خرید با کیفیت ترین سینی های مسی زنجان از نفیس مس

ظروف فیروزه کوب نمونه‌ای از هنر و صنعت دستی با ارزش در ایران هستند. این ظروف از مس با کیفیت ساخته می‌شوند و سپس با دقت و حرفه‌ای به وسیله هنرمندان ماهر فیروزه کوب تزئین می‌شوند. این تزئینات غنی از الگوها و طرح‌های هنری هستند که معمولاً از مواد چوبی مختلف تا طلا و نقره ساخته شده و به دقت روی سطح ظروف مسی اعمال می‌شوند. اگر به دنبال خرید و قیمت سینی مسی هستید با ما در این مطلب همراه باشید.

نتیجه نهایی این تلاش‌ها ظروفی هستند که هم تابلویی هنری را در خود جای داده و هم از لحاظ کاربری بسیار کارآمد و مورد استفاده در آشپزخانه و تزئینی در فضاهای مختلف عملکرد دارند. ظروف مسی فیروزه کوبی نمادی از فرهنگ و هنر ایرانی هستند که به طراحی و اجرا کامل و دقیق آن‌ها توجه ویژه‌ای می‌شود.

معرفی ظروف مسی فیروزه کوبی

ظروف مسی فیروزه کوبی، یکی از جواهرات زندگی در فرهنگ‌های مختلف جهان می‌باشد. این ظروف به دلیل زیبایی استثنایی و استفاده‌های متنوع خود، همواره مورد توجه بوده‌اند. از آنجایی که مس یک فلز نجیب و دوست‌داشتنی است و فیروزه نمایانگر زیبایی و ثبات است، این ترکیب بسیار جذابیت دارد.

تاریخچه ظروف مسی فیروزه کوبی

تاریخچه ظروف و سینی مسی به دوران باستان بازمی‌گردد. این ظروف در تمدن‌های مختلفی مانند تمدن‌های گریک، رومی، و شاهنشاهی‌های شرقی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. آنها به عنوان نمادی از ثروت و عظمت شناخته می‌شدند.

زیبایی در ظروف مسی فیروزه کوبی

یکی از جذابیت‌های بزرگ ظروف مسی فیروزه کوبی، زیبایی و دقت در طراحی آنهاست. هر ظرف با دقت دست‌سازی شده و با تکنیک‌های خاصی به رنگ‌ها و نقش‌های زیبا آمیخته می‌شود. این ترکیب نه تنها به چشم بلکه به قلب نیز آرامش می‌بخشد.

مراقبت از ظروف مسی فیروزه کوبی

مراقبت از ظروف مسی فیروزه کوبی بسیار مهم است تا زیبایی و براقیت آنها حفظ شود. برای تمیز کردن این ظروف، از آب گرم و صابون ملایم استفاده کنید و از اسفنج نرمی برای پاک کردن سطح استفاده نمایید. همچنین، باید از خشک کردن با دستمال نرم به جای دست‌خشک کن استفاده کنید .

قیمت ظروف فیروزه کوبی :

متاسفانه اطلاعات جاری در مورد قیمت ظروف مسی فیروزه کوبی به دلیل کوتاه‌مدتی از زمان منتشر شدن محدودیت‌های منطقه‌ای و تغییرات در بازار، نامعتبر و غیرقابل اطمینان خواهد بود. بهترین راه برای اطلاع از فعلی و دقیق، مراجعه به فروشگاه‌های معتبر یا وب‌سایت‌های مرتبط با محصولات مسی فیروزه کوبی می‌باشد.

همچنین، ممکن است قیمت‌ها بسته به اندازه، طراحی، و کیفیت متغیر باشند. بنابراین، پیشنهاد می‌شود که پیش از خرید، مقایسه قیمت و انتخاب مدل مناسب برای نیازهای شما را در نظر بگیرد .

روش تشخیص ظروف مسی فیروزه کوبی اصل ؟

فروش فیروزه کوبی در اصفهان در مقایسه با سایر ظروف مسی , با رشد قابل توجهی روبه‌رو شده است که دلیل آن را عمدتا می‌توان زیبایی خیره‌کننده این ظروف دانست. با این حال, برای آنکه بتوانیم ظروفی شکیل و در عین حال, اصل را خریداری کنیم باید با برخی نکات آشنا باشیم.

همانطور که احتمالا می‌دانید سنگ‌های فیروزه با کیفیت را می‌توان در مناطقی از جمله تبت, ایران, چین و به طور کلی مناطقی یافت که دارای اقلیم گرم و خشک می‌باشند که بر اساس شرایط محیطی آن منطقه ممکن است خلوص، کیفیت و یا حتی رنگ این سنگ‌ها اندکی با یکدیگر تفاوت داشته باشند.
در کشور ما ایران, نگرانی در مورد تامین سنگ فیروزه وجود ندارد چرا که به وفور می‌توان آن را در مناطقی مانند کاشمر, دامغان, نیشابور و… یافت. برای آنکه بتوانید این محصول اصل را از غیر اصل تشخیص دهید باید از 3 روش استفاده کنید. در روش اول, باید به کمک یک سوزن, روی سطح سنگ فیروزه خراش ایجاد کنید. در صورتی که سنگ فیروزه اصل و مرغوب باشد هیچگونه رد خراش بر روی آن ایجاد نخواهد شد.

در روش دوم, باید این خراش را به کمک شیشه انجام دهید. اگر بعد از کشیدن شیشه بر روی سنگ فیروزه, هیچگونه خراشی بر روی آن ایجاد نگردد یعنی سنگ شما مرغوب و اصل است. در روش سوم, باید به واکنش سنگ توجه کنید. برای این کار, باید سنگ فیروزه را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. اگر سنگ در برابر نور دچار تغییر رنگ شد, سنگ فیروزه تقلبی و غیر اصل است.

خرید اینترنتی فیروزه کوبی اصفهان

همانطور که گفته شد، قیمت ظروف فیروزه کوبی شده به فاکتورهای مهمی بستگی دارد. مجموعه نقیس مس این افتخار را دارد که انواع ظروف فیروزه کوبی شده را با استفاده از سنگ‌های مرغوب و درجه یک, با کیفیت ساخت بالا که استادان حاذق در این امر شهر زیبای اصفهان بر روی تولید آنها نظارت دارند به شما عزیزان عرضه نماییم.

یکی از مهم‌ترین نکات در دکوراسیون محیط‌های داخلی در انواع ساختمان‌ها و واحدهای مسکونی، تجاری و اداری، استفاده از آیتم‌های دکوری نفیس و ظروف لوکس و گران‌قیمت است. ظروف و آیتم‌های دکوری که بنابر اصول هنر فیروزه‌کوبی روی مس ساخته می‌شوند از جمله محبوب‌ترین گزینه‌ها در این زمینه هستند.

محصولات فیروزه کوبی آقاجانی چگونه تولید می‌شوند؟

هنر سنگ یکی از سنگ‌های گرانبها و کمیاب است و کشور ایران باکیفیت‌ترین محبوب‌ترین نوع فیروزه را در دنیا دارد که از معادن شهرهای نیشابور، دامغان، کاشمر، کرمان و … استخراج می‌شوند. این رنگ به رنگ آبی آسمانی یا آبی تیره است و از آن برای تولید زیورآلات و تولید آیتم‌هایی در هنر فیروزه‌کوبی استفاده می‌شود.

در واقع هنر فیروزه‌کوبی، کاربردهای این سنگ را افزایش داده‌اند و با استفاده از آن‌ها ده‌ها مدل محصول لوکس، زیبا و کاربردی ساخته می‌شود. هنر فیروزه‌کوبی از حدود 40 سال پیش به شهر اصفهان راه یافت و امروزه اصفهان قطب اول تولید محصولات فیروزه کوبی در ایران است. شرکت صنایع دستی آقاجانی در این بین، تنها شرکتی است که دارای خط تولید برای ساخت زیرساخت‌های مس و همچنین خط تولید فیروزه‌کوبی به‌طور همزمان است و بالاترین تولیدات مس و فیروزه را در کشور دارد.

مراحل ساخت این محصولات به دو گروه تهیه زیرساخت و تقسیم می‌شوند و هر کدام شامل چند مرحله هستند. در ادامه با این مراحل آشنا می‌شویم:

  1. • مراحل آماده سازی زیرساخت: چرخکاری، شسشتو، فرچه‌کاری و پلی‌استر
  2. • مراحل فیروزه‌کوبی: الصاق سنگ فیروزه، بتونه‌کاری، ساب، رزین و سمباده

انواع محصولات فیروزه کوبی در فروشگاه آنلاین آقاجانی

اما در مجموعه صنایع دستی آقاجانی امکان خرید سریع و راحت این محصولات به روش اینترنتی با استفاده از فروشگاه آنلاین سایت آقاجانی ایجاد کرده‌ایم. در این فروشگاه، محصولات فیروزه‌کوبی به دو گروه اصلی تقسیم شده‌اند که عبارتند از: محصولات فیروزه کوب ترنج و محصولات فیروزه کوب نفیس. در ادامه با هر یک از این گروه‌ها و برخی از محصولات هر گروه آشنا می‌شویم.

محصولات فیروزه‌کوب ترنج
محصولات فیروزه کوبی ترنج گروهی از محصولات فیروزه‌کوب هستند که از ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به استفاده از نقش ترنج در طراحی این محصولات، استفاده از قطعات سنگ فیروزه، استفاده از زیرساخت مس و قیمت کمتر این محصولات نسبت به گروه محصولات فیروزه‌کوب نفیس اشاره کرد.

نقش ترنج یکی از نشانه‌های بارز این محصولات و محصولات نفیس ما و یکی از نقوش مشهور ایرانی است. این نقش می‌توان در انواع طرح بادامی، لوزی، مربع، بیضی، گرد، خورشیدی یا گل‌های چند باشد که در برند آقاجانی شکل گل‌های چند پر کاربرد بیشتری دارد. این نقش همچنین در نگارگری ایرانی و انواع دیگر هنرهای اصیل ایرانی کاربرد دارد.

محصولات فیروزه‌کوب نفیس

مهم‌ترین تفاوت میان محصولات فیروزه‌کوب ترنج و محصولات فیروزه کوبی نفیس در فروشگاه اینترنتی آقاجانی، میزان سنگ فیروزه به‌کار رفته در این محصولات و ابعاد آن‌ها است. در واقع محصولات نفیس ما دارای مقدار بیشتری از سنگ فیروزه و همچنین ابعاد بزرگ‌تر در برخی محصولات هستند.

این موارد باعث می‌شود، این محصولات در گروه نفیس قرار بگیرند و قیمت بالاتری نسبت به محصولات گروه ترنج داشته باشند. البته یک نکته مهم در این زمینه این که است که از طرح ترنج نیز در برخی از محصولات فیروزه‌کوب نفیس استفاده شده است. توجه داشته باشید که به دلیل قیمت بالای این محصولات امکان خرید آن‌ها با روش اقساطی نیز وجود دارد. برخی از انواع آیتم‌های محصولات فیروزه کوبی نفیس آقاجانی عبارتند از:

محصولات دیگر فیروزه‌کوبی

غیر از دو زیرگروه اصلی محصولات فیروزه‌کوبی، محصولات دیگری نیز وجود دارند که نه در گروه نفیس قرار می‌گیرند و نه دارای طرح ترنج هستند. این محصولات را می‌توانید در همان دسته‌بندی اصلی فیروزه‌کوبی مشاهده کنید و یا آن‌ها را از طریق فیلترهای سایت مانند آینه، گلدان و … جستجو کنید.

خرید زیباترین محصولات فیروزه کوبی 

محصولات فیروزه‌کوبی نمونه‌های بی‌نظیر از هنر فیروزه‌کوبی ایرانی هستند که توسط استادکاران برجسته فیروزه‌کوبی اصفهان، طراحی شده‌اند. محصولات مجموعه ما همگی دارای گواهی اصالت کالا هستند و در تولید آن‌ها از مرغوب‌ترین انواع فیروزه ایرانی استفاده می‌شود.

همچنین با خرید این محصولات می‌توانید فضایی لوکس در خانه یا محیط کار خود ایجاد کنید. در صورت تمایل به خرید این محصولات کافی است از طریق دسته‌بندی‌های سایت و یا امکانات جستجو در سایت، با انواع آیتم‌ها آشنا شوید و بهترین محصول را متناسب با نیاز، سلیقه و بودجه خود خریداری کنید.

 

خروج از نسخه موبایل