ضرورت وجود کپسول آتش نشانی در ساختمان ها

در زمان های قدیم، حوادث و اتفاقاتی همچون آتش‌سوزی و حریق به دلیل کمبود تجهیزات ایمنی در ساختمان های مسکونی و تجاری، همچنین عدم آشنایی درست افراد با نکات ایمنی، خسارات جبران ناپذیری را به جان و مال افراد وارد می کرد. اما با گذشت زمان، سطح آگاهی مردم نسبت به رعایت اصول ایمنی و استفاده از وسایل ضدحریق افزایش پیدا کرده و تولیدکنندگان و صنعتگران با طراحی و تولید انواع کپسول آتش نشانی، از بروز آتش‌سوزی های مخرب و زیان بار به خوبی جلوگیری می کنند.

این روزها ضرورت وجود کپسول آتش نشانی در ساختمان ها برای همگان کاملاً روشن است و هر فردی می بایست قبل از سکونت، از مجهز بودن محل مورد نظر به وسایل ضد حریق که مهم ترین آن ها، کپسول های آتش نشانی است، اطمینان حاصل کند. با وجود تجهیزات مخصوص جهت اطفاء حریق در ساختمان ها، در زمان های بحرانی، افراد می توانند تا قبل از رسیدن مأمورین آتش نشانی، ابتکار و سرعت عمل به خرج دهند و به کمک این کپسول های آتش نشانی از خود در برابر حریق محافظت کرده و از گسترش آتش جلوگیری کنند.

آتش‌سوزی از آن دست حوادثی است که می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. هر نوع بی دقتی در استفاده از وسایل برقی، وسایل آتش زا، مواد قابل اشتعال و… می تواند منجر به آتش‌سوزی های مهیب و خطرناک شود. بنابراین در گام نخست بهتر است تا قبل از وقوع آتش‌سوزی، نکات ایمنی لازم جهت پیشگیری از این اتفاق در نظر گرفته شود. اما گاهی اوقات با وجود رعایت اصول ایمنی، ممکن است دچار حریق شویم. اینجاست که وجود کپسول آتش نشانی در محل، ضرورت پیدا می کند.

در مکان هایی مثل ساختمان های تجاری، مسکونی، تفریحی، کارخانجات و حتی وسایل نقلیه، امکان بروز حریق وجود دارد. بنابراین لازم است تا تمامی این مکان ها مجهز به کپسول های آتش نشانی شوند. این کپسول ها بسته به نوع محیط و وسعت فضا، در انواع مختلفی ارائه می شوند. باتشخیص و تعیین نوع کلاس آتش‌سوزی می توانید نمونه های مناسب کپسول آتش نشانی را برای محل موردنظر خریداری و استفاده کنید.

کپسول های آتش نشانی ثابت در وزن های 2 تا 3 کیلوگرمی برای استفاده در منازل شما بهترین گزینه هستند. همچنین نمونه کپسول های آتش نشانی در وزن های بالاتر که به صورت چرخ دار و قابل حمل تولید می شوند، جهت استفاده در محیط های تجاری با وسعت فضای بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

گاهی با وجود اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و تذکر برای رعایت نکات ایمنی، برخی افراد از تجهیز مکان مورد نظر به وسایل ضد حریق خودداری می کنند و این مسئله را جدی نمی گیرند. در ادامه می خواهیم بدانیم خطرات ناشی از عدم استفاده از کپسول آتش نشانی کدام است؟

ضرورت وجود کپسول آتش نشانی زمانی به خوبی حس می شود که افراد بدانند امکان آتش‌سوزی برای هر فردی در هر موقعیتی وجود دارد و بهتر است در هنگام وقع حادثه، به کمک تجهیزاتی که در اختیار دارند، بهترین واکنش و عملکرد را از خود نشان دهند. در صورت عدم استفاده از کپسول آتش نشانی با خطرات زیر مواجه خواهیم شد:

برای خرید بهترین و باکیفیت ترین کپسول آتش نشانی، باید از گارانتی و اصالت کالا اطمینان حاصل کنید. در همین راستا می توانید به سایت های اینترنتی معتبر در زمینه فروش تجهیزات آتش نشانی از جمله ماهان گستر همگام مراجعه نمایید.

طبق استانداردهای ایمنی آتش نشانی، کلیه اماکن صنعتی، بنگاه های تجاری، پمپ بنزین ها، مغازه ها و ساختمان های تجاری ملزم به تجهیز به کپسول های آتش نشانی ساختمان  مناسب می باشند. این استانداردها نه تنها برای شرایط اضطراری، بلکه در مواقع غیرمترقبه نیز باید رعایت شود.

کپسول آتش نشانی برای ساختمان

کپسول های آتش نشانی تجهیزات ایمنی هستند که با هدف کنترل اصول آتش تولید می شوند. درست است که بگوییم این محصول فقط برای کنترل و مهار آتش تولید شده است. بازرسان اغلب در فروشگاه ها و اماکن و ساختمان ها با مجموعه ای ناقص از این ابزارها مواجه می شوند و هم چنین اتفاق می افتد که برخی از ساختمان ها اصلاً بازرسی را پشت سر نمی گذارند. وضعیت مناسب تجهیزات اطفاء حریق ساختمان ها در درجه اول برای جلوگیری از گسترش شعله، ضروری است. برای خود مالک، کپسول آتش نشانی ساختمان در درجه اول ایمنی ساختمان و اجتناب از جریمه های متعدد و در درجه دوم بررسی های مکرر بعدی است.

طبقه‌بندی مشاغل و ساختمان ها بر اساس خطر آتش‌سوزی

قبل از اختصاص یک طبقه به یک فروشگاه یا محل تجاری، باید مشخص شود که چه مواد، مایعات و گازهایی در محل یا انبار وجود دارد و هم چنین این که آیا آن ها قادر به مشتعل شدن هستند و تحت چه شرایط خاصی شعله‌ور می شوند.

ویژگی کپسول آتش نشانی ساختمان

کپسول های آتش نشانی تقریباً در هر مکانی از  اقلام ضروری و اجباری هستند. با این حال، برای این که آن ها در مبارزه با آتش واقعا کارآمد باشند، لازم است بررسی شود که کدام مدل برای نوع آتش مناسب است. در غیر این صورت کپسول آتش نشانی ساختمان غیرقابل استفاده خواهد بود و علاوه بر کار نکردن ممکن است شعله های آتش را بیش تر تشدید کند.  به همین دلیل، دانستن نحوه شناسایی انواع مختلف کپسول های آتش نشانی،  از اهمیت بالایی برخوردار است. کپسول های آتش نشانی ساختمان یک سیلندر است که می تواند از 1 تا 12 کیلوگرم وزن داشته باشد، این حداکثر باری است که می تواند تحمل کند و به عنوان مثال برای کنترل کل ساختمان در آتش کافی نیست.

خرید کپسول آتش نشانی ساختمان

هنگام انتخاب و خرید کپسول آتش نشانی باید به محل نگهداری آن نیز توجه شود و لازم است از کپسول آتش نشانی در برابر اثرات منفی مکانیکی، شیمیایی و دما اطمینان محافظت شود. رطوبت هوا نیز باید مطابق با الزامات باشد.  وسایل اطفاء حریق حاوی مواد فعال بر پایه آب،  زمانی در فضای باز قرار می گیرند، باید زمانی که دمای هوا به زیر 5 درجه سانتی گراد می رسد به داخل اتاق آورده شوند.

کپسول های آتش نشانی ساختمان مبتنی بر آب حاوی افزودنی های ویژه است که به طور مؤثر مقاومت ترکیب فعال را در برابر یخ زدگی افزایش می دهد.  در هنگام خرید باید به این نکته توجه کنید که مطابق با مقررات ایمنی آتش نشانی، در محل نگهداری کپسول آتش نشانی ساختمان که هیچ مانعی نباشد و شرکت های صنعتی باید مجهز به کپسول های آتش نشانی ساختمان  مناسب شرکت یا ایستگاه های آتش نشانی باشد.

قیمت کپسول مناسب ساختمان

از آن جایی که انبارها از اکثر اتاق ها بزرگ‌تر هستند، به طور کلی توصیه می شود برای پوشش فضای بیش تر، کپسول آتش نشانی ساختمان قوی تری نصب کنید و مطمئن شوید که محل شما امن است. پس اکنون که اطلاعات کافی در اختیار دارید، می توانید قیمت کپسول های آتش نشانی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کلاس کپسول آتش نشانی که دارید در صورت آتش‌سوزی در یک مکان خاص همان کپسولی است که به آن نیاز دارید.  به خاطر داشته باشید که ممکن است در مناطق مختلف خانه به انواع مختلفی از کپسول های آتش نشانی نیاز داشته باشید.

شرکت ماهان گستر همگام از سال ۱۳۷۸ در زمینه خدمات رسانی ایمنی و آتش نشانی شروع به فعالیت نموده است و افتخار دارد که به عنوان یکی از پیشروان در عرصه تجیهزات تخصصی ایمنی فردی، صنعتی و مبارزه با حریق در خدمت مردم شریف ایران باشد. سعی و اهتمام مسئولان این شرکت، معرفی و عرضه تجهیزات آتش نشانی، شارژ  و فروش انواع خاموش کننده ها، نوع سازی، شات پلاست و رنگ آمیزی انواع سیلندرها، شیرهای آتش نشانی و قطعات دیگر و نصب سیستم های اعلام و اطفا حریق و تجهیز و تعمیر خودروهای آتش نشانی با بهترین کیفیت

برای ارتباط با این شرکت می توانید از طریق شماره های ۰۲۱۳۳۵۰۰۱۵۴ |  ۰۲۱۳۳۵۰۰۴۶۹  | ۰۹۰۱۳۷۴۰۱۱۶  | ۰۹۱۲۶۰۸۱۱۷۱ تماس حاصل فرمایید یا به وبسایت آنها به آدرس اینترنتی https://mahangostarhamgam.com/ مراجعه کنید و انواع محصولات را مشاهده نمائید.

خروج از نسخه موبایل