فرهنگ ایمنی بیمار احترام به کرامت انسانی است

حقوق |حقوق بشر |دانشگاه

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: فرهنگ ایمنی بیمار در واقع احترام به کرامت انسانی،حقوق بشر و قانون اساسی است.

به گزارش کردوار نیوز، دکتر عباس عبادی در اولین همایش بین‌المللی و چهارمین همایش ملی ایمنی بیمار در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با گرامیداشت سالروز سوم خرداد، اظهار داشت: هدف نظام سلامت، ارتقای کیفیت خدمات پزشکی، پرستاری و ایمنی بیمار است.

وی، افزود: اولین همایش بین‌المللی و چهارمین همایش ملی ایمنی بیمار فرصت مغتنمی است تا از آخرین یافته ها و دستاوردها برای افزایش ایمنی بیمار بهره‌مند شویم.

عبادی اضافه کرد: فرهنگ ایمنی بیمار در واقع کرامت بیمار، احترام به حقوق بشر و قانون اساسی است، اگر در آموزه‌های دینی هم بررسی کنیم به اهمیت ایمنی بیمار می‌رسیم. نیروی انسانی با کفایت از اولویت‌های رسیدن به ایمنی بیمار است؛ چراکه اگر نیروی انسانی به تعداد کافی در مراکز درمانی نباشد رسیدگی به بیماران سخت و ایمنی بیمار کمتر می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ میلیون سالمند وجود دارد، بیان کرد: دو میلیون نفر از این سالمندان نیاز به دریافت داروهای خاص داشته و ۳۵۰ هزار نفر از سالمندان نیاز به مراقبت خاص دارند.

عبادی اذعان داشت: کمبود نیروی انسانی به ویژه پرستار نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا معضل اساسی بوده و در کنار اینها بیماری‌های مزمن و سالمندی هم موجب افزایش ضریب خطا بوده و ضرورت دارد تا ایمنی بیمار بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی ادامه داد: سنجه‌ها و شاخص‌های ایمنی در سراسر بیمارستان‌های کشور مورد بررسی قرار گرفته و در حال ارتقای این شاخص‌ها هستیم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل