آنتی بیوتیک برای درمان تبخال تناسلی

دکتر کلینیک درمان زگیل تناسلی اصفهان

تا به حال نام داروی آسیکلوویر به گوش شما رسیده‌است؟ اگر از آن دسته افرادی هستید که تبخال می‌زنید و می‌‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را درمان کنید، می‌توانید از آسیکلوویر ۴۰۰ کمک بگیرید. اما این دارو، چه دارویی است؟ فواید و مضرات آن چیست؟ نحوه استفاده از آن چگونه است و می‌توان با کمک این دارو تبخال را درمان کرد؟ دکتر کلینیک درمان زگیل تناسلی اصفهان در مقاله آنتی بیوتیک برای درمان تبخال تناسلی، همه را برای شما توضیح می دهد.

ویروس تبخال

امروزه با بیشتر شدن استرس و افزایش روزافزون نگرانی‌ها در زندگی، ویروس تبخال بیشتر فرصت خودنمایی پیدا می‌کند و همین مسئله به آسیکلوویر ۴۰۰ فرصت می‌دهد تا خود را به خوبی نشان‌دهد. این داروی ضد ویروس می‌تواند به کاهش درد و خارش تبخال کمک کند. البته نباید این باور اشتباه را داشته‌باشید که تبخال تنها بر روی صورت و اطراف لب دیده‌می‌شود. در بخش‌های مختلف بدن می‌توانید با این تظاهر پوستی مواجه شوید و بد نیست که با تبخال هم تا حدودی آشنا باشید.

در مقاله آنتی بیوتیک برای درمان تبخال تناسلی با تمامی نکات مربوط به داروی آسیکلوویر آشنا می‌شوید.  دکتر زگیل اصفهان تلاش کرده‌است که در مطلبی خلاصه، بر اطلاعات شما درباره این دارو بیفزاید. در صورتیکه با تظاهرات پوستی مواجه شدید، ابتدا به کلینیک درمان زگیل تناسلی اصفهان مراجعه کنید و سپس به فکر درمان خودسرانه باشید.

نحوه مصرف آسیکلوویر به چه صورت است؟

 دوز، فرم دارو و اینکه چند بار دارو را مصرف می‌کنید، به موارد زیر بستگی دارد:

نحوه مصرف آمپول و قطره چشمی آسیکلوویر

پماد آسیکلوویر چه کاربردی دارد و نحوه مصرف آن چگونه است؟

جهت استفاده از فرم پمادی:

موارد مصرف پماد آسیکلوویر

پماد تبخال آسیکلوویر یکی از اشکال داروی آسیکلوویر است که برای بهبود علائم تبخال استفاده می‌شود. این دارو به علت موضعی بودن، عوارض کم‌تری دارد. از طرفی اثربخشی آن بر روی زوائد پوستی مانند تبخال، بهتر است.

برای اطلاع از موارد مصرف، نحوه مصرف، عوارض و تداخلات دارویی پماد آسیکلوویر بهتر است از کلینیک درمان زگیل تناسلی اصفهان مشاوره و راهنمایی دریافت کنید.

دوز مصرفی آسیکلوویر به چه صورت است؟

۱. مقدار مصرف قرص آسیکلوویر برای تبخال

قرص آسیکلوویر برای کاربرد دارد. دوز مصرفی برای بزرگسالان (سنین ۱۸ تا ۶۴ سال)؛

۲. دوز آسیکلوویر در زونا

مقدار مصرفی قرص آسیکلوویر ۴۰۰ در : ۸۰۰ میلی گرم در هر ۴ ساعت، پنج بار در روز به مدت ۷ تا ۱۰ روز.

۳. دوز آسیکلوویر در آبله مرغان

۴. شربت آسیکلوویر برای کودکان

برای کودکان از شربت آسیکلوویر استفاده می‌شود و دوز آن برای شرایط و بیماری‌های مختلف به شرح زیر است:

دوز عادی آبله مرغان:

موارد مصرف آسیکلوویر چیست؟

آسیکلوویر در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به برخی از این موارد مصرف اشاره کرده‌ایم.

۱. قرص آسیکلوویر ۴۰۰ برای چیست؟

به نقل از ، کاربردهای آسیکلوویر را می‌توان اینگونه خلاصه کرد:

قرص آسیکلوویر ۴۰۰ در برابر شیوع تب خال از دستگاه تناسلی محافظت نمی‌کند. لذا برای کاهش احتمال ابتلا به تبخال به شریک زندگی خود، در حین شیوع بیماری یا در صورت بروز علائم، تماس جنسی نداشته باشید.

برای جزئیات بیشتر با پزشک خود و یا مسئول داروخانه مشورت کنید.

۲. قرص آسیکلوویر ۴۰۰ برای زگیل تناسلی

از قرص آسیکلوویر ۴۰۰ برای درمان زگیل تناسلی و کنترل عفونت استفاده می‌شود که دوز آن به شکل موارد بالاتر تجویز می‌شود. توجه داشته‌باشید که پماد آسیکلوویر هم می‌تواند در کنترل تعداد زگیل‌ها موثر باشد اما در درمان آن‌ها برای همیشه نقش خاصی ندارد.

۳. قرص آسیکلوویر ۲۰۰ برای چیست؟

آسیکلوویر ۲۰۰ هم مانند آسیکلوویر ۴۰۰ در درمان عفونت‌های ویروسی مثل تبخال تناسلی، زگیل تناسلی،‌ آبله مرغان و زونا کاربرد دارد و معمولا در مواردی که نیاز به دوز کمتر و مصرف طولانی مدت باشد، از دوز کمتر آن یا همان قرص آسیکلوویر ۲۰۰ استفاده می‌شود.

۴. قرص آسیکلوویر ۲۰۰ برای کودکان

در صورتیکه برای کودکان قرص تجویز شود، به جای شربت آسیکلوویر، قرص آسیکلوویر ۲۰۰ که دوز پایین‌تری دارد برای مصرف مناسب‌تر است.‌

۵. آمپول آسیکلوویر برای چیست؟

آمپول آسیکلوویر زمانی استفاده می‌شود که برای اولین بار تبخال تناسلی در فرد دیده‌‌شود یا اینکه بعد از اتمام حمله‌ی هرپس قبلی، حمله‌ی جدیدی آغاز شود. البته در بیشتر مواقع این شکل آسیکلوویر در کسانی کاربرد دارد که سیستم ایمنی ضعیفی دارند. همچنین تزریق آمپول آسیکلوویر در درمان انسفالیت هرپس هم کاربرد دارد که در نوزادان دیده‌می‌شود. تزریق ناگهانی آمپول آسیکلوویر باعث پیشگیری از پخش شدن ویروس در سراسر بدن می‌شود.

۶. قطره چشمی آسیکلوویر

قطره آسیکلوویر در بیمارانی که بیماری هرپس یا همان تبخال تناسلی را دارند، کاربرد دارد. در صورتیکه بیمار در چشمانش هم تبخال دیده‌شود و یا عفونت به چشم‌ها سرایت کرده‌باشد، بهتر است از قطره چشمی آسیکلوویر بهره ببرد. داروهای موضعی در درمان بیماری‌هایی که تظاهرات پوستی دارند، خوب عمل می‌کنند. از طرفی، عوارض آن نیز نسبتا کمتر از داروهای خوراکی و تزریقی است.

موارد احتیاط و هشدارها در مصرف آسیکلوویر

قبل از استفاده از قرص آسیکلوویر ۴۰۰، تاریخچه پزشکی خود را به پزشک یا داروساز خود بگویید. به عنوان مثال؛

مصرف آسیکلوویر در دوران بارداری و شیردهی

در دوران بارداری‌، قرص آسیکلوویر ۲۰۰ فقط در مواردی که به وضوح مورد نیاز باشد، باید استفاده‌شود. در مورد خطرات و فواید آن با پزشک خود صحبت‌کنید.

قرص آسیکلوویر ۴۰۰ به شیر مادر منتقل می‌شود. با این وجود بعید است که این دارو به یک نوزاد شیرخوار آسیب برساند. قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد داروی آسیکلوویر ۴۰۰ با مشورت کنید.

تداخلات دارویی آسیکلوویر با داروهای دیگر

تداخلات دارویی ممکن است نحوه‌ی عملکرد داروها را تغییر داده و یا خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش‌دهد. 

لیستی از تمام داروها و محصولاتی که استفاده‌می‌کنید (از جمله داروهای بدون نسخه و داروهای بدون نسخه و گیاهان دارویی) را نگه‌دارید و آن را با پزشک و داروساز خود به اشتراک بگذارید. برخی از مواردی که ممکن است با داروی آسیکلوویر ۴۰۰ تداخل داشته‌باشند، عبارتند از؛

اطلاعات دارویی و اشکال دارویی آسیکلوویر

این دارو را با نام‌های مختلفی می‌شناسند و اشکال دارویی متفاوتی هم دارد. در ادامه به هر دو مورد پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید تا با آسیکلوویر بیشتر آشنا شوید.

اشکال دارویی

نحوه عملکرد آسیکلوویر چگونه است؟

آسیکلوویر متعلق به طبقه‌ای از داروها به نام ضدویروس است. این دارو با کاهش توانایی ویروس تب خال برای تکثیر در بدن کار می‌کند. قرص آسیکلوویر ۴۰۰ یا پماد آسیکلوویر عفونت تبخال را درمان نمی‌کند، فقط علائم عفونت را درمان می‌کند. علایم عفونت‌های تب خال شامل؛

حتی با وجود قرص آسیکلوویر، ویروس تبخال ممکن است همچنان هنوز در بدن زندگی کند و پس از از بین رفتن علائم عفونت فعلی، ممکن است علائم دیرتر دوباره ظاهر شوند.

راهنمای دکتر زگیل در مصرف آسیکلوویر داروی تبخال تناسلی

به طور کلی اگر با بیماری‌های ویروسی که تظاهرات پوستی دارند،‌ مواجه شوید، باید به کلینیک درمان زگیل تناسلی اصفهان مراجعه کنید. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر بیماری ویروسی مانند تبخال تناسلی و یا زگیل تناسلی سلامت شما را تهدید کند، می‌توانید به دکتر زگیل اصفهان مراجعه کنید.

تماس با بهترین کلینیک درمان زکیل تناسلی در اصفهان

دکتر متخصص درمان زگیل تناسلی اصفهان درباره آنتی بیوتیک برای درمان تبخال تناسلی، و انواع روش های درمان از جمله درمان لیزری زگیل در مجهزترین کلینیک تخصصی زگیل اصفهان صحبت کردند. جهت برقراری ارتباط با دکتر علیرضا عابدی متخصص کلیه و مجاری ادرای می توانید با شماره تلفن 09130001480 و یا به صورت حضوری به نشانی اصفهان، خیابان شمس آبادی، ابتدای کوی عالم، مجتمع تجاری عالم آرا، طبقه اول، واحد 103 مراجعه کنید.

خروج از نسخه موبایل