بهره برداری از ایستگاه متروی علامه جعفری/هزینه۱۴۰۰ میلیارد تومانی برای افتتاح ایستگاه

صد و پنجاهمین ایستگاه متروی تهران در خط ۴ و در قالب پنجاه و سومین پویش امید و افتخار به بهره برداری رسید.

به گزارش کردوار نیوز، محسن هرمزی در آئین بهره برداری از ایستگاه علامه جعفری و ۱۴۰۰ متر مسیر تونلی در پروژه توسعه غربی خط ۴ متروی تهران گفت: توسعه غربی خط ۴ مترو به طول پنج کیلومتر با سه ایستگاه از ارم تا جنوب اتوبان همت طراحی شده است.

وی افزود: ایستگاه علامه جعفری از حدود ۱۲ سال قبل عملیات اجرایی آن آغاز شده و ساخت آن با مشکلاتی مواجه شد؛ اما نهایتا در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ این ایستگاه را با پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصد تحویل گرفتیم و امروز در حوزه ساختمانی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و عملیات تجهیز و سیگنالینگ آن بطور کامل انجام شده و به بهره برداری رسیده است.

هرمزی تاکید کرد: در توسعه غربی خط ۴ مترو عملیات ویژه‌ای صورت گرفته که این محدوده در میان اتوبان‌های شهید همت، حکیم و ستاری قرار گرفته است. توسعه غربی خط ۴ با خطوط ۵ و ۶ ایستگاه تبادلی دارد و برای اولین بار در متروی تهران سازه‌های جانبی داخل سازه اصلی قرار گرفته و از این پس خطوط جدید با همین روش ساخته خواهد شد. در ایستگاه جدید ۲۴۰ هزار متر مکعب حفاری انجام شده و در یک سال اخیر کار بسیار پرحجمی انجام شده و ۱۴۰۰ میلیارد تومان نیز برای این ایستگاه هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اغتشاشات پاییز سال گذشته گفت: دشمن با همه توان پای کار آمد تا ضربه بزرگی به نظام بزند. در حال حاضر نیز به دنبال وارد کردن ضربه به مدافعان نظام است. ما در متروی تهران خدمت به مردم را در دستور کار خود داریم و رویارویی با دشمن را از این مسیر دنبال می‌کنیم و امیدواریم که سست نشویم و مسیر خدمت به مردم را پیش بگیریم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل