ثبت ۱۵۵۷ بیمه شده تا پایان شهریورماه سال جاری در رشته بسکتبال در کرمانشاه/مسابقات بین‌المللی بسکتبال سه نفره در کرمانشاه برگزار می‌شود 

به گزارش خبرنگار کردوار نیوز کرمانشاه، کرم احمدیان امروز (۱۰ مهرماه) در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص اقدامات هیأت بسکتبال استان، اظهار کرد: هیأت همواره به دنبال تداوم فعالیت در استان بوده و به همین دلیل اعزام استانی و کشوری را در دو بخش بانوان و آقایان داریم.

وی در خصوص حیطه فعالیت هیأت افزود: رشته ورزشی بسکتبال در دو بخش سه و پنج نفره فعال است که هر دو بخش المپیکی هستند.

رئیس هیأت بسکتبال استان کرمانشاه تصریح کرد: با اینکه در بخش لیگ وظیفه ما تیم داری نیست، اما در سال‌های ابتدایی فعالیت به جز سال گذشته تیم داری کرده‌ایم و در سال گذشته هیچکس از ما حمایت مالی را به عمل نیاورد.

احمدیان با اشاره به برگزاری لیگ بسکتبال در بخش لیگ حرفه ای اضافه کرد: مجوز لیگ حرفه ای در استان توسط فدراسیون اخذ شده و برای ادامه به حمایت مالی توسط حامیان نیاز داریم.

وی در خصوص تامین زیرساخت‌های شهرستانها گفت: مشکلاتی در این راستا وجود داشت و شهرستان‌هایی مانند سرپل ذهاب حتی حلقه بسکتبال نداشتند، اما با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان استان حلقه بسکتبال و توپ مورد نیاز به شهرستان سرپل ذهاب تعلق گرفت.

رئیس هیأت بسکتبال استان کرمانشاه ادامه داد: سالانه سه الی پنج توپ به هر شهرستان تعلق می‌گیرد، همچنین تجهیزات لازم فراهم شده و در صدر استانهایی هستیم که تجهیزات مورد نیاز استان خود را فراهم کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی بسکتبال در بخش سه نفره در کرمانشاه خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره از مسابقات در استان توسط فدراسیون تایید و تخصیص بودجه آن در جلسه شورای اداری استان تصویب شده است، درخواست ما مبلغ ۲۰ میلیون ریال است که امید است این بودجه تا حد امکان تعلق گرفته و سایر مبلغ آن توسط حامیان تامین شود.

احمدیان گفت: این رویداد نخستین رویداد بین المللی بسکتبال در استان و کشور است، یک تیم از استان و تیم ملی در این بازی‌ها حضور خواهد داشت و همچنین دعوت نامه برای حضور ۱۰ تیم خارجی ارسال شده است، مجموعا ۱۲ تیم در این دوره به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیأت بسکتبال استان کرمانشاه ابراز کرد: به واسطه برگزاری مسابقات خیابانی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان در دید ورزشکاران بین‌المللی قرار می‌گیرد، همچنین برای سه تیم برگزیده این مسابقه به ترتیب سه هزار، دو هزار و یک هزار دلار جایزه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حال بازسازی دفتر هیأت و تامین امکانات برای تامین آسایش ورزشکاران از جمله ساخت رختکن و سرویس بهداشتی هستیم، پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده بازسازی دفتر هیأت تکمیل شود.

احمدیان با اشاره به درخشش بانوان در این رشته ورزشی اضافه کرد: هم اکنون در بخش بانوان دو تیم در لیگ دست یک کشور (لیگ حرفه‌ای) داریم، همچنین ۱۴ نفر از دختران در این رشته در سال گذشته توسط فدراسیون برگزیده شده و در اردوها شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در بخش نونهالان دختر در رده هشت تیم برتر بانوان هستیم.

احمدیان در پایان از تعداد افراد بیمه شده در هیأت خبر داد و گفت: ۱۵۵۷ نفر تا پایان شهریور در این رشته بیمه شده‌اند که از این تعداد ۷۱۵ نفر مرد و ۸۴۲ نفر زن هستند، پیش بینی می‌شود که این آمار تا پایان سال به ۲۲۰۰ نفر برسد.

46

خروج از نسخه موبایل