اولین مدرسه تخصصی ویژه نابینایان در بندرعباس ساخته خواهد شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ایران |بندرعباس |خبرگزاری

به گزارش خبرگزاری آنلاین، فاطمه جراره در مراسم روز نابینایان اظهار کرد: استان هرمزگان دارای ظرفیت بسیار خوبی در موضوعات مختلف از جمله آموزش است و ما به دنبال فراهم کردن این ظرفیت در استان هستیم که اگر بتوانیم در موضوع آموزش خوب عمل کنیم، می‌توانیم از این فرصت‌های خدادادی که در استان وجود دارد به بهترین نحو ممکن بهره ببریم.

وی تصریح کرد: باعث بسی خرسندی است که به مناسبت روز عصای سفید، کلنگ زنی اولین مدرسه تخصصی ویژه نابینایان در بندرعباس زده خواهد شد تا فرصت‌های آموزش خوبی در اختیار افراد نابینا قرار بگیرد.

در ادامه این مراسم، محمد جاودان، رئیس انجمن نابینایان استان هرمزگان ضمن گرامیداشت روز جهانی نابینایان اظهار داشت: در دولت ما قوانینی برای جامعه معلولان وجود دارد که اگر به مرحله اجرا برسد علاوه بر بهبود وضعیت معیشت معلولان، به وضعیت اشتغال این قشر نیز کمک بزرگی خواهد کرد و معلولین جز اجرای صحیح قانون مطالبه دیگری ندارند.

سپیده جوادی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان نیز ضمن عرض تبریک فرا رسیدن روز جهانی عصای سفید ابراز داشت: سازمان یونسکو از طریق نشست مشترکی با شورای جهانی نابینایان در سال ۱۹۵۰، قانون حمایت از نابینایان را تصویب کرد.

وی افزود: در استان هرمزگان پیگیری‌های مختلفی در جهت اشتغال افراد نابینا و همچنین مناسب سازی فضای شهری انجام شده که بتوانیم طبق قانون حمایت از معلولان یک محیط قابل دسترسی و بدون مانع برای زندگی برابر برای قشر نابینایان فراهم شود.

خروج از نسخه موبایل