شورای امنیت درباره تحولات غزه نشست اضطراری برگزار می‌کند

در جلسه‌ای غیرعلنی؛

علم |غزه |فرانسه

تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ متقابل مقاومت فلسطین، به تصمیم شورای امنیت برای برگزاری یک نشست اضطراری طی امروز چهارشنبه منجر شد.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از جرزالیم پست، شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) به وقت نیویورک، نشستی اضطراری و غیرعلنی را برای رسیدگی به تحولات غزه برگزار کند.

این نشست که به درخواست چین، امارات و فرانسه برگزار می‌شود، نهمین نشستی است که از ابتدای سال میلادی ۲۰۲۳، با موضوع درگیری نظام صهیونیستی و فلسطین، در شورای امنیت تشکیل می‌شود.

بامداد سه شنبه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در قالب عملیات «سپر و نیزه» با حمله به نوار غزه، علاوه بر سه تن از فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین، دست کم ۱۰ غیرنظامی را نیز به شهادت رساندند. 

همزمان، ارتش رژیم صهیونیستی ضمن تهاجم به نابلس، در مرز‌های جنوبی اراضی اشغالی به حال آماده باش درآمد.

در ادامه تحولات، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که مقامات این رژیم به علت هراس از حملات موشکی مقاومت فلسطین، تمام مدارس در شهرک‌های نزدیک به نوار غزه تا شعاع ۴۰ کیلومتری را تعطیل کرده اند.

کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی نیز از بیم حملات تلافی جویانه مقاومت فلسطین، نشستی اضطراری برگزار کرد.

آنگونه که کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده است، مقامات اسرائیلی تلاش دارند تا مانع برگزاری نشست ویژه شورای امنیت درباره تحولات غزه شوند، اما این تلاش‌ها تا به این لحظه، بی‌فایده بوده است. 

امارات که دارای روابط رسمی با رژیم صهیونیستی است، روز گذشته، تجاوز اخیر این رژیم به نوار غزه را محکوم کرد و خواستار توقف تنش و جلوگیری از تشدید بی‌ثباتی در منطقه شد.

وزارت خارجه لبنان نیز روز گذشته ضمن محکوم کردن این جنایت، خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس و توقف حملات رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از تداوم خشونت و تلفات جانی و مالی شد.

خروج از نسخه موبایل