اخبار فرهنگی

اظهارات تازه‌ جبلی، ضرغامی و اسماعیلی

شهدای مدافع حرم |شهرری |فرزانه فصیحی

صدور پروانه نمایش ۴ فیلم، صحنه‌هایی برای سعید پورصمیمی، الهام پاوه‌نژاد و سیما تیرانداز، تازه‌هایی از هدایت هاشمی و حسین رفیعی، اظهارات تازه‌ جبلی، ضرغامی و اسماعیلی، نابینا شدن تنها دونلی‌نوازی ایران، تعطیلی «کتابفروشی دف» و آخرین وضعیت سفر بین ایران و آذربایجان گزیده‌هایی از اخبار فرهنگی هنری در روز چهارشنبه بود.

به گزارش کردوار نیوز، روز چهارشنبه ۱۷ خردادماه را در حالی گذراندیم که شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش ۴ فیلم موافقت کرد.

در ادامه و همزمان با آغاز اکران فیلم سینمایی «مصلحت» در سینماهای سراسر کشور، آنونس رسمی این اثر منتشر شد.

صحنه‌هایی برای سعید پورصمیمی، الهام پاوه‌نژاد، سیما تیرانداز و…

صحنه‌های تئاتر این روزها شاهد حضور تعدادی از بازیگران حرفه‌ای این رشته است. بازیگرانی که بعضی از آنان در یکی دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی و حوادث اجتماعی جای‌شان روی صحنه خالی بود و حالا انتظار می‌رود با حضور دوباره خود، جانی دوباره به تئاتر ببخشند. در گزارشی مروری بر این نمایش‌ها داشتیم.

بیشتر بخوانید:

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان می‌ماند

هدایت هاشمی و حسین رفیعی در پشت صحنه یک سریال 

سریال «فراری» ـ با نام قبلی «هادی» ـ با موضوع “شهدای مدافع حرم” و در ژانر کودک و نوجوان در حال ساخت است. این سریال در تهران و در لوکیشنی واقع در شهرری در حال ضبط است. به تازگی رئیس سازمان صداوسیما با حضور در پشت صحنه «فراری»، از نزدیک در جریان روند تولید این سریال قرار گرفت؛ مجموعه‌ای نمایشی که به گفته کارگردانش “برداشتی آزاد از دوران کودکی یکی از شهدای مدافع حرم است”. از جمع بازیگرانِ سریال «فراری»، هدایت هاشمی و حسین رفیعی در زمان بازدید رییس صداوسیما، در پشت صحنه حضور داشتند و هریک جداگانه مطالبی را درباره ایفای نقش مقابل دوربین‌های این سریال بیان کردند.

 درِ رسانه ملی به روی هنرمندان باز است

همچنین پیمان جبلی ـ رییس سازمان صداوسیما ـ  در گفت‌وگویی به پرسش‌هایی درباره‌ واکنش‌ها به اظهارات اخیرش درباره‌ برخی سلبریتی‌ها و وضعیت پروژه‌های الف‌ویژه سازمان به تبع بودجه‌ اختصاص‌یافته به صداوسیما پاسخ گفت.

واکنش ضرغامی نسبت به نوع پوشش خبر قهرمانی فرزانه فصیحی

این در حالی بود که ، عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران به نوع پوشش خبر قهرمانی فرزانه فصیحی واکنش نشان داد و گفت: ورزشکار خانم ما با حجاب اسلامی و صلابت می دود و قهرمان می‌شود ولی ما نمی‌توانیم ارزش کار او را که با حجاب و مقنعه می‌دود نشان دهیم. صداوسیما یا سایر رسانه‌ها می‌توانستند که آن ۹ خانم را شطرنجی کنند و لباس و قهرمانی ورزشکار ما را نمایش دهند.

 دلیل تبلیغ فیلم‌های داخلی در شبکه‌های ماهواره‌ای پیگیری می‌شود

همچنین محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تبلیغ برخی فیلم‌ها و سریال های تولید داخل در شبکه‌های ماهواره‌ای اظهار کرد: اگر خود مجموعه آن فیلم این تبلیغ را داده باشد بلافاصله برای آنها محدودیت ایجاد می‌کنیم.

تنها دونلی‌نوازی ایران نابینا شد

همچنین مطلع شدیم که شیرمحمد اسپندار ـ سرشناس‌ترین دونلی‌نواز ایران ـ به علت ابتلا به آب‌مروارید و تشخیص نادرست پزشکی، بینایی خود را از دست داده است.

«کتابفروشی دف» تعطیل شد

از سوی دیگر خبر رسید که «کتابفروشی دف» پس از ۹ سال فعالیت تعطیل شد. چندی پیش انتشارات هاشمی هم اعلام کرده بود شعبه مرکزی انتشارات و کتاب‌فروشی هاشمی خیابان ولیعصر از پایان تیرماه ۱۴۰۲ تعطیل خواهد شد.

آخرین وضعیت سفر بین ایران و آذربایجان

افزون بر این‌ها، جمهوری آذربایجان به تازگی به شهروندان خود برای سفر به ایران هشدار داده است، این پیام، ابهاماتی را درباره وضعیت و جریان سفر بین دو کشور ایران و آذربایجان به وجود آورده است. با این حال، بررسی‌ها بیانگر آن است که جریان سفر بین دو کشور، هرچند کاهش یافته، اما همچنان برقرار است.

جشن‌های ویژه غدیر در سراسر کشور برگزار می‌شود

در نهایت این‌که رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت و بزرگداشت غدیر با تاکید بر “ضرورت مشارکت همه افراد و گروه‌های مردمی در برگزاری جشن‌های غدیر” گفت: نظام اسلامی ایران نظامی ولایی و محتوای انقلاب ایران محتوای عاشورایی است.

پیشنهادهایی برای خواندن:

چالش جدید برای سینما با فن آوری جدید

در آخرین لحظات سقوط دو خلبان ایرانی چه گذشت؟

تغییر شکل رسانه‌ای شعر

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

کارگروه خبری فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.