حرم جعفربن موسی الکاظم(ع) پیشوا در سوگ امام هشتم شیعیان سیه پوش شد

کردوار نیوز/تهران حرم حضرت جعفر بن موسی الکاظم(ع) شهرستان پیشوا همزمان با فرا رسیدن شهادت امام رضا(ع) غرق در عزا شد.

مردم مومن و لایتمدار شهرستان پیشوا در شامگاه ۱۳ شهریور ماه همزمان با شهادت امام هشتم شیعیان با برافراشتن پرچم های عزا و مواکب در عزای فرزند موسی بن جعفر(ع) به سوگ نشستند.

در شب آخر ماه صفر مردم ولایتمدار دیار ۱۵ خرداد با راه اندازی دسته های زنجیر زنی و سینه زنی خود را به حرم برادر بلافصل امام رضا(ع) رسانده و هم نوا با خاندان عصمت و طهارت به عزاداری پرداختند.

 ده ها ایستگاه صلواتی، مواکب، حسینیه ها و مساجد با پخت غذای نذری مجالس روضه خوانی و عزاداری به پا و از عزاداران این امام رئوف پذیرایی کردند.

در این شب در تمام شهر پرچم های عزا به اهتزاز در آمد و در جای جای شهر نوای یا رضا به طنین انداز شد.

دسته های عزاداری شاهد حضور جوانان و نوجوانان عاشورایی بود که بعد از دوماه عزا برای سید و سالار شهیدان در سوگ فرزند موسی بن جعفر (ع) عزاداری کردند.

خطه جنوب شرق استان تهران هنوز هم یادآور دلیری و رشادت های شهدای قیام ۱۵ خرداد را گرامی می‌دارند. مردمی که از صحن و سرای امامزاده جعفر (ع)، برادر بلافصل امام رئوف در روز ۱۲ محرم الحرام(بنی اسد) مصادف با ۱۵ خرداد ۴۲ به سمت تهران رهسپار شدند و در پل باقر آباد به ندای ولی فقیه خود لبیک گفتند و به خون خود آغشته شدند.

تمام خیابان های منتهی به حرم در سوگ برادر این امامزاده مملو از جمعیتی بود که برای عرض تسلیت به صحن و سرای جعفربن موسی الکاظم (ع) آمدند و با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل