اخبار فرهنگی

رایزنی ضدایرانی مشاور امنیتی کاخ سفید و مقام‌های صهیونیست

به میزبانی واشنگتن انجام شد؛

فناوری |کاخ سفید |مشاور

صهیونیست‌ها که از بسته شدن دو پرونده ادعایی علیه برنامه هسته‌ای ایران آشفته شده‌اند، در جلسه‌ای به میزبانی کاخ سفید، با مشاور امنیت ملی دولت واشنگتن دیدار کردند.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از آناتولی، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، بامداد امروز (جمعه) رایزنی‌هایی را با «تساحی هانقبی» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «ران دِرمر» وزیر امور راهبردی این رژیم، انجام داد.

گفته می‌شود که آن‌ها درباره مسائل جهانی و منطقه‌ای ازجمله ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و یافتن راه‌هایی برای مقابله با تهدید‌هایی که ادعا می‌شود این کشور برای امنیت منطقه دارد، صحبت کرده اند.

در بیانیه‌ای که کاخ سفید در رابطه با این دیدار منتشر کرد، می‌خوانیم: سالیوان در دیدار با هانقبی و درمر، راه‌های مقابله با ایران، تهدیدهای آن و نیرو‌های نیابتی در خاورمیانه را مورد بحث و بررسی قرار داد. دو طرف درباره نگرانی مشترک از تعمیق روابط نظامی ایران با روسیه گفتگو کردند.

همچنین در این دیدار که به میزبانی کاخ سفید انجام شد، سالیوان بر هدف دولت آمریکا برای بهبود وضعیت امنیتی و کمک به اقتصاد رژیم صهیونیستی در سراسر منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

شامگاه پنجشنبه، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اعلام آژانس مبنی بر مختومه شدن دو پرونده ادعایی علیه برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد: من همه گزارش‌ها درباره ایران را می‌شنوم، بنابراین پیام روشنی هم به ایران و هم به جامعه بین‌المللی دارم. اسرائیل هر کاری را که لازم است انجام می‌دهد تا از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.

پیش از این گزارش شده بود که در پی تعاملات اخیر بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پرونده مربوط به یکی از مکان‌های ادعایی آژانس – آباده – بسته شد و ادعای کشف ذرات اورانیوم با غنای ۸۳.۷ درصد نیز در پی توضیحات ارائه شده از سوی ایران حل شده است.

نمایش بیشتر