به گزارش کردوار نیوز، مدیر شعب بانک قرضالحسنه آنلاین ایران استان هرمزگان گفت: از زمان تأسیس تاکنون، بانک قرضالحسنه آنلاین ایران در استان هرمزگان، بیش از 400 هزار افتتاح حساب انجامشده است. حسین شاد خواست بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در بحث تسهیلات تکلیفی، 406 فقره وام فرزند آوری به ارزش 273 میلیارد ریال و 400 فقره وام ازدواج به ارزش 800 ریال پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: بانک قرضالحسنه آنلاین ایران در 22 آذر سال 1386 آغاز به کارکرد. این بانک در حال حاضر با بیش از 530 شعبه فعال در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هموطنان عزیز است.
وی اظهار داشت: بانک قرضالحسنه آنلاین ایران بدون انجام هیچگونه فعالیت تجاری، با تأکید بر الگوی بانکداری اسلامی اهدافی شامل، توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی قشرهای مختلف مردم جامعه در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال، تلاش برای فقرزدایی و رفع محرومیتهای اقتصادی بهویژه در مناطق کمتر برخوردار، پرداخت تسهیلات قرضالحسنه در حوزههای اشتغال و کارآفرینی، معیشت، افزایش قدرت خرید آحاد جامعه، ازدواج، فرزند آوری، درمان و حمایت از مددجویان سازمانهای حمایتی و سازمانهای مردمنهاد در راستای بهبود شاخصهای اقتصادی و افزایش قدرت خرید آحاد جامعه را دنبال میکند.
مدیر شعب بانک قرضالحسنه آنلاین ایران استان هرمزگان ادامه داد: جذب بیش از 13 میلیون مشتری و پرداخت وامهای قرضالحسنه به بیش از 13 میلیون نفر حاصل خدمات این بانک در طول 16 سال فعالیت بوده است.
شاد خواست افزود: در راستای توسعه بانکداری الکترونیک و تحقق بانکداری بدون کاغذ، بانک قرضالحسنه آنلاین ایران برنامههای اصلاح ساختار، الکترونیکی کردن عملیات اجرایی و ایجاد یک بانک تمام الکترونیکی را در دستور کار داشته و کارهای مختلفی در این حوزه انجام داده است.
بانک قرضالحسنه آنلاین ایران در استان هرمزگان دارای 16 شعبه در شهرهای بندرعباس، کیش، قشم، حاجیآباد، پارسیان، بستک، جناح، بندرلنگه، بندر خمیر، میناب، رودان، جاسک و 2 باجه در شهرهای سیر یک و درگهان است .
وی اضافه کرد: با این اقدامات همه عملیات بانکی در این بانک بهصورت غیرحضوری و بدون استفاده از کاغذ قابل انجام است.
مدیر شعب بانک قرضالحسنه آنلاین ایران استان هرمزگان بیان کرد: در حال حاضر، بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت قرار دارد. دراینبین اقشار محروم و دهکهای پایین درآمدی بیش از دیگران در مضیقه هستند. بانک قرضالحسنه آنلاین ایران بهعنوان بانک تخصصی قرضالحسنه، با اشراف به این مسئله، بهطور ویژه تأمین مالی نیازمندان را از طریق وامهای قرضالحسنه مدنظر قرار داده است.
وی افزود: حمایت از اشتغالزایی در مناطق محروم و روستایی و همچنین کمک به بهبود کسبوکار با همکاری سازمانهای مردمنهاد مانند کمیته امداد، بنیاد برکت و بهزیستی از دیگر محورهایی است که بانک آنلاین ایران برای پرداخت وام به آن توجه داشته است.
مدیر شعب بانک قرضالحسنه آنلاین ایران استان هرمزگان تصریح کرد: تاکنون بیش از 27 هزار کسبوکار در شهرهای مختلف پذیرنده کالاکارت بانک آنلاین ایران شدهاند که این موضوع میتواند قدرت انتخاب دریافتکنندگان کالاکارت را افزایش دهد.
شادخواست گفت: در حال حاضر مشتریان بانک قرضالحسنه آنلاین ایران به بیش از 13 میلیون نفر رسیده است. این بانک تا پایان آنلاین ماه 211 هزار میلیارد تومان را در قالب تقریباً 13.5 میلیون فقره وام در اختیار متقاضیان قرار داده است.
به گفته وی؛ راهیابی بانک قرضالحسنه آنلاین ایران به جمع 1000 بانک برتر جهان به گزارش موسسه بنکر در سال 2022 از جمله افتخارات این بانک به شمار میرود.
رئیس شعب بانک قرضالحسنه آنلاین همچنین افزود: بیمه حوادث ۵۰۰ هزار خانه روستایی در سطح ۳ استان محروم، مشارکت در بیمه حوادث ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار خانه روستایی سراسر کشور، ساخت ۱۰۰ باب واحد مسکونی آسیبدیده از سیل، مشارکت در ساخت یک بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابه بیماران اعصاب و روان و ساخت و بازسازی ۳ خانه بهداشت و ۵ مدرسه در مناطق محروم و آسیبدیده از زلزله برخی دیگر از اقدامات بانک قرضالحسنه آنلاین ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی است.
لیست بلندبالای فعالیتهای بانک قرضالحسنه آنلاین ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی به همینجا ختم نمیشود و مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد (بیش از ۱۰۰ نفر) و حمایت از اشتغال آنها با پرداخت وام قرضالحسنه، پرداخت بیش از ۵۰ هزار فقره وام قرضالحسنه به زنان سرپرست خانوار، آزادسازی زندانیان در استانهای اردبیل، گلستان و تهران است.
شادخواست خاطرنشان کرد کمک غیر نقدی به زلزلهزدگان سایه خوش نیز بخشی دیگر از کارنامه بانک در این حوزه مسئولیت اجتماعی است. در زمان زلزله بیش از 40 یخچال و 40 تخت و پتو به زلزلهزدگان اهدا شد.
رئیس شعب بانک قرضالحسنه آنلاین ایران در استان هرمزگان بابیان اینکه در دو سال اخیر بهویژه در زمان دولت آیتالله رئیسی کارهای خوبی در حوزه حمایت از بانکهای قرضالحسنه انجامشده است، گفت: حمایتهای دولت قدرت این بانکها را افزایش داده است که امیدوار هستیم این بانکها از تعهدی بودن خارج شوند.
گفتنی است؛ راهاندازی مرکز نوآوری، ارتقای مرکز ارتباط با مشتریان، راهاندازی مرکز CRM برای پرستاری مشتری و همچنین حذف کارمزد ثابت و حرکت به سمت دریافت مزد خدمت نیز از جمله کارهایی است که به بانک قرضالحسنه آنلاین در ۲ سال گذشته انجام داده است.