رکورد فروش کتاب خاطرات «شاهزاده هری»‌ خبرساز شد

معرفی کتاب هفته؛

رکورد فروش کتاب خاطرات «شاهزاده هری»‌ خبرساز شد

نخستین کتاب خاطرات «شاهزاده هری»‌ رکورد پرسرعت‌ترین فروش یک کتاب غیرداستانی در بریتانیا را شکست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر کردوار نیوز؛ با به فروش رسیدن ۴۰۰,۰۰۰ نسخه از کتاب «خاطرات شاهزاده هری» در نخستین روز انتشار، رکورد بیشترین سرعت فروش یک کتاب غیرداستانی در بریتانیا به این خاطر اختصاص یافت.

کتاب خاطرات چالش‌برانگیز شاهزاده هری که با عنوان «Spare» منتشر شده است از همان هفته‌های پیش از انتشار رسمی به موضوع خبرساز رسانه‌ها تبدیل شد. این اثر غیرداستانی روز سه‌شنبه به طور رسمی روانه بازار شد.

آمار فروش روز نخست انتشار این کتاب، تعداد نسخه‌های جلدسخت، الکترونیکی و صوتی فروخته‌شده را نیز شامل می‌شود.

«لری فینلی»‌ مدیر «پنگوئن رندوم هاوس»‌ درباره فروش این کتاب بیان کرد: «ما همیشه می‌دانستیم که فروش این کتاب قابل توجه خواهد بود، اما فروش کنونی از بلندپروازانه‌ترین پیش‌بینی‌های ما نیز فراتر رفته است. تا جایی که به یاد دارم تنها کتاب‌هایی که در روز نخست انتشار فروش بیشتری داشتند، مجموعه کتاب‌های مربوط به یک «هری» دیگر( هری پاتر) بوده‌اند.»‌

در این کتاب خاطرات افشاکننده، ادعای حمله فیزیکی شاهزده ویلیام به هری مطرح شده است. شاهزاده هری همچنین پدرش را به این متهم کرده که علایق خودش را در اولویت مسائل قرار داده است.

شاهزاده هری در جدیدترین مصاحبه تلویزیونی که برای تبلیغ کتابش انجام داده است،‌ به این نکته اشاره کرد که مادرش (دایانا) از فاصله‌ای که بین او و برادرش «ویلیام»‌ ایجاد شده دل‌شکسته می‌شد.

کارشناسان صنعت نشر معتقدند این کتاب خاطرات، به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های پیش سفارش یک دهه اخیر تبدیل خواهد شد.

پیش‌تر اعلام شده بود که کتاب خاطرات «شاهزاده هری» به ۱۵ زبان مختلف از جمله، اسپانیایی، فرانسوی و چینی منتشر خواهد شد. نسخه انگلیسی زبان این کتاب نیز در بریتانیا، ایرلند، استرالیا، نیوزلند، هند، آفریقای جنوبی و کانادا در دسترس خواهد بود. نسخه صوتی این کتاب به روایت نویسنده آن نیز منتشر خواهد شد.

آمار فروش هفته نخست انتشار این کتاب،‌ سه‌شنبه هفته آینده توسط وبسایت «نیلسن»‌ منتشر خواهد شد که آمار فروش کتاب در بریتانیا را ارزیابی می‌کند.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

خروج از نسخه موبایل