معرفی حساب های بروکر آمارکتس

آمارکتس

بروکر A Markets مدت زمان قابل توجهی است که در فارکس فعالیت می‌کند. این بروکر که در سال ۲۰۰۷ معرفی شد، همیشه یکی از برترین بروکرهای حوزه فارکس به شمار آمده است. بعد از اینکه بروکر آمارکتس امکان ایجاد حساب برای تریدرهای ایرانی را فراهم آورد، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بروکرهای بازار فارکس در ایران شد. به همین دلیل شاید یکی از مهم‌ترین مسائل فعالان ایرانی فارکس برای استفاده از این کارگزاری معتبر، شناخت حساب‌های آن باشد. این بار و در این مطلب سعی شده تا انواع حساب‌های بروکر آمارکتس که در دسترس استفاده کاربران قرار دارد، معرفی و بررسی شود.

اهمیت و ارزش حساب‌های بروکر آمارکتس

از زمانی که آمارکتس پذیرای آی پی تریدرها و کاربران ایرانی شد، بسیار مورد استقبال قرار گرفت و تقریبا همه تریدرهای ایرانی به سمت این بروکر متمایل و خواهان ایجاد حساب در این کارگزاری شدند. دلیل این موضوع را می‌توان در بی‌نظیر بودن این بروکر در بین تمامی بروکرهای فعال در ایران دانست. آمارکتس نه تنها جزو برترین بروکرهای سطح اول بازار فارکس محسوب می‌شود، بلکه با اضافه کردن آپشن‌های فارسی زبان به سرویس‌های خود، احترام و ارزش ویژه‌ای برای کاربران ایرانی خود قائل شد.

این بروکر با ارائه خدمات پشتیبانی هنگام ثبت‌نام و همچنین در دیگر مواقع بعد از ثبت‌نام، آن هم از طریق کارشناسان و مشاوران فارسی زبان با لحنی ملایم، تفاوتی چشم‌گیر بین خود و سایر بروکرهای قدیمی‌تر که امکان دسترسی آی پی ایران را فراهم کرده بودند، ایجاد کرد. به این مزایا این مطلب را هم اضافه کنید که آمارکتس سرمایه تریدرهای خود را نیز بیمه می‌کند. تمامی این ویژگی‌های منحصربه‌فرد آمارکتس دست به دست هم داده و باعث محبوبیت و ارزش حساب‌های آن برای یوزرهای ایرانی شده است.

معرفی حساب‌های بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس برای تریدرهای ایرانی تحت نظارت‌ رگولاتوری سنت وینسنت FSA فعال است که یک رگولاتوری معتبر جهانی به حساب می‌آید. حساب‌های بروکر آمارکتس سه مورد هستند که هر کدام با شاخصه‌های مخصوص به خود پذیرای کاربران خواهند بود. حساب‌های فیکس، استاندارد و ECN اکانت‌های سه‌گانه این بروکر به حساب می‌آیند. همچنین جالب است بدانید که آمارکتس برای کاربران مسلمان و خصوصا ایرانی خود شاخصه‌هایی را تحت عنوان حساب اسلامی مهیا نموده است تا شرایط رعایت حقوق بخش قابل توجهی از کاربران خود فراهم کرده باشد و با جلب رضایت و استقبال آن‌ها مواجه شود.

هر کدام از حساب‌های سه‌گانه آمارکتس محدودیت‌ها و ویژگی‌هایی دارند. سبک معاملاتی شما تعیین خواهد کرد، کدام نوع حساب در بروکر آمارکتس به کار شما خواهد آمد. در واقع در انتخاب و افتتاح حساب باید به این فاکتورها توجه کنید:

هر حساب بسته به نوع پلتفرم معاملاتی انتخابی شما ممکن است در برخی از جزئیات متفاوت باشند. در ادامه با کارکرد انواع حساب در این کارگزاری بیشتر آشنا خواهیم شد.

حساب فیکس

در حساب فیکس اسپردها دارای مقدار ثابت و فیکس ۳ پیپ است. افتتاح این حساب برای کاربران متقاضی ۱۰۰ دلار هزینه خواهد داشت. معاملات در این حساب مانند تمامی معاملات در دیگر حساب‌ها با حداقل حجم ۰.۰۱ امکان‌پذیر است. با توجه به اینکه این حساب کمیسیون نداشته، یک مزیت به تریدرها تعلق خواهد گرفت؛ اما این درحالی است که با توجه به دیپازیت کم این حساب، اهرم معاملاتی بالا ایجاد شده و ریسک معاملات تردیرها بالا خواهد رفت که نباید از این موضوع غافل شد. به طور کلی این حساب برای تردیرهای با تجربه پیشنهاد می‌شود و اگر تازه کار هستید و قصد استارت زدن سرمایه‌گذاری در فارکس از طریق کارگزاری A Markets را دارید، بهتر است در قدم اول به سراغ این اکانت نروید؛ چرا که ریسک آن می‌تواند برای شما مشکل‌ساز باشد.

حساب استاندارد

حساب استاندارد همان طور که از نام آن مشخص است، حد وسط و متعادلی از دو حساب دیگر است. ایجاد این حساب نیز مانند نوع فیکس تنها با ۱۰۰ دلار امکان‌پذیر است. حداقل اسپرد این اکانت ۱.۳ پیپ است با این توضیح که این مقدار ثابت نبوده و حالت شناور دارد. هنچنین کمیسیون به دارندگان اکانت طی معاملات آن‌ها تعلق نخواهد گرفت که نوعی فرجه و امتیاز محسوب می‌شود. ارز پایه این حساب با دیگر حساب‌های بروکر متفاوت نیست و شامل دلار، یورو و ارز دیجیتال بیت کوین می‌شود. همچنین حداقل مقدار معاملات در آن باید یک صدم لات باشد. این نوع حساب با تمام ویژگی‌هایی که دارد، برای تریدرهای تازه کار مناسب است تا با حداقل ریسک ممکن اقدام به سرمایه‌گذاری‌ و معاملات فارکس نمایند.

حساب ECN

حساب ECN وجوه متفاوت زیادی نسبت به دو نوع حساب قبلی در بروکر آمارکتس دارد. این تفاوت‌ها از ابتدای افتتاح حساب آغاز می‌شود که یک کاربر باید حداقل ۲۰۰ دلار هزینه کند. همچنین به این اکانت کمیسیون تعلق می‌گیرد که باید برای هر لات معامله معادل ۳ دلار تحت عنوان کمیسیون پرداخت شود. البته شباهت‌هایی هم بین این نوع حساب با سایر حساب‌ها مشاهده می‌شود که شناور بودن حداقل مقدار اسپرد در آن یکی از آن‌هاست. اگرچه باز هم تمایزی در این آیتم وجود دارد که این مقدار حداقل از صفر شروع می‌شود؛ در حالی که این میزان در دو نوع قبلی بیشتر بوده است. برای آشنایی جامع با حساب‌های بروکر آمارکتس به این لینک مراجعه نمایید.

همان طور که پیش‌تر هم اشاره شد در اکانت ECN از قاعده ارز پایه مشترک بین همه حساب‌های آمارکتس مستثنی نیست و درباره این اکانت هم دلار، یورو و بیت کوین ارزهای پایه هستند. ضمن اینکه باید کف معاملات تریدرها در هر شرایطی یک صدم لات باشد. اگر بپرسید که این نوع اکانت به کدام دسته از تریدرها توصیه می‌شود، باید گفت که همه تریدرها اعم از حرفه‌ای و آماتور می‌توانند از آن بازدهی خوبی دریافت کنند؛ اما ترجیحا اگر اولویت تازه کارها نباشد، بهتر است.

حساب اسلامی

منظور از حساب اسلامی در بروکر آمارکتس آپشنی است که در بستر حساب‌های این کارگزاری با رعایت برخی اصول دینی اقتصادی در اسلام در دسترس قرار گرفته شده است. در این نوع حساب بهره یا سوآپ حذف شده است؛ چرا که مطابق با دستورات اسلامی چنین چیزی در مقوله‌های اقتصادی و تجاری نکوهیده شده است. اید توجه داشت که حذف سوآپ به همه موراد قابل معامله در این نوع حساب تعلق نمی‌گیرد و فقط مربوط به جفت ارزها و فلزات گران‌بها می‌شود و باقی دارایی‌های اقتصادی شامل این امکان نخواهند شد. همچنین دیگر ویژگی‌ها و مشخصه‌های این نوع حساب بدون استثنا مانند سایر حساب‌هاست. به منظور بهره‌مندی از این حساب می‌توانید در زمان ثبت‌نام ثبت درخواست خود را برای حذف سوآپ انجام دهید تا این آپشن برای شما فعال شود.

جمع بندی

بهترین‌ها همیشه بیشترین استقبال و بازخورد مثبت را از مخاطبان خود دریافت می‌کنند. آمارکتس نامی است که در بین بروکرهای فارکس اعتبار خاص و ویژه دارد. حالا اگر به این ویژگی اضافه کنید که برای کاربرانی که در محدودیت‌های اینترنتی دسترسی کمتری به کارگزاری‌های بازار فارکس دارند، آمارکتس شرایط را برای این کاربران تا حد امکان تسهیل کرده است. مسلما با این وجود تبدیل به انتخاب اول خواهد شد. اگر به تازگی به دنیای معاملات فارکس ورود کرده‌اید، این بروکر برای شروع کار می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. در انتخاب حساب مورد نظر این بروکر باید به تمام جوانب و البته شرایط سرمایه و تجربه خود را معیار قرار دهید تا بهره لازم را از سرمایه‌گذاری و معاملات خود ببرید. این مقاله، بخشی از مقاله اصلی وبسایت بهترین هست بوده که هدف آن، ارائه‌ی محتوای تخصصی و به روز در حوزه‌های دیجیتال است.

خروج از نسخه موبایل