خدمات الکترونیکی جدید برای کمک به حج و عمره راه‌اندازی شد

آموزش |فناوری |کتابخانه

وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی چندین سرویس الکترونیکی را برای بهبود تجربه زائران از حج تمتع و عمره معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی چندین سرویس الکترونیکی را برای بهبود تجربه زائران و فعلیت و انجام وظیفه کارکنان این وزارتخانه معرفی کرده است.

این خدمات شامل یک برنامه اطلاع رسانی و آموزش در مورد مناسک حج به زائران است و چنانچه زائر نیاز به زبانی غیر از عربی داشته باشد، مترجم ارائه می‌دهد.

برنامه «رشد» برای توزیع کتاب‌های الکترونیکی قابل اعتماد طراحی شده است و با یک کتابخانه الکترونیکی ترکیب و ادغام شده است. این خدمات شامل یک پلتفرم جدید تراکنش‌های الکترونیکی، مدیریت گزارش‌ها، و یک «فضای کاری مجازی» برای استفاده کارکنان وزارتخانه است.

شیخ عبداللطیف بن عبدالعزیز الشیخ وزیر امور اسلامی در گفتگو با عرب نیوز گفت: «هدف این وزارتخانه اجرای تمام استاندارد‌های تحول دیجیتال بر اساس چشم انداز ۲۰۳۰ سعودی است.»

هیئت حج و زیارت می‌گوید در مجموع ۷۴۴ هزار و ۸۶۲ نفر برای ادای فریضه حج امسال وارد مدینه شده‌اند.

به گفته این سازمان، ۵۸۷۸۴۵ نفر از آن‌ها اکنون به مکه سفر کرده و یا به آن رسیده‌اند. در همین راستا، معاونت امور بانوان اداره کل امور مسجدالنبی مدینه منوره به زائران زن خدمات ارائه می‌دهد.

مجموعه‌ای از جلسات آموزشی به کارکنان کمک کرده تا جریان جمعیت را مدیریت کنند، مقررات را اجرا و تبیین کنند و مهارت‌های زبانی اولیه را برای کمک به بازدیدکنندگان آموزش دهند.

فرمانداری و شهرداری مدینه نیز برنامه‌ای را با عنوان «آسایش و معنویت در مسجد النبی» راه اندازی کرده است که پذیرای زائران این شهر است.

در همین حال، ۱۴۰۰۰ زائر عراقی در مرز زمینی جدیت عرار توسط اداره امور بهداشت و درمان خدمات دریافت کردند. همچنین ریاست امور بهداشت و درمان اعلام کرد که بیمارستان مرکزی جدیدت عرار با ظرفیت ۵۰ تخت از جمله شش تخت مراقبت‌های ویژه بسیار مجهز فعال است.

علاوه بر این، یک اتاق عمل و یک بخش اورژانس در این بیمارستان راه اندازی شده است. این بیمارستان همچنین دارای ده کلینیک سرپایی است.

 

خروج از نسخه موبایل