قرارداد ویلموتس خیلی هم «خوب» بود/ نمی‌توانم خیلی چیزها را بگویم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

پتروشیمی |نظرسنجی |هلند

مهدی تاج با اشاره به روند انتخاب سرمربی تیم ملی ، مهدی تاج با اشاره به سکوت هفته های گذشته گفت: به دلایلی ما سکوت کردیم زیرا جنگیدیم و اگر صحبت کردیم وکلا از او استفاده می کردند. بنابراین ، ما ساکت بودیم. ما هنوز در حال جنگ هستیم و هیچ رأیی گرفته نشد. لیگ نبود و مشکل کشور قرارداد ویلموتس بود. آب ، برق و قیمت ها تنظیم می شد و فقط قرارداد Wilmots باقی مانده است.

پس از نظرسنجی ، آقای كی بیش از 90٪ مردم به مربی خارجی رأی دادند. بسیاری نیز تصور می کردند که این روش کار نمی کند. ایده این بود که یک مربی جوان و به دنبال باید جوان تر شود و لیگ را بیشتر ببیند و بیشتر سفر کند.

وی ادامه داد: “این خواسته مردم بود. همه به سراغ افرادی رفتند که کاری نداشتند و می توانستند بیایند و دوم اینکه به کسانی که عقد قرارداد داشتند”.

تاج خاطرنشان کرد: مربیان زیادی توسط فدراسیون فوتبال تحویل داده می شوند. لوران ، دالیک ، برانکو ، لوپتگی ، ویلموتز ، هیرو ، بلان نیز ارائه شده بودند ، برخی از آنها زیاد بودند. ما به سه مورد آنها رفتیم. اولین کسی که با او آشنا شدم خودم بودم. قرارداد وی 3.3 میلیون یورو بود و ما توافق کردیم که 20 روز برای مذاکره به او بدهیم ، اما پدرش گفت که به دلیل سرطان نمی تواند بیاید.

رفقای ما رفتند و با رنارد صحبت کردیم. قرارداد وی 2 میلیون و 200 هزار یورو بود. وی گفت که پس از جام ملت های آفریقا به ایران می آید زیرا با مراکش قرارداد دارد. شاید ما گفتیم که او قهرمان آفریقا در مراکش خواهد شد. بنابراین ، ما از آینده او مطمئن نبودیم. بنابراین لغو شد.

حضرت مهدی (ع) ادامه داد: سپس به سمت آقای ویلموتس رفتیم. در سفارت هم صحبت کردیم. برخی انتقاد کردند که چرا به خارج از کشور رفتید و مذاکره کردید. در عین حال ، کشور ما سرزمینی در سفارت ایران در هر کشور است. ما در سفارت ملاقات کردیم و به توافق اولیه رسیدیم.

تاج درباره اتحادیه فرهنگی و صنفی ایران در هلند و آوردن سرمربی به فدراسیون فوتبال گفت: “این باشگاه نامه ای به وزارت ورزش نوشت که آقای وزیر برای تحقیق و اطلاع رسانی روی این نامه نوشت.” این مطابق با همه پیشنهادات از جاهای مختلف بود. شش یا هفت مکان دیگر به آقای سلطانی فر نوشت و گزینه های خود را ارائه داد ، اما او فقط به فدراسیون اطلاع داد.

رئیس جمهور پیشین فدراسیون فوتبال ادامه داد: سرانجام این پیشنهادات توسط کمیته فنی فدراسیون مورد بررسی قرار می گیرد. همه مربیان این را توصیه نمی کنند. من نامه وزارت ورزش را توصیه‌ای و فقط یک پاراگراف نمی دانم. درست نیست که بگوییم این اتحادیه منجر به مذاکره با Wilmots شد.

تنها در پاسخ به این سؤال كه آیا وی با Wilmots گفتگوهای نزدیك داشته است ، گفت: “كسی كه انگلیسی را خوب بلد بود با ما بود زیرا ویزای شینگن داشت و او با ما بود. او می گوید.

مهدی تاج درباره قراردادش با کی روح و اختلافاتش با ویلموتز گفت: “در آوریل 1998 ، کل فدراسیون فوتبال را برای اعتراض به قرارداد کی روش بسیج کردم.” توافق با ویلموتس حاصل تلاش مسئولان فدراسیون بین المللی ، رئیس کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا ، آقای بیگلری بود که مثال خوبی برای ما گذاشت.

رئیس فدراسیون درباره شخصی که با او در سفارت بلژیک بود گفت: “آنها به تیم ملی علاقه داشتند و همه بازی های تیم ملی را از جیب خودشان گذراندند و آمدند.” درست نیست که او یک بازرگان قند بود و پدرش در شکر کار می کرد.

وی همچنین درباره چرایی حضور این شخص با معاون وزیر ورزش توضیح داد: آقای زنجانی طبق اطلاعاتی که از این قرارداد دریافت کردند با ما بودند.

در مورد شماره قرارداد ویلموتز ، مهدی تاج گفت: “در ابتدای مذاکرات ، آنها گفتند که 2.5 میلیون یورو می خواهند و ما سرانجام با 2 میلیون و 200 هزار یورو به توافق رسیدیم.” سوال ما این است که مربی جهان ویلموتس چه مدت است؟ او نوزدهمین مربی جهان است. ما پیشنهاد او را پذیرفتیم. اگر اشتباه کنیم باید مقصر باشیم.

رئیس جمهور پیشین فدراسیون فوتبال ادامه داد: “ما فکر می کردیم ویلموتس معمار فوتبال بلژیک است. در زمان او ، فوتبال بلژیک سومین جهان بود و اکنون در جهان اول است. اگر ویلموتس در دقیقه 94 مقابل عراق گل نمی کرد ، همه اکنون او را می ستایند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ویلموتس 2 میلیون و 200 میلیون یورو ارزش دارد یا خیر ، گفت: “بله ، من معتقدم که ارزشش را دارد و خوب است.

حضرت مهدی (ع) ادامه داد: وقتی در ابتدای قرارداد بعضی از افراد ما را مشت کردند ، کدام مربی را آوردید؟ کی روش حدود 21 میلیون دلار برای فوتبال ایران به ارمغان آورد. از این تعداد 10 میلیون دلار برای اردوها و کادر فنی و مابقی برای مشکلات فوتبال هزینه شده است.

وی با اظهار اظهارات جواد نکونام مبنی بر اینکه او می تواند کی روش را با هزینه کمتر از یک میلیون دلار پس انداز کند ، گفت: “من در مورد آن نمی دانم.” کی روچ با کلمبیا قراردادی 3 میلیون دلاری امضا کرد ، اما کسی به انتقاد از رئیس فدراسیون نرفت. هیچ کس نگفته است که چرا سرمربی تیم ملی فوتبال 1.4 میلیون دلاری ایران با کلمبیا قرارداد 3 میلیون دلاری امضا کرده است.

در مورد نتایج ویلموتس ، رئیس جمهور پیشین فدراسیون فوتبال: “ما 5 گل مقابل سوریه به ثمر رساندیم و همه می گفتند که ما حمله کردیم. سپس یک به یک با کره به تساوی کشیدیم. سپس ما هنگ کنگ را شکست دادیم و یک گل دیگر به ثمر رساندیم ، اما وقتی نتوانستیم بر بحرین و عراق پیروز شویم ، اوضاع بدتر می شود.

مهدی تاج با بیان اینکه 20 درصد از سود جام جهانی به کی روش داده می شود اظهار داشت: این کار توسط هیئت مدیره فدراسیون فوتبال به محترم کی روش پرداخت می شود.

وی در مورد پاداش پرداختی به ویلموتز گفت: “اینها در معامله هم هستند!” چند بازی رسمی داریم؟ ما برای برنده شدن یا ترسیم مسابقات دوستانه هزینه ای پرداخت نکردیم. البته در زمان کی-روش هزینه آن پرداخت می شد. چگونه این پول را بدست آوردیم؟ از همان عدد و رقمی که ایران بدست آورد!

وی درباره شکایت خود در مورد تاج ویلتوتس و خاتمه قراردادش گفت: “هر مربی که ما را به جام جهانی ببرد پول زیادی کسب می کند.” قرارداد ویلموتس با ما این بود که تا فینال جام جهانی قطر با او قرارداد داریم. در حالی که کی روح یاران زیادی داشت ، او نیز دو نفر داشت.

یکی از دلایلی که این شماره را بستیم استخدام 11 معاون و دو دستیار بود. ویلموتس نمی توانست پنج یا شش ماه از ما پول بگیرد. او قبل از مسابقه ایران و عراق نامه‌ای را برای ما نوشت و درخواست پول کرد. ما فکر کردیم که در فیفا پول داریم و نامه هایی داشتیم که از ما می خواستند بپردازیم. ما در آن زمان تحت تحریم بودیم ، اما فیفا گفت ما دیگر نمی توانیم به شما پول بدهیم. ما بیش از 10 نامه به فیفا نوشتیم که از شما خواسته اند به ویلموتز پول بدهید ، اما آنها امتناع کردند و هنوز حل نشده است.

وی گفت: “ما این کار را تمام نکردیم” ، وی توضیح داد که چرا ویلیموتس 2 میلیون دلار قبل از بازی مقابل عراق پرداخت کرد. اگرچه ما نوشتیم که یکی از پیروزی های ما فسخ قرارداد ویلموتس است ، اما فدراسیون آن را فسخ نکرد. با وجود همه مشکلات ما ، ما توانستیم این پول را به حساب Wilmots در ترکیه انتقال دهیم.

حضرت مهدی (ع) فرمود که شما 150،000 دلار برای انتقال این پول هزینه کردید: “چه کسی این حرف را زد؟” این اصلا درست نیست. (تاج خشمگین بود و به شدت واکنش نشان داد). طبق گفته خزانه دار فدراسیون ، انتقال صفر بود.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: “من این را تأیید می كنم.” از شركت پتروشیمی Shasta كه دو میلیون یورو به حساب ویلموت سرمایه گذاری كرد. در کشور ما یک دفتر مرکزی به نام ستاد تحریم وجود دارد که از اعضای مختلف تشکیل شده است. یکی از مصوبات این است که فدراسیون فوتبال از شرکت وام می گیرد.

وی با بیان اینکه ویلموتس یک قرارداد دو نسخه دارد و فدراسیون فوتبال کلاه خود را روی سر من گذاشته بود ، گفت: اصلاً چنین نیست و آنها خودشان این قرارداد را امضا کردند. ما به Wilmots پرداخت کردیم و 300،000 یورو به فیفا و Wilmots اضافه کردیم تا بتوانیم پول را پس بگیریم.

“نظر ما این است که اگر آقای ویلموتس فاکتور جدیدی را پیشنهاد کند – حقوق و دستمزد گره خورده است – مثلاً من رفتم و دیدم سردار یا طارمی بازی می کند. و این یک عامل هزینه است. اگر آنها با مبلغ دقیق مبلغ جدیدی را وارد کنند ، می توان آن را پرداخت کرد.

وی ادامه داد: “ما دو نامه به فیفا نوشتیم و گفتیم که او دو میلیون یورو دریافت کرده ، سپس آمد و روی نیمکت تیم ملی نشست. ما سه بار نوشتیم که ما این فسخ را قبول نکردیم و مجبور شدیم برگردیم. وکلای فدراسیون فوتبال معتقدند که عجله ما به فیفا رسیده است. سه نامه ای که ارسال کردیم

تاج ادامه داد: “ویلموتس همچنین در قراردادی که تماشا کردیم از فریب استفاده کرد ، اما اکنون نمی توانم درباره آن صحبت کنم.

خروج از نسخه موبایل