اعتلای علم مسیر دستیابی جامعه به اقتدار و فرهنگ قوی است

امام جمعه شهر برازجان:

اعتلای علم مسیر دستیابی جامعه به اقتدار و فرهنگ قوی است

امام جمعه شهر برازجان عنوان کرد: مسیر دستیابی جامعه به یک اقتدار و فرهنگ قوی، اعتلای علم است.

به گزارش خبرنگار آنا، آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، امام جمعه برازجان، معاون فرمانداری دشتستان و اعضای شورای اداری این شهرستان برگزار و مسعود صابری به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان معرفی و از اشکان معصومی قدردانی شد.

امام جمعه شهر برازجان در این آیین عنوان کرد: با توجه به اتفاقات رخ داده در جهان و اقدامات استکبار جهان، ترویج فرهنگ مقاومت یک امر ضروری است.

حجت‌الاسلام حسن مصلح افزود: رزمندگان جبهه مقاومت و رهبران جبهه مقاومت استوار و ثابت‌قدم در مقابل استکبار و صهیونیست ایستادند، خداوند در آیات از قرآن کریم درباره ارزش و ملاک پارسایی جهاد فی سبیل‌الله ایمان فرمودند، مجاهدانی که در راه خدا با اموال و جان‌هایشان به جهاد برخاستند، یکسان نیستند، خدا کسانی را که با اموال و جان‌هایشان جهاد می‌کنند به مقام و مرتبه‌ای بزرگ برتری بخشیده، در روایات آمده است که مؤمن از کوه استوارتر است و از کوه کم می‌شود؛ اما به هیچ‌وجه از دین مؤمن چیزی کم نمی‌شود.

وی افزود: همه ما به‌خصوص متولیان فرهنگ باید باور‌های دینی نسل جوان و مبانی اعتقادی را تقویت کنیم و اگر جامعه بخواهد به یک اقتدار و فرهنگ قوی برسد باید علم در آن به اعتلای مطلوب برسد، چراکه دانشجو‌یان فقط نباید به مدرک بسنده کنند و افرادی که فارغ‌التحصیل دانشگاه می‌شوند باید مهارت داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان دشتستان هم گفت: به عنوان کسی که در کمیسیون دانشجویی حضور داشته‌ام، با چالش‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در دانشگاه‌های شهرستان دشتستان وجود دارد از نزدیک آشنایی دارم و در این چند سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان از دانشگاه‌های پیشرو و فعال در همه عرصه‌ها بوده که با حضور دکتر معصومی شاهد پیشرفت در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و افزایش دانشجو بودیم.

مصطفی بارگاهی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی روحیه جهادی انقلابی و کار و فعالیت وجود دارد، افزود: ارتباط بسیار خوبی بین دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان با صنعت شکل گرفته و سال گذشته شاهد برگزاری چندین همایش بین صنعت و دانشگاه بودیم.

وی تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت‌های بسیار خوبی اعم از زیرساختی و نیروی انسانی برخوردار است که امید می‌رود با حضور رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان و با حمایت‌های دکتر رازقی پیشرفت‌های بسیار خوبی را در آینده شاهد باشیم.

خروج از نسخه موبایل