قالب وودمارت چیست (آموزش وودمارت) (جلسه 1 از 100)

در این مقاله به بررسی و آموزش قالب وودمارت خواهیم پرداخت و تعریف دقیقی از این قالب ارائه خواهیم کرد. سپس ویژگی‌ها، کاربردها، مزایا، جایگزین‌ها، معایب و مشکلات این قالب را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای آشنایی با این قالب و راهنمایی آموزشی در رابطه با راه‌اندازی سایت بدون کد نویسی در ادامه همراه ما باشید.

قالب وودمارت چیست

قالب وودمارت (به انگلیسی: Woodmart) یکی از قالب‌های وردپرس است که برای طراحی و ساخت فروشگاه‌های آنلاین استفاده می‌شود. این قالب توسط تیم توسعه‌دهندگان تحت حمایت Envato تولید شده است و دارای ویژگی‌ها و ابزارهای متنوعی است که برای طراحی یک فروشگاه آنلاین کارآمد و حرفه‌ای مناسب است.

قالب وودمارت وردپرس دارای طراحی شیک و زیباست و می‌تواند به سادگی به سلیقه شما سفارشی شود. همچنین، این قالب دارای امکانات فروشگاهی متنوعی مانند سبد خرید، پرداخت آنلاین، فهرست محصولات، نمایش محصولات مشابه و … است. بنابراین، با استفاده از قالب وودمارت می‌توانید فروشگاه آنلاین خود را با سرعت بالا و با قابلیت اطمینان بالا ایجاد کنید.

قالب وودمارت که یک قالب وردپرس فروشگاهی چندمنظوره است، بر اساس وردپرس و سیستم فروشگاهی ووکامرس طراحی شده است. در سال‌های اخیر، قالب وودمارت پرفروش‌ترین قالب فروشگاهی در جهان بوده است.

کاملترین نسخه قالب وودمارت در سایت یونی وودمارت مرجع وودمارت در ایران ارائه شده است.

کاربردهای قالب وودمارت چیست

عمده‌ترین کاربرد قالب وودمارت در طراحی و راه‌اندازی سایت‌های فروشگاهی آنلاین است. در این قالب مبتنی بر ووکامرس فروشگاه محصولات فیزیکی، محصولات مجازی و محصولات دانلودی قابل ارائه هستند.

همان‌گونه که قبلاً نیز اشاره شد، وودمارت یک قالب چندمنظوره است و کاربردهای دیگری نیز دارد. غیر از کاربرد در طراحی سایت فروشگاهی می‌توانید از این قالب در طراحی و راه‌اندازی سایت‌های شرکتی، خبری، مجله ای، کاتالوگ، خدماتی، پزشکی، املاک و غیره نیز استفاده کنید. با کمک امکانات متنوع و بی‌نظیر این قالب می‌توانید هرگونه سایتی که در نظر دارید را طراحی کنید:

ویژگی‌های قالب وودمارت چیست

ویژگی اصلی قالب وودمارت امکان سفارشی سازی تمام بخش های سایت از طریق صفحه ساز است که امکان هرگونه طراحی سایت را فراهم ساخته است. این قالب با صفحه سازهای قدرتمند المنتور و ویژوال هماهنگ شده و هدری اختصاصی نیز دارد. بنابراین در هنگام طراحی سایت قادر خواهید بود از تمامی صفحه سازهای محبوب خود استفاده کنید. تمامی بخش های سایت و تک تک قسمت های ظاهری در هدر تا پایین ترین قسمت آن یعنی فوتر نیز به طور کامل و از صفر قابل طراحی هستند.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر بفرد این قالب دموهای آماده قالب هستند که سایت‌های پیش ساخته‌ای هستند که امکان راه‌اندازی سایت در موضوعات گوناگون را برای شما فراهم می‌کنند. بدون دانش تخصصی در مورد طراحی و کار با صفحه سازها به راحتی و با چند کلیک ساده می‌توانید سایت خود را آماده کنید.

مزایای کاربردی قالب وودمارت

معایب قالب وودمارت

به دلیل اینکه آپدیت‌های این قالب وردپرس هرچند هفته یک‌بار آپدیت می شود، هیچ مشکلی در این قالب وجود نداشته و یک قالب بدون ایراد ارائه شده است. با بروزرسانی های مداوم امکانات این قالب هر روز بهتر شده و به یکی از بهترین قالب های موجود در جهان برای طراحی سایت تبدیل شده است.

مشکلات قالب وودمارت

در نسخه های ابتدایی که چندین سال قبل ارائه شده بودند مشکلات مربوط به قالب وودمارت سرعت و بهره‌وری، مشکلات طراحی و هماهنگی با صفحه ساز را در برمی‌گرفت. اما با پشتکار و تخصص تیم برنامه نویسی این قالب و ارائه بروزرسانی ها تمامی مشکلات قالب وودمارت در نسخه های ابتدایی برطرف شدند.

در صورتیکه نسخه جدید قالب وودمارت را تهیه و نصب کنید دیگر اثری از مشکلات قالب وودمارت که در نسخه های قدیمی وجود داشت را تجربه نخواهید کرد.

سرفصل های آموزش قالب وودمارت چیست

برای آموزش قالب وودمارت، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

۱. معرفی کلی قالب وودمارت

۲. طراحی و انعطاف‌پذیری

۳. مدیریت فروشگاه

۴. افزونه‌ها و ابزارهای وودمارت

۵. بهینه‌سازی و سئو

۶. امنیت و نگهداری

از طرف دیگر، برای آموزش قالب وودمارت می‌توانید از منابع آنلاین، مانند وبلاگ‌ها، ویدئوهای آموزشی و اسناد رسمی قالب استفاده کنید.

آموزش قالب وودمارت سایت یونی وودمارت

سایت uniwoodmart.ir یکی از وبسایت‌هایی است که به آموزش قالب وودمارت می‌پردازد. این سایت دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند به شما در یادگیری قالب وودمارت کمک کند:

۱. طراحی ساده و قابل فهم: طراحی ساده و قابل فهم این سایت به شما کمک می‌کند که به راحتی به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنید.

۲. دسته بندی و سازماندهی مطالب: مطالب سایت uniwoodmart.ir در دسته‌های مختلفی مانند نصب و راه‌اندازی، طراحی، فروشگاه، افزونه‌ها و ابزارهای وودمارت، بهینه‌سازی و سئو و امنیت و نگهداری دسته بندی شده‌اند. این سازماندهی در یادگیری شما کمک می‌کند.

۳. استفاده از ویدئوهای آموزشی: این سایت ویدئوهای آموزشی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. با دیدن این ویدئوها، به راحتی می‌توانید قابلیت‌های وودمارت را فرا بگیرید.

۴. استفاده از نمونه‌های عملی: سایت یونی وودمارت به صورت عملی نیز به شما نحوه استفاده از وودمارت را آموزش می‌دهد. شما با دنبال کردن نمونه‌های عملی، بهتر می‌توانید قابلیت‌های وودمارت را فرا بگیرید.

۵. پشتیبانی از کاربران: در سایت uniwoodmart.ir می‌توانید با دیگر کاربران هم‌اندیش خود در تالار گفتگویی سایت به اشتراک بگذارید و در صورت بروز هرگونه مشکل در زمینه یادگیری وودمارت، با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

جایگزین قالب وودمارت

بر اساس تجربه سال‌ها طراحی و آموزش متخصصان این حوزه، به جرئت می توان گفت که یکی از بهترین قالب های چندمنظوره فروشگاهی وردپرس، قالب وودمارت است. اما برای اینکه چندین گزینه نیز پیش روی خود داشته باشید موارد زیر را نیز به شما پیشنهاد می کنیم:

به‌طورکلی می توان گفت قالب وودمارت برای هر نوع سایتی بهترین عملکرد را داشته و در مجموع این نوع قالب را به شما برای طراحی و راه‌اندازی سایت مورد نظرتان به شما پیشنهاد می کنیم.

منبع این آموزش جلسه 1 دوره سایت یونی وودمارت است. برای ادامه جلسات به لینک آموزش قالب وودمارت مراجعه کنید.

خروج از نسخه موبایل