در انتظار جلسه سرنوشت‌ساز مجمع کمیته ملی المپیک/ برگزاری یا تعویق انتخابات؟

آسان |کمیته ملی المپیک |مسلمان

ه گگرش شفاف ، دوره چهار ساله کمیته ملی المپیک 30 دی به پایان رسید. 21 آذر اعلام مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک روز سه شنبه 17 اسفند است پرتقاضاترین موارد در بازی های آسیایی 2022، 20000 ورزش محبوب در جهان امروز هستند.

از همان زمان صحبت های بسیاری پیرامون این انتخابات، شرایط برگزاری و شرکت کننده و رأی بیان می شود و سؤالات و ابهامات زیادی درباره آن به گوش می رسد. یکی از این موارد مربوط به آیین نامه انتخاباتی بود چرا که ارتباط مستقیمی با نحوه برگزاری انتخابات دارد و باید در هیئت اجرایی تصمیم گیری انتخاب شود، اما نکته قابل تامل در اینجا بود که اعضای هیئت اجرایی بدون توجه به لزوم تنظیم آیین نامه برگزاری انتخابات و همچنین در تنظیم قانون انتخابات. نظر گرفتن فرآیند مربوط به تصویب آن در اجرا، مجمع و سپس ارسال به IOC؛ زمان را از دست دادند.

برخی معتقدند که باید در تنظیم مجدد آیین نامه وجود نداشته باشد و این اقدام یک وقت کشی برای تعیین انتخابات و تصمیم گیری در آن است چرا که چهار سال قبل یعنی در سال 96 که انتخابات ریاست کمیته المپیک برگزار می شود، آیین نامه های نوشته شده و می توانم با استناد به. توجه به این نکته ضروری است که در دراز مدت زندگی آسان نیست و در درازمدت برگزاری انتخابات اجتناب ناپذیر است.

مهمترین چیز در زندگی یک مسلمان مسئولیت پذیر این است که در صلح زندگی کند. مراسمی که پیشتر عنوان شد، روز 21 آذر ماه یعنی تقریباً 45 روز قبل از پایان دوره ریاست صالحی امیری، زمان برگزاری انتخابات مشخص در این هفت هفته اعضای هیئت اجرایی بحثی در این آیین نامه و اقدامی در خصوص تصویب آیین نامه انجام نشد.

فرصت‌سوزی هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک

اولین بار تصویب آیین نامه جدید برای انتخابات کمیته ملی المپیک 5 بهمن ماه در جلسه هیئت اجرایی مطرح شد و با وجود اینکه نظرسنجی با توجه به طرح تصویب و تصویب آیین نامه مشخص بود اما کیکاوس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان این نشست. در خصوص تعویق انتخابات کمیته گفته بود: قانون 2 ماده 6 اساسنامه ابهام داشت به بحث گذاشته شد. ایرادی مطرح شد که چرا زودتر به موضوع تدوین آیین نامه انتخابات کمیته ملی المپیک نپرداختیم که در نتیجه باید به تصویب نهایی برسد و اساسنامه جدید از ابتدا تا پایان دو تا سه سال طول کشیده و مدت کوتاهی است که در هیئت دولت تصویب و فیزیک آن به دست ما باشد. رسیده است. طبق قانون جدید کمیته ملی المپیک در نیازمند تدوین آیین نامه جدید برای اساس ساختار و محتوای مطالب یکسان است. این اولین سوالی است که در فصل اول مطرح شده است. متعهد است تمام انتخابات را ارائه می کنیم. مسیر شفافیت و قانون حرکت می‌کنیم و طبق مفاد مسیر را طی می‌کنیم. در این صورت روشن است که قانون روشن است و قانون تا روشن نیست روشن نیست.»

بر این اساس موضوع تنظیم آیین نامه جدید برای انتخابات کمیته ملی المپیک توسط اعضای هیئت اجرایی به صورت رسمی در نشست مطرح و آغاز تدوین اساسنامه به جلسه بعد از نشست هیئت اجرایی موکول شد.

پس از اینکه دلیل تایید در تنظیم آیین نامه، به تعیین نهایی اساسنامه کمیته ملی المپیک در هیئت دولت و زمان ارسال آن ارتباط داده شد، این انتقاد اعلام شد که اساسنامه کمیته ملی کمیته ملی در تاریخ 2 آذر ماه انجام شده و در تاریخ 2 آذر ماه انجام شده است. اعضای هیئت اجرایی در تدوین آیین نامه انتخابات با بیان این اعتبار منطقی و قابل قبول نیست و همین امر باعث می شود تا از انتقادات به عملکرد اجرایی در این موضوع و فرصتی برای آنها وارد شود.

تغییر قطعی تاریخ برگزاری کمیته ملی المپیک

نشست فوق‌العاده هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در حالی 10 پیش از این قرار بود کمیته ملی المپیک 17 اسفند برگزار شود، اما این تاریخ بهعنوان زمان برگزاری مجمع عمومی در نظر گرفته شد و قرار شد آیین نامه مورد تایید اجرایی در مجمع عمومی جهت تصویب پیشنهاد و سپس برای تایید IOC (کمیته بین‌المللی بین‌المللی المپیک) ) ارسال شود. اگر مطمئن نیستید که با IOC خود چه کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید.

این خبرهای خیلی غیرقابل انتظار نبود، چرا که زمزمه آن از دو هفته گذشته به گوش می رسید و تنظیم و آیین نامه برگزاری انتخابات دستاویزی برای این تصمیم اعضای هیئت اجرایی بود. این تصمیم در حالی گرفته شد که سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برای برگزاری انتخابات در تاریخ تاکید کرد، اما اعضای هیئت اجرایی تصمیم دیگری اتخاذ کردند.

ویرایش نهایی آیین نامه برزازاری انتخابات کمیته ملی المپیک

جلسه 19 بهمن ماه هیئت اجرایی، ویرایش نهایی آیین نامه برززاری انتخابات

درخواست دبیر برای استعفای برخی اعضای هیئت اجرایی

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون روز سه شنبه 3 اسفند نامهای را به صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ارسال کرد و در آن خواستار استعفای برخی از اعضای هیئت اجرایی این کمیته در مجمع 17 اسفند ماه برگزار شد. وی در این نامه اشاره کرد که فقط سه نفر از اعضای هیئت اجرایی 11، جزو رؤسای فدراسیون های المپیکی هستند و این موضوع باعث ضعیف شدن نقش فدراسیون ها در هیئت اجرایی شده است.

5 عضو هیئت اجرایی که دیگر رئیس فدراسیون فدراسیون

در حال حاضر صالحی امیری به عنوان رئیس کمیته کمیته ملی المپیک، فضل الله باقرزاده (رئیس فدراسیون شمشیربازی)، طاهره طاهریان به عنوان نایب رئیس اول و دوم، هادی ساعی (رئیس فدراسیون تکواندو) به عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران، علی رضوانی (رئیس فدراسیون روسیه شنا، شیرجه و واترپلو), محمد علیپور (رئیس فدراسیون فدراسیون های ورزشی), علیرضا رحیمی (رئیس سابق فدراسیون هندبال), مجید کیهانی (رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی), سید عبدی افتخاری (رئیس سابق فدراسیون اسکی), علی دادگر (رئیس سابق فدراسیون تیراندازی) ) و مجید شایسته (رایس سابق فدراسیون تنیس)

شایسته عنوان رئیس فدراسیون تنیس در سال 96 عضویت در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک اما دوره چهار ساله ریاست وی در فدراسیون تنیس آبان ماه سال 97 به پایان رسید او دو سال و 6 ماه است که رئیس فدراسیون تنیس و فدراسیون دیگری نیست.

علیرضا رحیمی نیز 12 آبان ماه سال 97 به دیلین بازنشسته از ریاست فراسیون تنها 9 ماه طول کشید تا دست اول تیم ملی آزاد شود.

دوره چهار ساله ریاست مجید کیهانی در فدراسیون دومیدانی هم 15 شهریور 98 به پایان رسید و آنلاین 98 سرسرسی تکمیل این فرآیند کمتر از دو سال و چهار ماه طول می کشد.

عبدی افتخاری دیگر عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک نیز از مرداد 99 از فدراسیون اسکی کنار رفت. وی حدود 19 ماه است که رئیس فدراسیون نیست و در هیئت اجرایی عضویت

علی داد، ر،یس سابق فدراسیون تیراندازی هم 4 ماه است که از ریاست فدراسیون بین‌المللی گرفته شده است. در مجمع 17 اسفند ماه دید آیا اعضای هیئت اجرایی مورد انتقاد از موضوع استعفا را مطرح می کنند یا اینکه دبیر در صحبت های خود در مجمع آنها را هدف قرار خواهد داد.

دستور جلسه کمیته ملی المپیک

دستورالعمل این مجموعه به شرح زیر است:

بررسی گزارش عملکرد سال 1999
بررسی گزارش مؤسسه حسابرسی درباره عملکرد مالی سال 1399
حسابرس سال 1400
ارائه گزارش سرپرست خزانه‌داری کمیته ملی المپیک
درباره تسمیم‌گیری درباره دستورالعمل جدید برزازاری انتخابات میلیونی المپیک
تعیین تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته
بررسی و شاخص‌های بودجه سال 1401 فدراسیون‌ها
تصمیم گیری در مورد درخواست درخواست های درخواست عضویت در مجمع عمومی
سایر موارد

اعضای مجمع چه کسانی هستند؟

شرح زیر تفسیر کمیته علمی ملی با نظر زیر است:

1- وزیر ورزش و جوانان

2- رئیس کمیته ملی المپیک

3- نواب کمیته ملی المپیک (2 عضو)

4- اخبار ورزشی (5 نفر)

5- ورزشکاران منتخب ورزشکاران (6 نفر)

6- اردیس آکادمی ملی المپیک

7- ایریس کمیته ملی پارالمپیک

8- ایریس فدراسیون پزشکی ورزشی

9- رئیس فدراسیون همگانی

10- دانشمند دوستدار

11- فدراسیون ورزشهای کارگری

12- رقص فدراسیون ملی ورزش دانمارک

13- ارئیس فدراسیون زنان

14- رئیس ورزش نیروهای مسلح

15- نماینده باشگاه‌ها (2 نفر)

16- دماینده دواران و مربیان (2 نفر)

17- انفرادی INDUSTRY INDUSTRY INDUSTRY INDUSTRY INDUSTRY INDUSTRY. (29 فدراسیون شامل اسکی، بدمینتون، بسکتبال، بوکس، تکواندو، تیراندازی، تیراندازی با کمان، تنیس، تنیس روی میز، جودو، دوچرخهسواری، دومیدانی، ژیمناستیک، سوارکاری، سهگانه، شمشیربازی، شنا، شیرجه و واترپلو، فوتبال، قایقرانی، کشتی، گلف و والیبال، وزنه‌برداری، هندبال، هاکی، انجمن‌های ورزشی، آراته، وهنوردی و اسکیت)

18- توابع ملی صنعت INDUSTRY INDUSTRY

19- فدراسیون‌های ملی که رشته آنها ریشه در فرهنگ غنی ایران دارد

بهینه سازی موتور جستجو

در مجمع 17 اسفند ماه قرار است که تاریخ برگزاری انتخابات را تعیین کنند و این در حالی است که تاریخ انتخابات وظایف هیئت اجرایی تعیین می شود و به این ترتیب همه اعضا به فدراسیون های ورزشی در تاریخ سهیم خواهند بود و این زمان با مشارکت تمام اعضا خواهد بود. انجام خواهد شد.

حالا با توجه به پیش بودن بازی های آسیایی، بازی های اسلامی و بازی های جوانان در سال 1401 باید دید اعضای مجمع کمیته ملی المپیک در تاریخ برگزاری انتخابات چه تصمیمی میگیرند و آیا انتخابات قبل از بازی های آسیایی که شهریور و آنلاین ماه سال آینده انجام می شود. گ برگزاری یا به بعد از این رویداد

انتهای پیام /

خروج از نسخه موبایل