اخبار سلامت

بدن ما چقدر میوه و سبزی نیاز دارد؟

سرطان |سکته مغزی |صبحانه

به گزارش شفاف ، تحلیلی که توسط متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد انجام شد نشان می دهد که در مجموع پنج وعده میوه و سبزیجات در روز بیشترین مزایای سلامتی را دارد.

این مطالعه که در مجله Circulation به صورت آنلاین منتشر شد ، سلامت و رژیم غذایی نزدیک به دو میلیون نفر را در سراسر جهان طی یک دوره 30 ساله بررسی کرد.

به گزارش دویچه وله ، در مقایسه با افرادی که فقط دو وعده میوه یا سبزیجات در روز مصرف می کردند ، نتایج زیر در افرادی که پنج وعده از این مواد مصرف می کردند به دست آمد:

– خطر مرگ به هر علتی 13 درصد کمتر است

– خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی یا سکته مغزی 12 درصد کمتر است

– خطر مرگ بر اثر سرطان 10 درصد کمتر است

– خطر مرگ ناشی از بیماریهای تنفسی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه 35 درصد کمتر است

نویسنده و محقق ارشد این مطالعه ، دکتر. به گفته دانیل وانگا ، میوه ها و سبزیجات منبع عالی مواد مغذی هستند ، از جمله پتاسیم ، منیزیم ، فیبر و پلی فنول (ترکیبات گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی) که به ویژه برای سلامت قلب و عروق مفید هستند. دانشکده پزشکی هاروارد مرتبط هستند.

محققان می گویند افراد باید دو وعده میوه و سه وعده سبزیجات در روز بخورند.

خوردن سبزیجات تیره (کلم ، اسفناج) و میوه ها و سبزیجات (مرکبات ، توت ها ، هویج) که سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن هستند ، بزرگترین مزایای سلامتی است. ویتامین C و بتاکاروتن آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند در پیشگیری از سرطان نقش داشته باشند.

نکته دیگر این است که خوردن بیش از پنج وعده میوه یا سبزی در روز فایده بیشتری در کاهش خطر مرگ ندارد. دکتر وانگ تأکید می کند که اگر نمی توانید میوه و سبزیجات را در یک روز دریافت کنید ، می توانید در روزهای دیگر کمی بیشتر از حد معمول غذا بخورید تا میانگین مصرف این مواد در هفته افزایش یابد.

شما نیازی به ایجاد تغییرات بزرگ در رژیم غذایی معمول خود ندارید. به عنوان مثال ، صبحانه شما می تواند کمی بلوبری یا یک تکه غلات با تخم مرغ آب پز و گوجه فرنگی ، پیاز و اسفناج باشد. ناهار می تواند سالاد میوه ها و سبزیجات مورد علاقه شما (شاید سالاد برش گریپ فروت ، فلفل قرمز ، کلم با هویج و اسفناج) ، یک لیوان ماست با توت فرنگی یا اسموتی با کلم و انبه باشد.

برای شام کلم بروکلی یا سبزیجات بخارپز مانند کدو و کدو بخورید. اگر نمی توانید از سبزیجات کافی در طول روز استفاده کنید ، یک سالاد عالی برای شام با مقدار زیادی سبزیجات رنگارنگ و پروتئین مانند مرغ یا ماهی سرخ کرده درست کنید.

نمایش بیشتر