مرجع رسمی اطلاعات مسئولان در مازندران رسانه‌های مجوزدار هستند

کردوار نیوز/مازندران استاندار مازندران؛ جمعیت، حکومت، رسانه و مردم را ۴ عنصر جامعه نظام اسلامی دانست و گفت: مرجع رسمی اطلاعات ما مراکز و رسانه‌های دارای مجوز هستند اگر غیر از این باشد در شورای تامین مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یوسف نوری، شامگاه ۱۷ مرداد در آیین تجلیل از خبرنگاران مازندران که در شهرستان آمل برگزار شد، اظهار کرد: آگاهی‌بخشی به مدیران از وظایف رسانه‌ها است، از این‌رو باورمندی، مردم‌پایه بودن و نقدپذیری از مهمترین ارکان حکمرانی در نظام اسلامی محسوب می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به سختی شغل خبرنگاری، تصریح کرد: در مدت ۱۰ ماه ۱۶۵ خبرنگار در غزه به شهادت رسیده‌اند؛ علاوه‌بر پاسداشت خبرنگاران باید به حل مشکلات این قشر پرداخته شود.

این مسئول تصریح کرد: برای این‌که آمایش سرزمین به یک اقدام ‌تبدیل شود، الگوی استانی در تراز انقلاب اسلامی احصاء و بسته‌هایی مشخص و برای فرایند مسئول‌سازی صورت گرفت.

نوری به زنجیره ارزش در استان مازندران اشاره کرد و ادامه داد: اقتصاد دریامحور مورد تاکید رهبری است و سیاست‌های این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار مازندران با اعتقاد به این‌که برخی روزنامه‌ها ظرفیت یک کار بنگاهی را دارند، یادآور شد: رسانه‌ها توان ایجاد ارزش افزوده را هم دارند.

نماینده عالی دولت در مازندران به توزیع عادلانه آگهی‌های دولتی اشاره کرد و افزود: لازم است توزیع عادلانه آگهی‌های دولتی با نظارت و تدبیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود و اگر مشکلی هست در سطوح بالاتر پیگیری خواهد شد.

یوسف نوری خاطرنشان کرد: مرجع رسمی اطلاعات ما، مراکز دارای مجوز هستند اگر غیر از این باشد در شورای تامین مطرح می‌شود.

وی شغل خبرنگاری را سخت و زیان‌آور دانست و گفت: لازم است خبرنگاران با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شوند. برخی موضوعات در شورای تامین اجتماعی مطرح و اگر نیازمند اصلاح است مورد بررسی قرار گیرد و در این موضوع پیگیر بیمه تکمیلی خبرنگاران هستیم.

ذات‌الله زارعی، فرماندار ویژه آمل نیز در این آیین، رسانه‌ها را دنباله‌روی منش حضرت زینب(س) معرفی کرد و گفت: اگر حضرت زینب(س) نبود، واقعه‌ی کربلا به ما منتقل نمی‌شد.

عالیه زمانی، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی هم در آیین گرامی‌داشت “روز خبرنگار”، اظهار کرد: امروز به مدیران توسعه‌محور نیازمندیم و نقش رسانه‌ها در این میان بسیار مهم است.

رضا حاجی‌پور، نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم یادآور شد: مدیریت را پنجره‌ای تعریف کرده‌اند که بعضی وقت‌ها مات، آینه‌ای و شفاف است.

حاجی‌پور افزود: خبرنگاران لایه‌هایی از جامعه را می‌بینند که مدیران نمی‌بینند؛ به همین خاطر مدیران باید انتقادپذیر باشند.

در این مراسم ۶ خبرنگار به نمایندگی از اهالی رسانه، به بیان مشکلات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

به گزارش کردوار نیوز، تامین کاغذ، ارتباط مستقیم با مدیران، بیمه خبرنگاری، استفاده از تسهیلات و خدمات حمایتی دولتی، همکاری روابط عمومی‌ها با خبرنگاران، تشکیل صندوق حمایتی خبرنگاران، گردش آزاد اطلاعات، نبود حق‌السهم خبرگزاری‌ها در سرجمع اعتبارات استانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعیین سرفصل اعتباری برای خبرنگاران خبرگزاری‌ها در شهرستان‌ها و مشکلات معیشتی و درمانی، از مهمترین درخواست‌های خبرنگاران بود که مطرح شد.  

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل