آمار هولناک درباره اوضاع فاجعه‌بار کودکان غزه

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه خبری قدس، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه آمار‌های هولناکی را درباره اوضاع فاجعه‌بار کودکان فلسطینی ساکن نوار غزه منتشر کرد.

بر اساس آمار‌های منتشر شده، از هفتم اکتبر گذشته تا کنون ۱۵۶۹۴ کودک بر اثر حملات رژیم اشغالگر شهید، حدود ۳۴۰۰۰ کودک مجروح و ۳۶۰۰ کودک زیر آوار مفقود شدند.

در ادامه گزارش این دفتر آمده است: حدود ۱۵۰۰ کودک دست و پا یا چشم‌های خود را از دست داده یا دچار ناتوانی دائمی شده و حداقل ۲۰۰ کودک توسط اشغالگران ربوده شده‌اند. ۱۷۰۰۰ کودک یتیم شده‌اند، ۳ درصد آن‌ها هر دو والدین خود را از دست دادند و بیش از ۷۰۰۰۰۰ کودک به اجبار از محل زندگی خود آواره شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: حدود ۶۵۰۰۰۰ کودک فلسطینی خانه خود را پس از ویران شدن توسط رژیم اشغالگر را از دست دادند. ۶۲۵۰۰۰ کودک هم بر اثر تجاوز رژیم اشغالگر مجبور به ترک تحصیل شدند. ۹۸ درصد کودکان غزه آب آشامیدنی سالم پیدا نمی‌کنند و به کمتر از ۳ لیتر آب در روز دسترسی دارند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه تأکید کرد: ۳۵۰۰ کودک فلسطینی مبتلا به بیماری‌های مزمن، به دلیل سوءتغذیه و عدم مراقبت‌های پزشکی لازم در معرض خطر مرگ قرار دارند. ۶۰۰۰۰ جنین در شکم مادرشان، در معرض سقط جنین، مرگ یا نقایص مادرزادی ناشی از اثرات بمب و مواد منفجره قرار دارند.

خروج از نسخه موبایل