اخبار فرهنگی

رشته‌های دریامحور در هرمزگان افزایش می‌یابد

رئیس دانشگاه آزاد بندرلنگه در گفت‌وگو با آنا:

حمید باقری‌دهبارز گفت: تلاش برای افزایش رشته‌های متناسب با اقلیم هرمزگان و منطقه بندرلنگه به‌ویژه رشته‌های دریامحور مانند ناوبری در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

حمید باقری‌دهبارز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با تشریح برنامه‌های این واحد دانشگاهی برای سال جدید اظهار کرد: تلاش برای کیفی‌سازی آموزش، فراهم کردن بستر مناسب برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان و افزایش رشته‌های متناسب با اقلیم منطقه به‌ویژه رشته‌های دریامحور از قبیل ناوبری از مهم‌ترین برنامه‌های واحد بندرلنگه برای سال ۱۴۰۲ است.

وی افزود: حل مشکلات جامعه با همکاری متخصصان دانشگاهی، ارائه نسخه‌های عالمانه و بومی منطقه برای برون‌رفت از مسائل مبتلا به، کمک‌رسانی علمی و عملی به دولت، چشاندن طعم شیرین خدمات دولتی در تراز جمهوری اسلامی و تجاری‌سازی یافته‌های علمی با تکیه بر مراکز دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های نو و اشتغال آفرین از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه برای سال جدید است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه گفت: این واحد دانشگاهی در رویداد عصر امید با طرحی با عنوان «مرکز تندرستی و سلامتی» شرکت کرد که مورد توجه خوب بازدیدکنندگان قرار گرفت. نظر به وجود امکانات کارگاهی و فنی در واحد بندرلنگه در بسترسازی اشتغال دانش‌بنیان با همکاری اعضای هیئت علمی و دانشجویان توسعه نسبتاً مطلوبی داشته‌ایم. سعی شده در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه هم، اهداف و برنامه‌ها متناسب با سند برنامه‌ریزی شود.

باقری‌دهبارز عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه در حل مسائل و معضلات منطقه به‌ویژه شهرستان بندرلنگه پیشگام بوده و در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اقتصادی کوتاه‌مدت و درازمدت نقش بسزایی داشته و در طرح پژوهشی با عنوان «طراحی مدل آمیخته بازاریابی گردشگری استان هرمزگان» حائز رتبه نخست در شهرستان و استان هرمزگان شده است.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه در راستای اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری به‌ویژه در بحث اشتغال‌آفرینی با راه‌اندازی مدارس سما در دو مقطع دخترانه و پسرانه و جذب حدود ۴۰ نفر در بحث اشتغال کمک قابل توجهی به این شهرستان کرده است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر