فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

آفتاب‌‌نیوز :

هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، پیش بینی کرد که دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه ناپایدار مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۹ و در فراساحل نیز تا ۱۲ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل گیری امواج تا ۱.۱ متری در مناطق ساحلی و در فراساحل نیز تا ۱.۷ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی، احتمال خطر غرق شدن شناگران و قایق های سبک و تفریحی، احتمال آسیب دیدن شناورهای متوسط واختلال در فعالیت شناورهای صید کیلکا را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار عنوان کرد.

هواشناسی مازندران در این اخطاریه علاوه بر ممنوع بودن شنا و غواصی در طی این مدت، نسبت به تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی وصید پره و کیلکا و فعالیت شناورهای متوسط هشدار داد.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران طی امروز و فردا ابری، در ارتفاعات مه آلود، گاهی با رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی کرد و مقدار بارندگی در ارتفاعات بیشتر خواهد بود.

روزهای پنجشنبه و جمعه آسمان مازندران نیمه ابری تا ابری به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات استان با رگبار پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل