اخبار فرهنگی

رسانه اصلی ترین خوراک روح انسان است

رسانه اصلی ترین خوراک روح انسان است

در این روزها رسانه و تلویزیون تاثیر بسیاری در رفتار افراد با یکدیگر در جامعه دارند و رسانه به یکی از اصلی ترین خوراک روح انسان ها مبدل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر کردوار نیوز؛  باتوجه به اینکه رسانه ها تاثیر بسزایی در رفتار افراد و شخصیت اجتماعی افراد دارند برای بررسی علل و تاثیرات این موضوع با برخی از کارشناسان به گفت و گو نشستیم.

مهدی اسماعیلی تبار، کارشناس روان درمانی و روانشناس بالینی در این باره به خبرنگار کردوار نیوز گفت:

مهمترین عنصر انسان نفس اوست، ابوعلی سینا می گوید که ماهیت وجود روان و نفس تو چیست. نبض انسان با اطلاعات تغییر می کند، مهمترین عنصر در تمام تاریخ افکار عمومی است و با افکار عمومی اطلاعاتی به دست می‌آورد و امیال عمومی می رسد. مشکل امروزه جامعه ما افکار عمومی و مسئله شناخت است که به آن برآورد شناختی گفته می‌شود .

این روانشناس برآورد شناختی را به سه دسته تقسیم کرد و توضیح داد: حواس پنجگانه، الهام قلبی و تحلیل فکری برآورد شناختی جامعه است. فیلم و رسانه خوراک حواس پنجگانه ما است. انسان و  ذهن او همواره در حال تغییر است اما مهمترین مشکل اصلی امروز ما عدم وجود برنامه های مناسب در تلویزیون و رسانه ها است. یک درصد از بودجه کشور باید صرف آگاهی عمومی شود.

مهدی اسماعیلی تبار با بیان اینکه فیلم، رسانه و موبایل هوشمند ذهن مردم را تغییر داده است، گفت: دولت باید قدرت سخت افزاری کشور را تقویت کنند و همچنین باید لنگر های فکری جامعه تغییر اساسی داشته باشد اما این تغییر از طریق تلویزیون و رسانه ممکن است. معضلات بزرگ امروز جامعه بیشتر روان شناختی است. ما یک ورودی اطلاعات رسمی داریم و یک ورودی اطلاعات غیر رسمی، ورودی اطلاعات رسمی در زمان گذشته تلویزیون و شاید ویدئو بوده است اما امروزه تلفن همراه اصلی ترین رسانه و ورودی اطلاعات است.

این روانشناس در پایان گفت: در تمام جهان ورودی اطلاعات نفس و روان مردم را تغییر میدهد، امروزه داده‌ها و اطلاعات دیجیتال ذهن و روان مردم و مخاطبان را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین باید در تحلیل و روانشناسی این داده ها آموزش داده شود. خوراک روان و ذهن انسان ها فیلم ها هستند بنابراین رسانه،تلویزیون و فیلم ها تاثیر ۱۰۰ درصدی در تغییر رفتار افراد با یکدیگر دارند.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نمایش بیشتر