اخبار جامعه

تمام مشکلات پرسپولیس از داوری نیست؛ انگیزه بازیکنان برای ادامه فصل کافی نیست

روش بازی این تیم کار را برای حریفان آسان می‌کند

آرایش |آسان |فولاد

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: مشکل داوری همیشه هست و اگر روی آن زوم شود امتیازات بیشتری را از پرسپولیس خواهد گرفت.

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص اینکه تا چه اندازه اشتباهات داوری در هفته‌های اخیر باعث شده تا پرسپولیس از صدرجدول فاصله بگیرد، اظهار داشت: همه مشکلات را نباید گردن داوری انداخت. درست است که داوری در پنج بازی آخر پرسپولیس سهم بیشتری روی نتیجه تیم داشته است ولی نباید همه چیز را بر گردن داور انداخت. یک‌سری مشکلات تیم دارد که باید برای آنها راهکار پیدا کند. در بازی با فولاد خوزستان مشخص شد تیم‌ها پرفشار بازی می‌کنند و با تمام توان برای کسب نتیجه ظاهر می‌شوند. پرسپولیس باید ضرب توپ خود را بالا ببرد. با کمترین ضرب توپ به دروازه حریفان نزدیک شد و سرعت بازی را افزایش داد. در انتقال توپ سرعت بیشتری داشت چون تیم‌ها یاد می‌گیرند که چگونه برابر پرسپولیس بازی کنند و به نتیجه مدنظر برسند.

**مدافع پرسپولیس توپ را به مهاجم هوادار هدیه داد

وی ادامه داد: متأسفانه پرسپولیس در بازی‌های خود این کارها را انجام نمی‌دهد و به رقبا اجازه می‌دهد تا به مقاصد خود برسند. به لحاظ فنی در دقایقی از مسابقه سرعت گردش و انتقال توپ در تیم خیلی پایین می‌آید. در مواقعی متوسط می‌شود و البته در لحظاتی داوری هم دچار اشتباه تأثیرگذار می‌شود. مثلاً در بازی با هوادار روی بازیکن پرسپولیس خطا شد و در ادامه حریف به گل رسید اما نباید با وجود نگرفتن خطا روی بازیکن تیم شاهد گلزنی حریف بود. مدافع تیمی چون پرسپولیس اصلاً دلیل نداشت تا پاس رو به عقب به دروازه‌بان بدهد که با پاس اشتباه توپ را به مهاجم هوادارهدیه دهد. در کنار او بازیکن هم‌تیمی بود و نیازی نداشت تا به بیرانوند پاس داد. در طول بازی بیش از اندازه به دروازه‌بان پاس داده می‌شود. از وسط زمین به بیرانوند پاس می‌دهند. چرا این کار انجام می‌شود؟ چون مدافعان به خود زحمت نمی‌دهند چند متر بیشتر بدوند و با یکدیگر پاسکاری کنند.

**روش بازی پرسپولیس کار را برای حریفان آسان می‌کند

پیشکسوت تیم پرسپولیس افزود: از فاصله ۶۰ متری به بیرانوند پاس داده شده و مشخص نیست به چه دلیل علاقه زیادی به بازی رو به عقب داریم؟ اگر حریف آرایش تیمی‌اش را از دست داده باشد با پاس رو به عقب مدافعان پرسپولیس، فرصت می‌یابد تا خود را در زمین پیدا کند. این شکل بازی خواسته حریفان است و از خدا می‌خواهند تا تیم مقابل با این روش بازی کند. متأسفانه با این روش بازی را برای حریف آسان می‌کنند و من در یکی از بازی‌های اخیر پرسپولی شمردم بیش از ۲۰ پاس رو به عقب برای دروازه‌بان فرستاده شد. پاس رو به عقب در فوتبال داریم ولی در زمین خودی باید خیلی خیلی کم پاس به عقب داده شود. مگر اینکه باهی جز پاس به گلر برای مدافع باقی نمانده باشد. گردش توپ در پرسپولیس پایین است و از طرفی دیگر پرسپولیس کمتر از موقعیت‌های خود استفاده می‌کند. با شکل بازی پرسپولیس کمتر موقعیت ایجاد می‌شود اما از آن موقعیت‌ها کمتر استفاده می‌شود. تا زمانی که ضعف‌ها ترمیم نشود مسکلات به قوت خود باقی می‌داند. مشکل داوری همیشه هست و اگر روی آن زوم شود اثر عکس در تیم می‌گذارد و امتیازات بیشتری را از پرسپولیس خواهد گرفت.

**همه مشکلات پرسپولیس داوری نیست

وی در مورد اینکه مدیرعامل پرسپولیس گفته بود که داوری‌ها برای قهرمانی تیم خاصی است، عنوان کرد: عادت ندارم در مورد تیمی غیر از پرسپولیس صحبت کنم. چون خودم مربیگری را تجربه کردم اگر داوری هم عامل شکست تیمم شود در مورد تیم مقابل صحبت نمی‌کنم. گردن خودم می‌اندازم تا با رفع ایرادها قوی‌تر شوم و پیشرفت کنم. درست است که مشکلات داوری برای پرسپولیس وجود دارد ولی همه مشکلات نیست. 

**انگیزه بازیکنان پرسپولیس را کافی نمی‌بینم

حلالی درباره حضور یحیی گل‌محمدی در جلسه هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: توقعات از تیم پرسپولیس بالاست. تیمی که جزء ۳ تیم پر هزینه لیگ برتر است. همه توقع دارند که شکل خوبی داشته باشد. منهای دو سه بازی اخیر، روند پرسپولیس خوب بوده و قابل دفاع است. یک‌سری ضعف‌های فنی است که باید درست شود. به لحاظ امتیازی پرسپولیس شرایط بدی ندارد. پرسپولیس یکی از ۳ تیمی است که بخت اصلی قهرمانی شمرده می‌شود. به شرطی که اشتباهات را به حداقل برسانیم و با تمام جدیت کار کنیم. یک مقدار انگیزه بچه‌ها باید بیشتر از این باشد. انگیزه را برای ادامه کار کافی نمی‌بینم. یک مقدار هم از انتقاد به داوری صحبت‌ها بیرون کشیده شود. وقتی زمان برای اعتراض به داوری گذاشته شود کار داخل زمین می‌ماند. بازیکنان هم به این موضوع عادت می کنند و اگر موفق نشوند مسبب آن را قضاوت داوران می‌دانند.

**بازی دوستانه سپاهان کلاً غلط است

وی درباره انتقادات باشگاه پرسپولیس به بازی دوستانه سپاهان با زنیت روسیه و تعویق دو روزه بازی که به جای یک اسفند در روز ۳ اسفند برگزار می‌شود، یادآور شد: این برنامه‌ریزی کلاً غلط بوده و دلیلی ندارد در میانه فصل در حالی که در کوران مسابقات باشگاهی داخلی هستیم چنین مسابقه‌ای برگزار شود. مسابقات لیگ قهرمانان آسیا یا جام باشگاه‌های جهان نیست که به خاطر آن بازی‌ها لغو شود. پرسپولیس باید پیش‌بینی می‌کرد در میانه فصل احتمال رویارویی با سپاهان وجود دارد چون همواره از مدعیان قهرمانی است و تیمی ساده نیست که در همان ابتدای کار حذف شود. 

**تصمیمات درستی در مورد پایه‌های پرسپولیس گرفته شود

پیشکسوت تیم پرسپولیس در مورد اینکه پرسپولیس با وجود عرضه سهامش در فرابورس مشکلات مالی‌اش رفع نشده، تصریح کرد: اطلاع دقیقی از میزبان بدهی باشگاه پرسپولیس ندارم ولی اگر باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود و کاملاً از شرایط دولتی بیرون بیایند. خودشان برای امور باشگاه برنامه‌ریزی می‌کنند و درآمدزایی و هزینه را انجام می‌دهند. امیدوارم تصمیمات درستی در مورد باشگاه مخصوصاً در بخش پایه گرفته شود که سرنوشت آینده باشگاه در دست بازیکنان تیم‌های پایه است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر