خلاف مستند از مدیران استقلال و پرسپولیس رؤیت نکردم

تنها راه خروج سرخابی‌ها از بدهی‌ها مشخص شده است

رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: خلافی که از مدیران استقلال و پرسپولیس اثبات شده و به صورت مستند در اختیار مجلس قرار گرفته باشد را تا به حال رؤیت نکردم.

محمدمهدی فروردین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص اینکه چه دیدگاهی درباره اینکه دولت در زمان بدهی‌های خارجی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به کمک این دو باشگاه می‌آید اظهار داشت: تنها نقطه امیدی که درباره این دو باشگاه در آینده می‌بینیم بحث وارد شدن‌شان به بورس بود که امیدوارکننده است. در واقع موفقیت در بورس باعث خواهد شد تا این دو باشگاه در آینده با چالش‌هایی از این دست مواجه نشوند. در گذشته سوءمدیریت‌هایی بوده و همین مسئله منجر به ایجاد بدهی‌هایی در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس شده است.

**مشکلات گذشته را در آینده شاهد نخواهیم بود

وی ادامه داد: آن بدهی‌های انباشته روی هم جمع شده و کار به جایی کشیده شده که هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس محکوم به پرداخت خسارت شده و می‌شوند. چند برابر قراردادی که بسته شده را هم برای مربیان خارجی و هم بازیکنان خارجی با پیگیری‌های قانونی که انجام می‌دهند پول‌های دولتی را دریافت و بدهی‌ها را پرداخت می‌کنند. ولی از سال ۱۴۰۰ که دو باشگاه وارد بورس شدند و سهام آنها به مردم واگذار می‌شود، تقریباً برای امورات جاری مشکلی ندارند، الان هم اگر با مشکل مواجه هستند به خاطر همان بدهی‌های گذشته است. تنها راه این است که باید هر چه زودتر مابقی سهام را بر اساس ساز و کاری که سازمان بورس در نظر گرفته در فرابورس عرضه کنند تا بتوانند خودکفا شوند و مشکلاتی که در گذشته بوده را شاهد نباشیم. 

**خلاف اثبات شده تا به حال رؤیت نکردم

رئیس فراکسیون ورزش مجلس در واکنش به این موضوع که مدیران عامل تولید بدهی در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مورد بازخواست قرار نگرفته‌اند، عنوان کرد: خلافی که اثبات شده و به صورت مستند در اختیار مجلس قرار گرفته باشد را تا به حال رؤیت نکردم ولی در حمایت از دستگاه‌های نظارتی که مجلس هم یکی از این دستگاه‌ها است یکی از ابزارهای نظارتی مجلس بحث تحقیق و تفحص و بحث طرح سؤال از وزیر ورزش بوده است. تمامی این موارد قابل پیگیری هستند و امیدوارم قبل از آنکه این موضوعات آسیبی به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و احساسات هواداران دو باشگاه بزند سریع‌تر یک تدبیری شود که بتوانند با فراغ بال به امورات باشگاه رسیدگی کنند.

**مشکلات استقلال و پرسپولیس قابل پیش‌بینی بود

وی در مورد اینکه این ادعا وجود دارد که آدرس غلط‌هایی در ادوار گذشته‌ها به دولت‌ها داده شده تصریح کرد: محرومیت به خاطر اهمال آن اعضایی که باید مجوز حرفه‌ای را صادر می‌کردند یک فصل از حضور در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا دور ماندند. خروجی اشتباهاتی که در ارسال مدارک صورت گرفت باعث ایجاد محرومیت دو باشگاه شد. پیش‌بینی هم می‌شد دو باشگاه در راستای استاندارد سازی و به‌روز کردن خود و حرفه‌ای شدن به مشکل بخورند چون اقدامات اولیه را هم انجام نداده بودند. یا گزارش، یا سندسازی، با هر چه که بود کنفدراسیون فوتبال آسیا را قانع نکرد تا کمیته صدور مجوز حرفه‌ای این نهاد به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مجوز بدهد. 

**شفافیت مسائل باشگاه‌ها به خاطر ورود جدی مجلس بوده است

فرودین تأکید کرد: در هر حال باید بپذیریم اگر ادعای حرفه‌ای بودن داریم با استانداردها خودمان را سازگار کنیم. برای سازگار شدن با استانداردها هم نیاز به برنامه دارد و این برنامه را کسانی می‌توانند برنامه‌اش را بدهند و اجرا کنند که واقعاً به دنبال بحث شهرت نباشند. من پیش‌بینی می‌کنم در بحث خصوصی سازی که روند آن شروع شده اتفاق خوبی در حال شکل گرفتن است، نظام باشگاه‌داری که آن هم در حال قانونی شدن به این دو باشگاه و دیگر باشگاه‌ها کمک می‌کند تا مشکلات تمام آنها حل شود و صرفاً باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مدنظر ما نیستند. ما هم در مجلس تا آنجایی که موظف هستیم پیگیر مسائل باشگاه‌ها هستیم و تا الان هم اگر موضوع شفافیت پیدا کرده به خاطر ورود جدی مجلس شورای اسلامی بوده است. 

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل