اخبار جامعه

تاکید رادان بر لزوم رعایت شعائر ماه رمضان/ پیش‌بینی افزایش سفرهای نوروزی در روزهای اول نوروز

به گزارش شفاف، سردار احمدرضا رادان در حاشیه رزمایش طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی که صبح امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، درباره همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان و تاثیر آن بر سفرهای نوروزی، گفت: پیش‌بینی ما این است که در روزهای اول نوروز حجم سفرمان نسبت به سال‌های قبل بیشتر شود.

وی ادامه داد: اما این به این معنا نیست که پیش‌بینی نکنیم که در ایام نوروز و ماه رمضان سفر جاده‌ای نداشته باشیم، چرا که حکم سفر برای روزه‌دار مشخص است.

رادان درباره برخورد با روزه‌خواری با تاکید بر لزوم رعایت شعائر ماه رمضان نیز گفت: در بحث ماه رمضان هم دستورالعمل‌هایی که از قبل برای ماه مبارک رمضان بوده، حتما اجرا می‌شود.

رادان در ادامه با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که در ایام نوروز به مردم خوش بگذرد، گفت: ما می‌خواهیم مردم از سفری که می‌روند خاطره خوبی داشته باشند از این رو آنها از ما نمی‌پذیرند که اجازه دهیم تعداد اندکی راننده متخلف اراده خود را به جمع کثیری از رانندگانی که قوانین را رعایت می‌کنند تحمیل کنند.

رادان با بیان اینکه سخت گیری ما برای حفظ جان مردم است، گفت: پلیس رفتار اقتدار آمیز و توام با رافعت را در ایام نوروز خواهد داشت.

رادان با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای پیک اول سفر انجام شده است، درباره فعالیت گشت‌ها در ایام نوروز گفت: نمایشی نبودن گشت‌های انتظامی یعنی اینکه گشت‌ها دقیقا در جایی باشند که باید حضور داشته باشند. ما در هر جا و متناسب با ماموریت هر واحد باید گشت‌ها را ساماندهی کنیم. به عنوان مثال در حوزه مبارزه با سرقت تلاش داریم تا واحدهای گشت را افزایش دهیم و تاکید داریم که واحدهای ما در جایی استقرار داشته باشند که موثر باشد.

نمایش بیشتر