زیردریاییهای چین به این فناوری جدید مجهز میشوند
نیروی دریایی چین احتمالا از فناوری لیتیوم به جای باتری های سرب اسیدی برای تامین انرژی زیردریایی های خود استفاده خواهد کرد. ظاهراً اجرای این پروژه باعث پیشرفتی شده که این کشور در صنعت خودرو داشته است.
به گزارش خبرگزاری SCMP، بر اساس مطالعه اخیر نیروی دریایی چین، محققان توانسته اند مشکلات واقعی باتری های لیتیومی از جمله اشتعال پذیری و خطر انفجار را کاهش دهند، به طوری که این فناوری توانایی جایگزینی با سرب را دارد. باتری های اسیدی در زیردریایی ها
این مطالعه ادعا می کند که از طریق آزمایش و توسعه گسترده در صنعت خودرو، چین توانسته است باتری های لیتیومی را در شرایط سخت آزمایش کند و اطمینان حاصل کند که این محصولات می توانند با خیال راحت در شرایط حساس مورد استفاده قرار گیرند.
مزایای استفاده از باتری های لیتیومی در زیردریایی های چین
زیردریایی ها با استفاده از باتری های لیتیومی می توانند شانس بیشتری برای بقا و توانایی های رزمی داشته باشند. چین در حال حاضر بزرگترین ناوگان زیردریایی جهان را با حدود 60 تا 70 زیردریایی در اختیار دارد.
نیروی دریایی چین بیش از یک دهه است که در تلاش برای جایگزینی باتریهای سرب اسیدی بوده است، زیرا این باتریهای قدیمی به دلیل ظرفیت کم، سرعت شارژ پایین، توان خروجی محدود و چرخه عمر کوتاه پیشرفت کمی داشتهاند. هیچ گاز خطرناکی نیست که مشکل ایجاد کند.
اکنون محققان توانسته اند با استفاده از آهن و فسفات ساختارهای بسیار پایداری ایجاد کنند که ایمنی باتری های لیتیومی را افزایش داده و در عین حال قابلیت های آنها را حفظ کند. همچنین اطلاعات موجود حاکی از آن است که میزان استفاده از باتری های فسفاته در صنعت خودروسازی اکنون از باتری های حاوی نیکل و کبالت فراتر رفته و این فناوری به فناوری رضایت بخشی تبدیل شده است.
علاوه بر این، با توجه به اینکه چین برای تامین نیکل و کبالت تا حد زیادی به کشورهای دیگر وابسته است، احتمالاً به زودی این باتریها را جایگزین خواهد کرد. لازم به ذکر است که نیروی دریایی ژاپن برای اولین بار در سال 2018 فلز منیزیم را به باتری های لیتیومی زیردریایی های خود اضافه کرد تا از این فناوری در ناوگان خود استفاده کند.
5858