بهترین اندیکاتور برای پرایس اکشن

پرایس اکشن چیست؟

علاوه بر بررسی ساختار‌های شکل‌گرفته در نمودار قیمتی، بسیاری از تحلیل‌گران از داده‌های پرایس اکشن برای بدست آوردن استفاده می‌کنند. هدف آن‌ها یافتن نظم موجود در حرکت قیمت است. حرکتی که برخی اوقات تصادفی به نظر می‌رسد.

نیز به نوعی ریشه گرفته شده از پرایس اکشن است زیرا از قیمت‌های گذشته برای محاسبه و سپس اتخاذ تصمیم‌های معاملاتی استفاده می‌کند. در واقع، ساختار و الگوهای نمودارهای تحلیل تکنیکال همه بهره‌گرفته از پرایس اکشن هستند.

پیش از ادامه مطلب پارسیان کریپتو  باید اشاره کنیم اگر می‌خواهید آشنایی بهتر و بیشتری با پرایس اکشن داشته باشید، می‌توانید از استفاده کنید.

و رفتاری و فعالیت‌های وابسته به آن‌ها، طبق نظر تحلیل‌گر بخش مهمی‌ از معاملات بر پایه پرایس اکشن را شامل می‌شود. برای مثال، در اغلب مواقع، هیچ دو معامله‌گری تحلیل یکسانی از یک پرایس اکشن معین نخواهند داشت و هرکدام از آن‌ها تفسیر منحصربه‌فردی بر طبق قوانین تعریف‌شده و رفتاری خود، برداشت خواهد کرد.

در صورتی که در تحلیل تکنیکال برای مثال، زمانی که میانگین متحرک ۱۵ روزه بیشتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه باشد، رفتار و عملکرد مشابهی (نگهداشتن سهام به انتظار فروختن آن در قیمت بالاتر) را از معامله‌گران بسیاری شاهد خواهیم بود.

کاربردهای معامله بوسیله پرایس اکشن

از آن‌جایی که پرایس اکشن برای پیش‌بینی قیمت و سفته‌بازی بکار گرفته می‌شود، اشخاص حقیقی، سفته‌بازان، آربیتراژگران و و معاملاتی از آن بهره می‌گیرند. همانطور که در مقدمه بیان شد، از پرایس اکشن می‌توان برای تحلیل روند قیمتی بسیاری از مانند اوراق قرضه، سهام شرکت‌ها و… استفاده کرد.

گام های معامله بوسیله پرایس اکشن

معامله‌گران باتجربه از اقدامات متفاوتی برای تشخیص الگوهای معاملاتی، سطوح ورود و خروج و تعیین حدِ ضرر بهره می‌گیرند. استفاده از تنها یک استراتژی برای یک یا چند سهم ممکن است باعث از دست دادن شماری از فرصت‌های معاملاتی شود. در اغلب موقعیت‌ها از دو گام زیر برای تحلیل، بهره گرفته می‌شود:

مثال معامله بوسیله پرایس اکشن

در ادامه، ۳ مثال از معامله بوسیله پرایس اکشن را با توجه به گام‌های بالا، شرح می‌دهیم.

همانطور که قابل مشاهده است معامله با توجه به پرایس اکشن می‌تواند با همراهی ابزارهای تحلیل تکنیکال انجام شود. اما تصمیم نهاییِ معاملاتی را فرد تحلیل‌‌گر تعیین می‌کند. پرایس اکشن این امکان را برای معامله‌گر فراهم می‌کند که بتواند انعطاف به خرج دهد و تصمیم‌های متفاوتی را اتخاذ کند.

محبوبیت معامله بوسیله پرایس اکشن

معامله با پرایس اکشن بیشتر برای معاملات با هدف کسب سود در کوتاه‌مدت و یا میان‌مدت است. بیشتر معامله‌گران باور دارند که بازار یک روند تصادفی را دنبال می‌کند و راه سیستماتیک مشخصی برای پیدا کردن استراتژی همیشه برنده وجود ندارد. با ترکیب کردن ابزار‌های تحلیل تکنیکال و روند اخیر قیمت می‌توان موقعیت‌هایی را بسته به دیدگاه فرد تحلیل‌گر شناسایی کرد.

معامله‌گرانی‌ وجود دارند که همانند تصویر زیر از چندین اندیکاتور برای تحلیل استفاده می‌کنند. عده‌ای از تحلیل‌گران نیز نمودارهای شلوغی مانند نمودار زیر را در چند مانیتور مشاهده می‌کنند تا دلایل کافی و قانع‌کننده را برای خرید و فروش سهام معینی گردآوری کنند. زمانی که برای تحلیل فقط به روند قیمت اتکا کنید، از این پیچیدگی‌ها رهایی می‌یابید.

از همه مهم‌تر، در معامله با پرایس اکشن، معامله‌گران احساس مسئولیت خواهند کرد زیرا پرایس اکشن به آن‌ها این امکان را می‌دهد که خود تصمیم بگیرند و کورکورانه از قوانین پیروی نکنند.

بسیاری از نظریه‌ها و استراتژی‌ها که با استفاده از پرایس اکشن عملی می‌شوند ادعای کسب سود بالا را دارند اما معامله‌گر باید آگاه باشد که تنها اخبار مثبت به گوش می‌رسند. خرید و فروش سهام این پتانسیل را دارد که سود بالایی بوجود بیاورد اما بستگی به فرد تحلیل‌گر دارد که به خوبی درک، آزمایش، انتخاب و تصمیم‌گیری کند و در نهایت دست به معامله‌ای بزند که به نظر او بهترین فرصت را برای کسب سود فراهم می‌کند.

باینری آپشن چیست؟

این بازه زمانی می‌تواند متفاوت و بسیار کوتاه و به اندازه ۶۰ ثانیه باشد. اگر این پیش‌بینی صحیح باشد، سرمایه‌گذار مجدداً مبلغ پرداختی خود را همراه با یک پاداش دریافت خواهد کرد. اگر پیش‌بینی سرمایه‌گذار نادرست باشد، او تمام مبلغ سرمایه‌گذاری شده در این معامله را از دست خواهد داد.

یکی از کاربرد‌های بسیار مهم پرایس اکشن در انجام معاملات باینری است. با استفاده از پرایس اکشن باینری آپشن شما تمام تصمیمات خود را بر اساس نمودار قیمت ساده‌‌ای اتخاذ می‌کنید که عاری از میانگین‌های متحرک، اسیلاتورها و اندیکاتورهای شتاب روند است. برای بکاربردن این استراتژی به یک نمودار قیمتی با دوره‌های زمانی معین، نیاز خواهید داشت.

نموداری که برای این استراتژی استفاده می‌شود می‌تواند میله‌ای یا شمعدانی باشد. سادگی و کاربرپسند بودن پرایس اکشن مخصوصاً برای افرادی که به تازگی به سرمایه‌گذاری روی آورده‌اند، باعث تفاوت استراتژی پرایس اکشن باینری آپشن با سایر استراتژی‌ها می‌شود.

اگرچه بررسی چندین چارچوب زمانی به تحلیل شما کمک خواهد کرد اما بررسی بیش از حد و مشاهده انواع چارچوب‌های زمانی موجود نه تنها برای شما مفید نخواهد بود بلکه وقت شما را نیز تلف خواهد کرد و دارای نتایج خلاف انتظار است. اگر چندین نمودار در دوره‌های زمانی متفاوت را بررسی کنید ممکن است بیش از حد مرعوب ریسک‌های احتمالی شوید و دست به هیچ معامله‌ای نزنید. طبیعی است که رعایت تعادل، مخصوصاً برای سرمایه‌گذاران مبتدی کمی دشوار باشد.

 

خروج از نسخه موبایل