علت کم شدن مخازن زباله در برخی محلات تهران چیست؟

شهردار منطقه ۱۰ در گفت‌وگو با آنا تشریح کرد؛

علت کم شدن مخازن زباله در برخی محلات تهران چیست؟

اخ الصنایع گفت: نگاه مجموعه مدیریت شهری در دوره فعلی، کم کردن تعداد مخازن زباله در سطح شهر تهران است تا بتوانیم بحث تحویل زباله در ساعت مقرر و اجرای طرح نوماند را برای تفکیک زباله از مبدأ را توسعه داده و محقق کنیم.

مهدی اخ‌الصنایع شهردار منطقه ۱۰ تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: منطقه ۱۰ در بحث حوزه نگهداشت شهری جزو مناطق خوب شهر تهران به شمار می‌آید و این را من نمی‌گویم بلکه این حرف مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران است.

وی در پاسخ به اینکه چرا در برخی از محلات این منطقه مثل محله تیموری سطل و مخزن زباله به تعداد کافی وجود ندارد، تصریح کرد: نگاه مجموعه مدیریت شهری در دوره فعلی، کم کردن تعداد مخازن زباله در سطح شهر تهران است.

شهردار منطقه ۱۰ در ادامه خاطرنشان کرد: با نگاه کم کردن تعداد مخازن زباله در پایتخت، بحث توسعه و اجرای طرح نوماند و تفکیک زباله از مبدأ یعنی تفکیک زباله‌ها از منازل را جایگزین کم شدن تعداد مخازن زباله فعلی خواهیم کرد.

تراکم جمعیتی منطقه ۱۰ ، چهار برابر تراکم شهر تهران 

اخ‌الصنایع همچنین یادآور شد: در جنبه دیگر نیز بحث تحویل زباله در ساعت مقرر مطرح است و در حال حاضر داریم این رویکرد را جلو می‌بریم و سعی می‌کنیم ان شاالله، فضا را در سطح شهر تهران مدیریت کنیم و برای همین بحث تعداد مخازن زباله را با خلاصه فضای مدیریتی و با یک نگاه دقیق کم می‌کنیم که ان شاالله به شرایط مطلوب برسانیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا در برخی محلات منطقه ۱۰ مثل کمیل، هفت چنار، تیموری و … تعداد سطل زباله کم است، تاکید کرد: بحث وجود مخازن و سطل‌های زباله در هر محله بر اساس تراکم جمعیت است و ما ۴ برابر میانگین تراکم شهر تهران در منطقه ۱۰ تراکم جمعیتی داریم و این مسئله به این مفهوم است که حوزه نگهداشت این منطقه باید ۴ برابر فعال‌تر باشد و کار بیشتری را در این حوزه دارد.

شهردار منطقه ۱۰ همچنین اضافه کرد: در خیلی از مواقع مخازن زباله در محلات مختلف ظرف ۳ ساعت پر می‌شوند و خوشبختانه با ارتباط خوبی که با شهروندان خوب منطقه و مجموعه مدیریت شهری به وجود آمده، با تماس شهروندان ما نسبت به فوریت به تخلیه و خالی کردن مخازن اقدام می‌کنیم و نظافت شهر را انجام می‌دهیم.

خروج از نسخه موبایل