بهترین سنگ تراورتن سفید

بهترین سنگ تراورتن سفید کدام است؟ هر کدام چه محاسن و معایبی دارد ? چگونه آن‌ها را از همدیگر تشخیص دهید؟ در این مقاله قصد داریم انواع سنگ تراورتن سفید را به شما معرفی کنیم و ویژگی‌های هرکدام را بیان کنیم.

تراورتن‌‌های سفید  از لحاظ کیفیت و قیمت نسبت به سایر تراورتن‌ها اختلاف چشم‌گیری دارد؛ معمولا افرادی به سراغ این‌ سنگ‌ها می‌آیند که عموما یک پروژه شیک و مجلل دارند و یا قیمت برای آنها گزینه مهمی محسوب نمی‌شود

اگر یک پروژه لوکس و مدرن دارید ما به شما استفاده از این سنگ‌ها را پیشنهاد می‌دهیم.

تراورتن آتشکوه بهترین سنگ تراورتن سفید جهان

در ابتدا شاید به ذهن مخاطب محترم برسد که بهترین سنگ تراورتن سفید ، سنگ تراورتن آتشکوه باشد؛ اما آیا هر تراورتن آتشکوهی را می‌توان بهترین سنگ تراورتن سفید کشور دانست؟ و یا هر سنگی که از معادن آتشکوه استخراج می‌شود این ویژگی‌ها را دارد؟

خیر در اینجا  بهترین سورت و با کیفیت‌ترین سورت استخراجی از معادن آتشکوه؛ که در بازار به تراورتن آتشکوه سوپر معروف است را مدنظر داریم.

سنگ آتشکوه را می‌توان قطع به یقین  گران‌ترین، با کیفیت‌ترین و سفیدترین سنگ تراورتن موجود دانست.

این سنگ دارای خلل و فرج بسیار کمی می‌باشد و در برابر ساب پذیری مقاومت بالایی دارد و در اصطلاح بسیار ساب‌پذیر است؛ تراکم بسیار بالایی دارد که معمولا برای افزایش بهره‌وری در ضخامت‌های نازک بریده می‌شود.

این سنگ در دو نوع موج‌دار و بی موج موجود است که نوع موج دارد آن دارای موج های منتظم و موازی هم می‌باشد و اگر امواج آن منظم نباشد به صورت بدون موج برش داده می‌شوند که نوع بی موج آن سطح یکدست سفید و یکنواختی دارد.

در طراحی نماهای رومی، مدرن و کلاسیک که از نماهای تک رنگ استفاده می‌شود، سنگ آتشکوه بهترین گزینه می‌باشد.

عمر بالای تراورتن آتشکوه در نمای ساختمان یکی دیگر از ویژگی‌های این سنگ است که سالیان سال به همان زیبایی و کیفیت روز اول ماندگار است و در مرور زمان با تابش مستقیم خورشید رنگ این سنگ روشن تر و زیباتر می‌شود.

بیشترین مورد استفاده از تراورتن آتشکوه در نمای خارجی و داخلی می‌باشد.

پیشنهاد می‌شود بعد از نصب سنگ آتشکوه در نمای ساختمان، با استفاده از پوشش نانو ، نمای ساختمان را آبگریز کنید تا در برابر آسیب باران‌های اسیدی که به سنگ‌های آهکی (آتشکوه هم یک سنگ آهکی است) آسیب می‌زند در امان نگه دارید. استفاده از مواد نانو سبب می‌شود هیچ تغییر ظاهری در سنگ نمود نکند.

اگر یک ساختمان شیک، لوکس و مجلل دارید بدون شک استفاده از سنگ تراورتن آتشکوه اولین گزینه می‌باشد.

سنگ تراورتن عباس آباد محلات

برای یک نمای شیک، لوکس و جذاب برای دومین گزینه باید به سراغ معروف‎‌ترین تراورتن جهان ، یعنی سنگ تراورتن عباس آباد رفت.

سنگ عباس آباد معروف‌ترین تراورتن جهان است و کسی را نمی‌توان در صنعت ساختمانی یافت اسم تراورتن عباس آباد را نشنیده باشد.

سنگ عباس آباد از لحاظ قیمت دومین سنگ تراورتن می‌باشد ولی این باعث شده که پرطرفدارترین و پرمصرف‌ترین تراورتن سفید کشور شود . سنگ عباس آباد نسبت به سنگ آتشکوه از قیمت بسیار مناسب‌تری برخوردار است؛  البته همچنان عباس آباد در دسته سنگ‌های خیلی گران می‌باشد

سنگ عباس آباد کیفیت بسیار بالایی دارد (البته از لحاظ کیفیت اختلاف بسیار مشهودی با سنگ آشکوه دارد)مقاومت بالا، ساب‌پذیری بالا، تخلخل کم و طرح زیبا و رنگ روشن و سفید، از دیگر ویژگی‌های این سنگ می‌باشد.

تنوع سورت در این سنگ به حدی زیاد است که بعضی وقت‌ها کارخانه را هم به اشتباه می‌اندازد، سورت موج‌دار، بی‌موج، دنده گاوی، ابروبادی، سوزنی و … از انواع سنگ عباس آباد می‌باشد.

این سنگ سختی بسیار بالایی دارد و میزان چسبندگی‌اش به ملات به دلیل وجود تخلل بسیار عالی است و مناسب نمای ساختمان، مخصوصا ساختمان‌های مرتفع می‌باشد، البته پیشنهاد ما برای استفاده از هر نوع سنگی برای استفاده در نمای ساختمان‌های بلند اسکوپ کردن سنگ می‌باشد.

سنگ تراورتن عباس آباد با توجه به تنوع سورت متفاوت، تنوع رنگ متعددی دارد و هرچه سنگ دارای رنگ روشن‌تر و هاله‌های کمتری باشد، از کیفیت بالاتری برخوردار است و بطبع قیمت بیشتری هم دارد.

عباس آباد در دسته سنگ‌های رسوبی است، چسبندگی بالا به ملات، کیفیت بالا، رنگ روشن،  وزن کم و مقاومت بالا دلایلی هستند که سبب شده تا تراورتن عباس آباد یکی بهترین گزینه‌های نمای ساختمان می‌باشد و در اندازه‌های بلند و حتی به صورت اسلب هم قابل فراوری است.

هیچ سنگی مانند عباس آباد از این همه تنوع طرح و رنگ برخوردار نیست. عباس آباد را می‌توان دومین گزینه در پاسخ به سوال بهترین سنگ تراورتن سفید کشور کدام است؟ قرار داد.

سنگ تراورتن دره بخاری

سنگ دره بخاری یکی دیگر از سنگ‌های تراورتن سفید در کشور است، البته دره بخاری به سفیدی سنگ آتشکوه و عباس آباد نمی‌باشد، ولی به هر حال این سنگ به رنگ سفید در درجه پایین‌تری( بین کرم و سفید با تمایل به سفید) است.

نمی‌توان به دره بخاری لقب بهترین، پرکابردترین و یا پرطرفدارترین تراورتن را داد، ولی این سنگ نیز با توجه به قیمت مناسبی که دارد کاربرد گسترده‌ای در صنعت سنگ ساختمانی مخصوصا برای استفاده در نمای ساختمان دارد، نمای رومی از محل‌هایی که استفاده گسترده‌ای دارد.

میزان تخلخل کم، ساب و صیقل پذیری بالا، وزن بالا، جذب آب پایین، رنگ سفید و کرم روشن از ویژگی‌های این سنگ است؛ که این سنگ را یک سنگ نمای جذاب برای نمای ساختمان در مناطق مختلف، مخصوصا مناطق بارانی و مرطوب کرده است.

برای انتخاب دره بخاری پیشنهاد ما انتخاب سورت‌های ضعیف نیست بلکه پیشنهاد می‌کنیم از سورت‌های سوپر و ممتاز آن استفاده کنید، همچنین با توجه به طرح و نقوشی که سطح سنگ دره بخاری دارد استفاده از این سنگ برای نماهای کوچک اصلا توصیه نمی‌شود؛ زیرا سبب شلوغ نشان دادن سطح ساختمان می‌شود.

سنگ تراورتن سفید ابیانه

تراورتن ابیانه از دیگر سنگ‌های سفید کشور است که از لحاظ رنگ به سفیدی تراورتن آتشکوه است ولی این سنگ کیفیت بسیار پایین‌تری نسبت به سایر تراورتن‌های سفید است.

به این سنگ می‌توان لقب اقتصادی‌ترین سنگ تراورتن سفید در بین تراورتن‌های سفید را به آن داد. شباهت بسیار زیاد این سنگ به تراورتن آتشکوه سبب پرطرفداربودن این سنگ شده است . این سنگ برای دیوار و نمای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد .

سنگ تراورتن طبس

یکی دیگر از تراورتن‌های سفید سنگ تراورتن سفید طبس است که با زمینه سفید و رگه‌های عسلی و مشکی یکی دیگر از انواع تراورتن‌های سفید به حساب می‌آید؛ ساب پذیری بالا، سطح یکدست و صیقلی، ظاهری شیک و زیبا و چسبندگی زیبا به ملات از ویژگی‌های دیگر سنگ تراورتن طبس می‌باشد

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم انواع تراورتن‌های سفید کشور را بررسی کنیم تا بهترین سنگ تراورتن سفید را پیدا کنیم، آتشکوه بهترین گزینه هم از لحاظ سفیدی و هم از لحاظ مقاومت می‌باشد و اگر برای شما هزینه مهم نیست و ساختمانی شیک و جذاب دارید قطعا آتشکوه بهترین گزینه می‌باشد؛ اگر سطح نمای شما گسترده است و استفاده از آتشکوه هزینه بر است به عنوان دومین گزینه به شما عباس آباد را پیشنهاد می‌کنیم.

ولی اگر نمای ساختمانی رومی ، کلاسیک و مدرن برای یک ملک در منطقه متوسط شهر دارید استفاده از دره بخاری گزینه مناسب‌تری است.

تراورتن ابیانه نمایی شبیه آتشکوه به کیفیت پایین‌تر ایجاد می‌کند و شاید هم صرفه اقتصادی دارد و هم زیبایی قابل قبولی را ایجاد می کند و در آخرین گزینه تراورتن طبس نیز سنگی سفید رگه دار می‌باشد. که اگر سطح سفید طرح‌دار را خواهانید سنگ طبس هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت سطح قابل قبولی دارد.

صنایع سنگ درنیکااستون ارائه دهنده انواع تراورتن سفید در کشور می‌باشد که می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان آن استفاده کنید

خروج از نسخه موبایل