پمپ آب کشاورزی امکان‌پذیر است. باتوجه‌به اهمیت چشمگیر پمپ آب در کشاورزی، لازم است برای داشتن یک انتخاب درست به مواردی چون اندازه، ساختار، مدل، کاربرد و غیره به مقدار کافی توجه نمود.

به طور مثال، دسته‌ای از این پمپ‌ها، پمپ آب کشاورزی برقی هستند. پمپ آب کشاورزی برقی امکان کنترل از راه دور و خودکار را فراهم می‌آورد و برای نگهداری از آن‌ها به تابلو برق نیاز است. قیمت پمپ آب کشاورزی برقی نیز بر اساس مدل، توان مصرفی این دستگاه و غیره تعیین می‌شود. یک دسته دیگر از پمپهای آب کشاورزی، پمپ‌های دینامیکی هستند که عملکردشان وابسته به میزان فشار وارد شده بر تیغه‌های پروانه‌‌ای آن‌هاست.

نحوه انتخاب پمپ آب کشاورزی مناسب

معمولاً افراد کمتر به خرید اینترنتی تجهیزات صنعتی و آب‌رسان می‌پردازند، چون اعتماد کردن به هر سایتی کار راحتی نیست؛ ولی سولار مکانیکال برای به‌دست‌آوردن اعتماد افراد، پرداخت درب منزل را در اختیار شما قرار داده است.

شما می‌توانید در این سایت به خرید پمپ آب کشاورزی و دیگر تجهیزات آب‌رسانی به بهترین قیمت بپردازید. اگر شما زمین زراعی دارید یا اینکه تصمیم به کشاورزی گرفتید؛ باید بدانید که این کار، کار راحت و کم هزینه‌ای نیست.

برای مثال شما باید حتماً برای انتقال آب از پمپ آب کشاورزی استفاده کنید. این وسیله از مهم‌ترین لوازم برای پمپاژ آب به سمت زمین‌های زراعی محسوب می‌شود. به‌طورکلی پمپ آب، وظیفه انتقال آب از یک مکان به مکانی دیگر را دارد.

پمپ‌های آب انواع مختلفی دارند که شما برای خرید پمپ مناسب باید شرایط خود را در نظر گرفته و سپس بهترین آن را انتخاب کنید. خرید پمپ آب کشاورزی و نحوه انتخاب بهترین پمپ آب کشاورزی کار راحتی نیست و شما باید با یک مشاور در این زمینه مشورت کنید.

به‌طورکلی از نظر نصب، پمپهای کشاورزی به دودسته سطحی و زیرآبی تقسیم‌بندی می‌شوند. قیمت پمپ آب کشاورزی بسته به نوع، مدل و کاربردشان متفاوت است؛ اما درهرصورت شما برای انتخاب بهترین پمپ آب برای زمینهای کشاورزی خود باید از یک فرد باتجربه کمک بگیرید.

خرید پمپ آب کشاورزی برقی

 

پمپ آب کشاورزی برقی از جمله پمپ‌هایی به شمار می‌رود که برای فعالیت خود نیاز به اتصال مستقیم برق دارد. شما برای بهره‌مندی از این نوع پمپ نیازی به نصب الکتروموتور نخواهید داشت اما بایستی برای نگهداری از آن‌ها حتماً از تابلو برق استفاده کنید.

این نوع پمپ از پتانسیل بیشتری برای کنترل خودکار و از راه دور برخوردار بوده و به‌خوبی قادر است تا نیازمندی‌های شما را برآورده سازد. قیمت پمپ آب کشاورزی برقی بر اساس توان مصرفی، مدل و برند تولیدکننده مشخص می‌گردد؛ بنابراین نمی‌توان در این راستا نظر قطعی داد. شما با خدمات مشاوره‌ای و خرید از ما می‌توانید بیشتر با قیمت موتور پمپ آب کشاورزی برقی آشنا شوید.

در این قسمت شاید انتظار شما یک بازه قیمتی مشخص از محصولات است؛ اما متأسفانه امروزه به دلیل وضعیت ناپایدار اقتصادی نمی‌توان عدد مشخصی را برای شما مثال زد. به جز این مورد قیمت پمپ آب کشاورزی شما به پارامترهای مختلفی مثل نوع، برند، ساختار و کاربرد آن بستگی دارد.

همان‌طور که گفتیم متأسفانه، به دلیل وضع ناپایدار اقتصادی نمی‌توان برای انواع پمپ آب کشاورزی یک بازه از قیمت‌های مشخص را تعیین کرد. اما، می‌توان گفت نوع، کاربرد، ساختار و اندازه این پمپ‌ها بسیار در زمینه تعیین قیمت آن‌ها اثر گذارند.

به طور مثال، از نظر اندازه انواع پمپ آب کشاورزی یک اینچ، دو اینچ، سه اینچ، چهار اینچ و هشت اینچ در بازار موجود هستند. مسلماً، قیمت پمپ آب کشاورزی دو اینچ با قیمت پمپ آب کشاورزی 3 اینچ و با قیمت پمپ آب کشاورزی 4 اینچ و همین‌طور با قیمت پمپ آب کشاورزی 8 اینچ و … تفاوت پیدا می‌کند. همچنین، انواع پمپ آب کشاورزی از نظر کاربرد و محل نصب با یکدیگر متفاوت هستند.

برای نمونه، دسته‌ای از این پمپ‌ها مخصوص قرارگیری در چاه هستند و در این گروه از پمپ‌ها، نیاز به واردکردن نیرو خلاف جهت جاذبه زمین است. محل نصب دسته‌ای دیگر بر سطح زمین قرار دارد بنابراین، قسمتی از نیرو تولید شده در آن‌ها صرف مقابله با جاذبه زمین نخواهد شد و موتور به نسبت ضعیف‌تری نیاز دارند.

هرکدام از موارد ذکر شده خود انواع و قیمت‌های گوناگونی دارند. همچنین، قدرت موتور بکار رفته در پمپ آب کشاورزی می‌تواند بسیار بر قیمت نهایی پمپ تعیین‌کننده باشد.

به طور مثال، هر چه محل قرارگیری پمپ آب چاه کشاورزی عمیق‌تر باشد، به همان نسبت به موتوری قوی‌تر برای انتقال آب احتیاج داریم. در نتیجه، قیمت پمپ آب چاه کشاورزی که لازم است تهیه کنیم بیش‌تر خواهد شد.

خیلی از افراد به دنبال پمپ آب کشاورزی ارزان هستند، یک نکته در این زمینه که باید به شما گوشزد کنیم این است که قیمت ارزان همیشه به نفع شما نبوده و نباید از آن خوشحال شوید. در این حیطه امکان دارد افراد کلاهبردار جنس بی‌کیفیت و تقلبی را به قیمت بسیار پایینی به شما بفروشند.

 

قیمت پمپ آب فشار قوی کشاورزی

 

برخی از افراد برایشان پمپ آب معمولی کارساز نبوده و به دلیل داشتن زمین زراعی بسیار وسیع باید از پمپ آب فشار قوی کشاورزی استفاده کنند. پمپهای فشار قوی کشاورزی معمولاً به دلیل داشتن طبقات زیاد، قدرت بسیار زیادی داشته و به همین دلیل باعث افزایش فشار و هد می‌شود. معمولاً پمپهای فشار قوی از نوع گریزازمرکز بوده و دارای بخش شعاعی پروانه‌ای است.

پمپهای فشار قوی کشاورزی دارای طبقات و موتور جداگانه است. حتماً تا این جای کار حدس زدید که قیمت پمپ آب فشار قوی کمی از پمپ‌های معمولی بیشتر بوده و ساختار خاصی نیز دارد. اگر زمین زراعی وسیعی دارید حتماً به فروشنده گوشزد کنید که یک پمپ آب با فشار قوی نیاز دارید. در این زمینه می‌توانید از مشاوران سایت به‌صورت رایگان مشورت بگیرید.

البته باز هم قیمت پمپ آب فشار قوی کشاورزی به مدل و ساختار آن بستگی دارد. در نتیجه قیمت هر یک متفاوت بوده است. شما برای مطلع شدن از قیمت محصولات می‌توانید به سایت سولار مکانیکال مراجعه کند. شما حتی می‌توانید با بررسی و خواندن بخش مشخصات محصول، محصولات را با یکدیگر مقایسه کنید. قیمتهای پمپ آب فشار قوی کشاورزی به پارامترهای زیر بستگی دارند:

قیمت پمپ آب کشاورزی دو اینچ

برای بررسی قیمت پمپ آب کشاورزی دو اینچ شما در گام اول بایستی مدل پمپ را مشخص نمایید؛ زیرا این امر فاکتوری است که می‌تواند بر روی قیمت خرید پمپ آب اثرات قابل‌توجهی داشته باشد. همچنین برند تولیدکننده و اعتبار بالای آن‌ها را در راستای عرضه انواع پمپ آب کشاورزی نیز دیگر عامل‌های مؤثر به شمار می‌روند.

انواع پمپ آب کشاورزی و کاربرد آنها

 

پمپ آب کشاورزی بر اساس نوع نصب و عملکرد به دسته‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. برای مثال از نظر نصب به دودسته سطحی و زیرآبی تقسیم‌بندی می‌شوند و از نظر عملکردی به پمپ آب کشاورزی گریزازمرکز، توربینی، شناور و پروانه‌ای دسته‌بندی می‌شوند. ناگفته نماند که پمپ‌ها بر اساس نوع سوخت و موتور نیز به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند.

در نتیجه برای خرید پمپ آب کشاورزی باید شرایط خود را نیز در نظر بگیرید. برای مثال شاید سوخت مدنظر شما دیزلی باشد. انواع پمپ آب کشاورزی و کاربرد آن‌ها بر اساس نوع عملکرد عبارت‌اند از:

پمپ آب کشاورزی گریزازمرکز سطحی

از این نوع پمپ‌ها معمولاً در زمین‌های زیرزمینی یا سطحی کم‌عمق استفاده می‌کنند. یک کاربرد دیگر آن این است که برای تقویت فشار آب در خطوط آبیاری استفاده می‌شود.

پمپ آب کشاورزی توربینی

معمولاً از این نوع پمپهای زیرزمینی برای مکان‌های پر عمق استفاده می‌گردد. این نوع پمپ‌ها شامل سه قسمت اصلی هد، شافت و موتور هستند. این نوع پمپ را باید به‌صورت عمودی نصب کنید. قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای نسبت به پمپ‌های دیگر دارد.

پمپ آب کشاورزی شناور

یک نکته بسیار مهم در رابط با خرید پمپ آب کشاورزی شناور این است که از این نوع پمپ نباید در مناطق طوفانی و بارانی استفاده شود؛ زیرا رعدوبرق باعث خرابی آن می‌شود. از نظر قیمت در رده میانی قرار داشته و به دلیل تولید آلودگی صوتی کم برای زمین‌های زراعی نزدیک به مناطق مسکونی مناسب است.

پمپ آب کشاورزی پروانهای

در مکان‌هایی که سرعت جریان بالا و انرژی پایین بوده است، بهترین انتخاب پمپ آب کشاورزی پروانهای است. کارایی و کاربرد آن‌ها تقریباً همانند پمپ‌های توربینی است.

پمپ آب کشاورزی دست دوم

 

تا جای امکان بهتر است از خرید پمپ آب کشاورزی دست دوم دوری کنید، تمامی تجهیزات پمپ و محصولات در مدت‌زمان مشخصی کار می‌کنند و بعد از اتمام انقضا حتماً باید آن‌ها را تعویض کنید. برخی از پمپهای کشاورزی به دلیل قیمت بالا و کیفیت بالا توان استفاده دوباره را دارند. اما دقت کنید که پمپهای کشاورزی از وسایل مهم کشاورزی به‌حساب می‌آیند و اگر وسط سال یا رشد محصول جاری خرابی شوند، ضررهای بسیاری به شما تحمیل می‌کنند.

شما می‌توانید در اینترنت هزاران مدل پمپ آب دست دوم را مشاهده کنید؛ باز هم نمی‌توان به‌صورت کلی گفت که پمپ آب را به‌صورت دست‌دوم نخرید. خرید پمپ آب دسته دوم به شرایط شما و حتی خود پمپ نیز بستگی دارد. بااین‌حال توصیه ما، خرید پمپ آب با قیمت بسیار مناسب و کیفیت بالا از فروشگاهی معتبر و شناخته شده است.

شاید برایتان سؤال شود که چرا نباید پمپ آب کشاورزی دست دوم را خریداری کنیم؟ در جواب این سؤال باید گفت در صورت استفاده نادرست از این وسایل امکان خرابی آن‌ها وجود دارد. به جز این موضوع موتور الکتریکی پمپ آب تا مدتی توان کارکردن دارد و هرچه این مدت افزایش یابد، توان آن نیز کمتر خواهد شد.

حالا که با انواع پمپ کشاورزی آشنا شده اید، باید طبق شرایط خود و بودجه ای که مدنظرتان است بهترین آن را خریداری کنید. برای خرید پمپ آب کشاورزی با قیمت مناسب، ، ، ، و… کافی است تا به سایت سولار مکانیکال مراجعه کرده و پمپ آب باکیفیت با قیمت مقرون‌به‌صرفه را خریداری کنید.

در این صورت با خیال راحت می‌توانید محصول را در صورت نخواستن، برگشت دهید

 

خروج از نسخه موبایل