روایت خواهر و برادر حافظ قرآن/ از برنامه نویسی تا مشاعره قرآنی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین، گروه استان‌ها: قرآن این کتاب آسمانی که پیام‌آور سعادتمندی و رستگاری بشر است آدمیان را به تعمق و تدبر در آیات الهی فرا خوانده و مفاهیم نورانی آن را هدایتی از سوی پروردگار، به سمت مستقیم‌ترین و استوارترین آئین‌ها دانسته است تا هدایت‌جویان و حقیقت‌خواهان بتوانند به سبب تأمل و تفکر در این دریای عظیم معرفتی، به سعادت دنیوی و اخروی نائل آیند.

«حسین» در دوران جنینی ۳ بار به طور کامل قرآن را گوش کرد

در این گزارش قصد معرفی یک دختر و پسر کودک و نوجوانی را دارم، که حافظ کل قرآن کریم بوده و در عرصه یادگیری مفاهیم قرآنی و نهج البلاغه فعالیت دارند، پسر نوجوان که «حسین مردی» نام داشته و ۱۷ ساله است، حدوداً چهار سال است، که حافظ کل قرآن کریم است، وی از ۹ سالگی شروع به حفظ قرآن کریم کرد و طی چهار سال توانست در ۱۳ سالگی کل قرآن را حفظ کند.

علاقمندی وی به قرآن از حضور در جلسات قرآنی ایجاد شد، به گفته مادر حسین، وی قبل از تولد و در دوران جنینی نیز از طریق پخش قرآن در منزل با این کتاب الهی آشنا می‌شود.

بله، والدین حسین در منزل قرآن پخش می‌کردند و وی در دوران جنینی سه دور کامل قرآن را گوش داده بود و وقتی به دنیا آمد و در جلسات قرآن خانگی حضور پیدا کرد، پدر و مادرش متوجه علاقمندی وی به قرآن شدند، ضمن اینکه در جلسات خانگی قرآن بچه‌ها شرکت کرده و سوره‌های کوچک قرآن را می‌خواندند و در همین زمان حسین جز ۳۰ را به طور کامل حفظ شد.

علی مردی، پدر حسین به خبرنگار آنلاین می‌گوید: پس از مشاهده علاقه حسین به قرآن یادگیری وی را به طور جدی پیگیری کردیم و وی نیز به طور مدون قرآن را فراگرفت و هر روز نصف صفحه حفظ کرده و به ما ارائه می‌داد و سپس با حفظ مجازی برای تثبیت کار کرد و در حال حاضر در سطح خوبی است.

دختر ۱۲ ساله‌ای که هم حافظ کل قرآن و هم برنامه نویس «پایتون» و کمربند سبز کاراته دارد

اما «زینب مردی» خواهر حسین نیز اکنون ۱۲ سال دارد و زمانی که حسین قرآن را حفظ می‌کرد، به صورت رقابتی و مسابقه با حسین به قرآن علاقمند شده بود و وی نیز از پنج سالگی شروع به حفظ کرد و اواخر سال ۱۳۹۹ و در سن ۹ سالگی توانست حافظ کل قرآن شود.

روایت خواهر و برادر حافظ قرآن/ از برنامه نویسی تا مشاعره قرآنی

زینب در زمینه نهج البلاغه نیز در حال کار و تمرین است و تاکنون ۲۶۰ حکمت را حفظ کرده و قرار است، به امید خدا تمام حکمت‌ها و نامه‌ها را حفظ کند، این علاقه زینب به قرآن و نهج البلاغه سبب نشد، تا وی از دیگر فعالیت‌ها باز بماند و این دختر حافظ قرآن تهرانی اکنون کمربند سبز داشته و برنامه نویسی زبان «پایتون» کار کرده و مسلط به صحبت کردن زبان انگلیسی است.

آقا حسین و زینب خانم هر دو آزمون‌های حفظ تخصصی سال‌های پیش شرکت کردند و مدرک حفظ تخصصی درجه سه که معادل لیسانس است، را گرفته‌اند.

این خواهر و برادر بسیاری از مواقع کنار یکدیگر نشسته و یک آیه زینب خانم خوانده و آیه با هر حرفی تمام شد، سپس حسین آقا آیه دیگری را می‌خواند، که با آن حرف شروع شده و بدین ترتیب با هم بازی می‌کنند و مشاعره قرآنی دارند.

همواره قرآن با صوت دلنشین استاد پرهیزگار در خودرو ما پخش می‌شود

پدر خانواده به خبرنگار آنلاین می‌گوید: در منزل ما هرشب از هر کدام از بچه‌ها یک جز از قرآن سوال می‌شود، ایرادات آنها جایی ثبت می‌شود، که بعداً که دوباره به این جز رسیدیم، بتوانیم، ایرادات را رفع کنیم.

وی می‌افزاید: از ابتدا نیز هرگاه با خودرو به مسافرت و یا جایی می‌رویم، قرآن با صوت دلنشین استاد پرهیزگار در خودرو پخش می‌شود و اکنون این موضوع به یک نیازمندی برای بچه‌ها تبدیل شده و نیاز به پخش قرآن در خودرو حس می‌شود و همین امر به حفظ آن‌ها بسیار کمک کرده است.

با پس انداز اولین پول تو جیبی‌هایم قرآن هدیه گرفتم

مردی در پاسخ به این سوال خبرنگار آنلاین که «چه شد که عشق و علاقه به قرآن علاقمند در خانواده شما تثبیت شد؟» گفت: آشنایی ما با قرآن بیشتر از جلسات خانگی بوده است و بنده نیز از نوجوانی به قرآن علاقه داشتم، اولین پول جیبی که در مدرسه پس انداز کردم، دادم و قرآن خریدم و به برکت آن قرآن زندگی مان رونق دارد.

وی در مورد تأثیرات قرآن در زندگی خانوادگی می‌گوید: به واسطه حضور قرآن در زندگی مان آرامش خاصی حاکم است، یعنی به واسطه حضور قرآن در مسائل و مشکلات با صبر و مشورت و تعقل بیشتری مواجه می‌شویم.

مردی می‌گوید: مزیت دیگر قرآن این است، که محور مشترکی در خانواده است و همه ما حول این محور فعالیت می‌کنیم، بنابراین اتحاد خاصی بین اعضا خانواده به وجود آمده و هرگاه نیز مشکلاتی به وجود می‌آید، به قرآن مراجعه می‌کنیم و قطعاً یکی از آیات جواب ما را می‌دهد.

پدر این خانواده قرآنی تهرانی توضیح می‌دهد: همه ما می‌دانیم، اهل بیت عصمت و طهارت قرآن ناطق هستند و به همین دلیل توسل ما نیز همواره به اهل بیت وجود دارد، چرا که قرآن بدون اهل بیت نمی‌تواند، انسان را به سعادت برساند، پیامبر (ص) نیز فرمودند: «﴿إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی ما إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بهما لَنْ تَضلُّوا أبَداً و إنّهما لَنْ یَفْتَرِقا حَتی یَرِدا عَلَیَّ الحَوْضَ﴾»، «همانا من دو چیز گرانبها را در میان شما باقی می‌گذارم، کتاب خدا و اهل بیتم را، تا زمانی که به این دو چیز گرانبها تمسک کنید گمراه نخواهید شد، این دو از یکدیگر جدا نخواهند شد تا اینکه روز قیامت در کنار حوض کوثر نزد من برگردند.»

وی در مورد نقش برجسته همسرش در علاقمندی و یادگیری قرآن توسط بچه‌ها می‌گوید: همسرم تأثیر بسزایی در ایجاد علاقه به قرآن در بین فرزندان داشته، چرا که بیشتر آموزش‌ها و پیگیری‌ها را همسرم انجام داده است.

خروج از نسخه موبایل