اولویت در المپیک مدال است نه امتیاز تیمی/ نواب نیاز به زمان دارد

دارنده مدال طلای المپیک لندن در گفت‌وگو با آنا:

دارنده مدال طلای المپیک لندن گفت: در فدراسیون قبل تلاش می‌کردند تیم به هر نحوی قهرمان شود در صورتی که وزنه‌برداری رشته تیمی نیست.

سعید محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: از همان اول که انوشیروانی فدراسیون وزنه‌برداری را تحویل گرفت، شرایط خوبی نداشت. برای مسابقات قهرمانی آسیا فرصت برای تمرین خیلی کم داشتند و قطعا با این شرایط نمی‌توان توقع زیادی داشت؛ اما واقعیت این است که عملکرد وزنه‌برداران به غیر از سنگین‌وزن‌ها زیاد خوب نبود. برخی وزنه‌برداران هم با آمادگی کامل حضور پیدا نکردند.

**سلطانی چون رقیب نداشت وزنه بیشتر نزد

وی در مورد کسب مدال طلای سلطانی در این رقابت‌ها عنوان کرد: سلطانی وزنه‌هایی که در رکوردگیری ثبت کرده بود همگی قابل قبول بود، شرایط خوبی داشت. فکر می‌کنم به خاطر اینکه رقیب زیاد جدی نداشت وزنه‌های بیشتری بالای سر نبرد، اما فکر می‌کنم توانایی این را داشت که بیشتر وزنه بزند. به نظرم سلطانی می‌تواند با تلاش بیشتر در مسابقات جهانی مدعی باشد.

**مسئولان وزنه‌برداری به فکر نتیجه انفرادی باشند تا تیمی

دارنده مدال طلای المپیک لندن در مورد عملکرد کیانوش رستمی و سهراب مرادی و وزنه‌هایی که بالای سر بردند تا امتیاز تیمی را بگیرند، گفت: سهراب آسیب‌دیدگی دارد و مدت زمان کمی است که تمرینات را شروع کرده است؛ این مدت هم با آسیب‌دیدگی کارش سخت بود. کیانوش هم آمادگی لازم را نداشت. من یک انتقاد دوستانه به مسئولان فدراسیون دارم و هدفم این است که شرایط وزنه‌برداری بهتر شود. به اعتقاد من وزنه‌برداران باید بیشتر به فکر نتایج انفرادی باشند تا تیمی. البته که نتیجه تیمی هم مهم است، اما به نظرم اولویت اول نیست. وزنه‌برداران باید در وهله اول موفق به کسب مدال‌های خوش‌رنگ شوند.

**وزنه‌برداری رشته تیمی نیست و در المپیک به مدال نیاز دارد

محمدپور ادامه داد: در همین مسابقات قهرمانی آسیا، چین ۲۵ مدال طلا کسب کرد و ما تنها ۲ مدال طلا گرفتیم. سنگین‌وزن‌ها هم می‌توانستند صاحب مدال شوند، ولی به خاطر نتیجه تیمی طوری وزنه زدند که اول تیم قهرمان شود. در فدراسیون قبلی هم این موضوع خیلی مورد انتقاد بود که مسئولان تلاش می‌کردند تیم به هر نحوی قهرمان شود در صورتی که وزنه‌برداری رشته تیمی نیست. اولویت این است که مدال‌های بیشتری بگیریم، چون هدف اصلی المپیک است. در المپیک هم امتیاز محسوب نمی‌شود و مدال تعیین کننده است. امیدواریم از این به بعد تمرکز بیشتری روی کسب مدال نفرات باشد.

**کیانوش و سهراب نوابغ وزنه‌برداری هستند و می‌دانند چه زمانی خداحافظی کنند

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما وقت خداحافظی کیانوش رستمی و سهراب مرادی رسیده است، گفت: من نمی‌توانم نظری در مورد این موضوع بدهم. چون آن‌ها خودشان باید شرایط بدنی‌شان را بسنجند و تصمیم بگیرند. کیانوش و سهراب جزء نوابغ وزنه‌برداری ایران هستند و خودشان بهتر می‌دانند چه زمانی وقت خداحافظی‌شان است.

**باید به نواب زمان داد نه مثل فدراسیون قبل که فقط سرمربی عوض می‌کردند

ملی‌پوش سابق وزنه‌برداری کشورمان در مورد نواب نصیرشلال و عدم تجربه او برای هدایت تیم ملی وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: نواب در رده تیم ملی سابقه مربیگری نداشت؛ یک مدت او به‌عنوان کمک و مشاور انوشیروانی در تیم ملی حضور داشت. در خارج از تیم ملی مدتی به عنوان مربی فعالیت داشته است. ولی با توجه به شناختی که از او دارم به دنبال یادگیری و استفاده از تجربه دیگران است؛ به نظرم باید به او وقت داده شود تا ببینیم چه نتیجه‌ای کسب می‌کند. فکر می‌کنم با توجه به شناختی که از او دارم موفق خواهد شد، اما باید به او فرصت بدهیم و نمی‌توان با یک مسابقه فقط او را سنجید. نواب حداقل یک تا دو سال نیاز به زمان دارد و نباید مثل فدراسیون قبل مدام در رده بزرگسالان سرمربی تغییر کند.

خروج از نسخه موبایل