باید کاری کنیم تا جودوکاران احساس امنیت نکنند/ هدف ما حضور تیم آماده در هانگژو است

تعلیق سختی‌های زیادی برای ما ایجاد کرد

حقوق |خبرنگار |روزه

سرمربی تیم ملی جودو گفت: تمام تلاش و هدف ما این است که برای المپیک آسیایی هانگژو یک تیم آماده را مهیای حضور کنیم.

حسین قمی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره برنامه‌های خود تا بازی‌های آسیایی اظهار داشت: ما برای بازی‌های آسیایی تقویم ورزشی خودمان را آماده و آن را به فدراسیون جودو ارائه و آن‌ها هم قرار شده این برنامه را به کمیته ملی المپیک ارجاع دهند. خوشبختانه برنامه ما یک برنامه منجسم به طوری که داخل آن هم رویداد‌های بین المللی گنجانده شده است. برنامه‌های ما نیز بر اساس تعلیق نوشته شده است. واقعا تعلیق، سختی‌های زیادی برای ما ایجاد کرد.

وی افزود: طبق برنامه‌ای که تعیین کرده ایم ۱۹ فروردین ماه باید به بازی‌های لیگ قاره‌ای در روسیه برویم و اتفاق خوب این مسابقات این است که در آن کشور‌های متعددی مانند روسیه، قرقیزستان، ایتالیا و ازبکستان به همراه .. حضور خواهند داشت. چهار تیم با کیفیت در گروه ما هستند و باید به صورت رفت و برگشت با آن‌ها مسابقه دهیم.

سرمربی تیم ملی جودو ادامه داد: ۱۹ فروردین ماه دور رفت و دور برگشت هم در اواسط اردیبهشت ماه برنامه ریزی شده است. همچنین طبق رایزنی رییس فدراسیون جودو با همتایان روسی خود قرار شده اردوی چند روزه مشترک با روسیه و با باشگاه‌های این کشور داشته باشیم تا در آنجا به نقطه ضعف و قوت ملی پوشان بیشتر اشراف داشته باشیم.

قمی تصریح کرد: پس از آن یک رقابت انتخابی درون تیم ملی خواهیم داشت تا با توجه به مسابقات قهرمانی کشور و همچنین سابقه و شاخصه‌های ورزشی قبلی ورزشکاران از آن‌ها دعوت به عمل خواهیم آورد تا پس از آن رقابت، پایه و اساس خودمان را برای بازی‌های آسیایی در نظر بگیریم. همچنین باید کاری انجام دهیم تا در اردو‌ها و حتی رقابت‌ها ورزشکار محور نباشد و بچه‌ها حاشیه امنیت برای خودشان احساس نکنند و به این فکر کنند که با یک لغزش ممکن‌ است جایگاه خود را در تیم ملی از دست بدهند.

وی درباره اینکه برای بازی‌های آسیایی هانگژو باید توقع چه نتیجه‌ای از تیم ملی جودو داشت، اینطور به سوال پاسخ داد: با توجه به شرایط قبلی و همچنین تعلیق چند ساله و دور بودن از رویداد‌های مهم، ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم‌ تا به بهترین نتیجه در المپیک آسیایی برسیم، اما دوستان نباید از ما توقع مدال داشته باشند، زیرا بچه‌های ما رویداد‌های چندان قوی به خود ندیده اند. درست است چند رویداد رفتیم، اما این مساله کفایت ما را نمی‌دهد و برای رسیدن به نتیجه ایده آل و کسب عنوان و مدال باید رقابت‌های برون مرزی و همچنین اردو‌های منظم تری برای ما تدارک دیده شود.

سرمربی تیم ملی جودو اظهار داشت: البته باید پذیرفت کشور‌های خوبی در آسیا هستند که همواره در مسابقات المپیک و جهانی به عناوین بسیاری رسیده اند. ما هم زمانی در جودو آسیا حرف اول را می‌زدیم و امیدواریم با برنامه ریزی و تلاش شخص رییس فدراسیون که خیلی منسجم تلاش می‌کند تا هم تیم به سمت جلو هدایت و هم موانعی که پیش روی ما است کمتر شود. ان شاءالله بتوانیم تیم یکپارچه برای هانگژو داشته باشیم تا در این رویداد بزرگ کسب عنوان داشته باشیم. باید واقع‌بین باشیم و به تیم زمان بدهیم که بتواند پس از سال‌ها خودش را در عرصه بین‌المللی پیدا کند.

قمی با اشاره به اینکه توقع بهتری از طرف مسئولان کمیته ملی المپیک دارند، گفت: توقع ما از مسئولان کمیته ملی المپیک این است که رسیدگی و نگاه بهتری به جودو داشته باشند، زیرا اینطور به نظر می‌رسد که رشته ما مظلوم واقع شده است. بهترین راهکار هم در این است که حقوق و مزایا بچه‌ها پرداخت منظم شود تا بچه‌ها انگیزه بیشتری برای ماندن در اردو پیدا کنند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل