ماجرای تروریستی شاهچراغ

حرم مطهر سید السادات الاعظم برادر امام هشتم و شهر شیراز همواره مورد توجه دوستاران ائمه و خاندان اسمت و طهارت بوده است و با وجود تور ارزان استانبول و دیگر مکانهای سیاحتی این مکان مقدس مورد استقبال مشتاقان قرار گرفته است.

استانبول |اعدام |امنیت

در این چند روز اخیر شاهد حمله تروریستی به زائران این مکان مقدس بودیم که به دنبال این حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ به سرعت تحت کنترل درآمد، پاکسازی و ایمن سازی شد و چنانکه مدیر روابط عمومی آستان مقدس شاهچراغ (ع) گفت: این حرم برای برپایی نماز صبح فردا مهیا می‌شود.

مسئولان این آستان مقدس اعلام کردند که اکنون وضعیت حرم مطهر عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

خیابان‌های منتهی به حرم مقدس نیز برای ایجاد امنیت بسته شده و مفازه‌ها و بازارهای پیرامون حرم نیز بسیار زوذتر از ذیگر شبها و بلافاصله پس از این حمله تروریستی تعطیل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس احمدبن موسی (ع) نیز این اقدام را یک اقدام تروریستی ناموفق خواند و گفت: این حرکتی کور بود که عاملان آن می‌خواستند برای گرفتن انتقام انجام دهند و البته از نظر ما یک حرکت ناکام تروریستی محسوب می شود

او یادآور شد: بعد از اینکه ۲ نفر از عناصر تروریستی حمله سال گذشته اعدام شدند، تهدید کردند که انتقام می گیریم.

شرکت سیوان دشت اظهار کرد: اینها نمی توانند ببیند که یک مرکز دینی این گونه مورد توجه قرار دارد و انشاءالله خداوند عنایت کند نور اهل بیت عصمت و طهارت روز به روز روشن تر شود.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ گفت: این بارگاه منور یک مرکز معنوی دینی ویژه و مورد توجه عموم مومنان است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی محسوب می شود.

به دنبال این حادثه، رئیس جمهور با تسلیت این حادثه از وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و قضایی خواست با سرعت و دقت، دست‌های آشکار و پنهان این جنایت شقاوت‌آمیز را شناسایی و به سر پنجه عدالت بسپارند تا به مجازات جنایات ننگین خود برسند.

دادستان کل کشور هم در پیامی ضمن محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ(ع)، دستور رسیدگی ویژه به پرونده و برخورد قاطع با عامل یا عاملان این جنایت را صادر کرد.

خروج از نسخه موبایل