تبلیغات و بازاریابی اینترنتی چگونه انجام می شود؟

بازاریابی اینترنتی چیست و چگونه انجام می شود؟

در این مطلب قصد داریم شما را ابتدا با بازاریابی اینترنتی آشنا کنیم سپس به روش های پرکاربرد آن در سطح اینترنت که بر اساس تحقیق و بررسی بدست آمده است. بپردازیم. قبل از هرچیز باید بدانیم دیجیتال مارکتینگ چه وظیفه ای را بر عهده دارد.

بازارایابی اینترنتی مجموعه ای گسترده از تکنیک ها، روش ها و تکنولوژی های بازاریابی است که برای راحتی کاربر و تبلیغ دهنده آماده شده است. با استفاده این ابزارهای آماده شما می توانید با شارژ کرده سرمایه تبلیغاتی یا کمپین خود شرکت و یا برند خود را متحول سازید.

 

از اصلی ترین روش های استفاده از این ابزارها باید به بازاریابی از طریق موتورهای جستجوگر، بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی، بازاریابی از محتوای باکیفیت، بازاریابی از طریق تبلیغات کلیکی PPC، ایمیل مارکتینگ و … اشاره نمود که در ادامه به برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

پرداخت مبلغ در ازای هر کلیک: PPC

اگر نگوییم که این روش جزو برترین روش های بازاریابی اینترنتی است، قطعا یکی از پرکاربرد ترین روش های مرسوم در سیستم تبلیغات آنلاین یا همان بازاریابی از بستر اینترنت است. برای انجام این روش و به تصویر کشیدن برند خود به یک بنر تبلیغاتی نیاز است. بنر تبلیغاتی شما می تواند فرمت تصویری .JPG و یا فرمت تصویری متحرک به اصطلاح گیف .GIF را در خود نمایش دهد که البته اگر شما از سیستم تبلیغاتی گوگل استفاده کنید می توانید از ویدیو هم بهره مند شوید. داشتن طراحی بنر متحرک که استاندارد های لازم در آن به خوبی رعایت شده باشد و گویای عمق ارزش برند و محصول شما باشد از مهمترین ویژگی های این نوع تبلیغ محسوب می شود.

در این مدل از روش بازاریابی اینترنتی، شما پنل خود را که برای کمپین تبلیغاتی در نظر گرفته اید را با مبلغی شارژ می کنید و بنری که طراحی کرده اید را در قالب کمپین قرار می دهید و پس از آن با توجه تنظیماتی که در نظر میگیرید ( اعم از زمان پخش تبلیغ، وب سایت های هدف، موقعیت های جغرافیایی و … ) کمپین تبلیغاتی خود را به اصطلاح استارت میکنید. این مدل بازاریابی را در سایت ها زیاد شاهد هستیم. حتی در سایت های بزرگی همچون یوتیوب این موضوع کاملا به چشم می خورد. همچنین در سایت هایی که در کشور هستند بسیاری از آن ها، ( نزدیک به 95% ) از این مدل بازاریابی برای نمایش آگهی شما استفاده می کنند و به کسب درآمد از طریق تبلیغات کلیکی می پردازند.

تفاوت بزرگ PPC با SEO :

یکی از تفاوت بزرگ در میان بهینه سازی برای موتور جستجو گوگل SEO با تبلیغات PPC  این است که شما در تبلیغات به ازای مبلغی که پرداخت می کنید دیده می شود و پس از اینکه بودجه ی کمپین شما به پایان برسد تبلیغ شما به صورت خودکار قطع می شود و در صورت نیاز مجدد باید کمپین خود را شارژ نمایید. مثلا در مدل PPC که گوگل ارائه می دهد و آن GOOGLE ADWORDS گفته می شود اگر کاربری روی تبلیغ شما کلیک کند بابت هر کلیک از بودجه شما کسر می شود که عموما مبلغ هر کلیک وابسته به وب سایتی که نمایش می دهد، چقدر آن وب سایت پربازدید است تاثیر بسزایی در نرخ هر کلیک شما خواهد گذاشت. برخی از شرکت های تجاری برای کمپین های خود هزاران هزار دلار هزینه میکنند. تا کلیک های بسیاری را به صورت هدفمند برای وب سایت خود دریافت کنند.

هزینه تبلیغات کلیکی Pay-Per-Click:

هزینه تبلیغات کلیکی یا اجرای کمپین به این شکل به عوامل متعددی بستگی دارد، برای مثال اگر بخواهید تبلیغات کلیکی گوگل، در موتور جستجو را انجام دهید، رقابت کلمات اهمیت بالایی دارند، منظور از کلمات با رقابت بالا این است که بسیاری همانند شما تلاش میکنند در آن کلمه در رتبه ی بالا نمایش داده شوند و همین امر سبب رقابت پذیری بیشتر می شود. هر چقدر شما کلمه ای را انتخاب کنید که رقابت بر سر رتبه گرفتن در آن بیشتر باشد به تبع باید هزینه بیشتری بابت نرخ کلیک آن کلمه پرداخت کنید.

هنگامی که یک کمپین راه اندازی میکنید ابزارهایی که در اختیار شما قرار میگیرند که کمک می کنند شما به شکل آسان تری عملیات تبلیغات و بازاریابی اینترنتی خود را انجام دهید. برای مثال می توانید تعریف کنید که بازدید کنندگان شما سراری از کل دنیا باشند یا نه! فقط یک محدوده خاص، کشوری خاص، یا حتی استانی خاص. این قابلیت یعنی دیگر نیاز نیست هزینه های خود را بیهوده هدر بدهید، شما می توانید تبلیغ خود را دقیق و هوشمندانه تر انجام دهید.

تحلیل و بررسی بازاریابی:

بر این موضوع تاکید می کنم. اگر شما هر عمل بازاریابی در بستر اینترنت انجام دهید، اما تفکر یا تحلیل و بررسی و تدوین استراتژی پشت آن نباشد. سودی برای شما نخواهد داشت. خوشبختانه ابزارهای بازاریابی مدرن به قدری حرفه ای شده اند که شما می توانید تمام موارد یک کمپین را مورد آنالیز و بررسی قرار دهید و از نتیجه ای که بدست می آورید نواقص را بر طرف سازید و نقاط قوت و ضعف خود را مورد ارزیابی و رفع قرار دهید.

تبلیغات و بازاریابی اینترنتی را طراحی در شرکت پارسی طرح ایرانیان کامل کنید.

خروج از نسخه موبایل