«معاینه گروهی در مطب‌ها» صدای این مقام مسئول را درآورد

بیمارستان |حقوق |خانواده

دکتر محمد طیب صحرایی در نشست کاری با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونین این مجموعه، عنوان کرد: در گذشته در شهر کرمانشاه پزشکان بنگلادشی و هندی بدون هیچ ارتباط کلامی بیماران را مداوا می‌کردند، ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی بیمارستانهای کرمانشاه در حال خدمات رسانی به بیمارانی از کشورهای مختلف منطقه هستند و این مایه افتخار است.

وی خاطرنشان کرد: البته در کنار این موفقیت‌ها باید کاستی‌ها و مشکلات موجود در بیمارستانها و مراکز پزشکی و درمانی هم شناسایی و برطرف شوند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه رعایت عدالت، حفظ کرامت، رعایت منزلت و حقوق بیمار در مطب های پزشکی و مراکز درمانی استان موجب آرامش خاطر خانواده ها و ایجاد رضایتمندی در مردم می‌شود، یادآور شد: یکی از دلایل مراجعه بیماران کرمانشاهی به شهرهایی مانند تهران علاوه بر نیاز به خدمات ویژه، رعایت کرامت بیمار و کسب رضایتمندی بیشتر است.

صحرایی بانوان را یک بخش بسیار مهم از جامعه دانست و گفت: حقوق و حریم شخصی بانوان گرامی باید در مراکز درمانی و بیمارستان ها کاملا رعایت شود و خانواده ها در این زمینه آرامش خاطر داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از معاینه گروهی در برخی مطب‌های پزشکی، آن را ناقض حقوق و کرامت بیماران دانست و خواستار رسیدگی جدی دانشگاه علوم پزشکی استان برای ساماندهی این موضوع شد.

وی تاکید کرد: در مجموعه‌های خدمات درمانی مانند اورژانس‌ها، بخش بستری بیمارستان‌ها، مطب‌های پزشکی، درمانگاه های شبانه روزی و … باید در ساعات فعالیتشان، پزشکان و همکاران خانم برای ارائه خدمات به بانوان مراجعه کننده مستقر باشند و بیماران خانم مطمئن باشند که حریم‌شان حفظ می‌شود.

استاندار کرمانشاه همچنین عنوان کرد: متاسفانه برخی اقلام دارویی در داروخانه‌ها موجود است، ولی عرضه آن به بیماران در برخی داروخانه‌ها رعایت نمی‌شود که پیگیری آن ضروری است.

وی در ادامه بر ارتقای کیفیت علمی و آموزشی و خدمات ارائه شده به دانشجویان خارجی در مجموعه‌های دانشگاهی استان تاکید کرد و گفت: تراز خدمات ارائه شده به دانشجویان خارجی که از کشورهای منطقه در دانشگاه‌های ما تحصیل می کنند باید در سطحی باشد که آنها پس از فارغ التحصیلی به حضور در دانشگاه‌های کرمانشاه افتخار کنند و این رضایتمندی و افتخار برای نظام آموزشی ما ارزشمندتر از آمار بالای دانشجویان است.

در پایان این نشست مقرر شد مجموعه علوم پزشکی استان پنج برنامه اجرایی را که کرامت بیماران را ارتقاء می دهد، مشخص و طی سه ماه آینده در مرحله اجرا قرار گیرد.

همچنین مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی برای ارتقای محسوس کیفیت خدمات و ایجاد رضایت در بیماران زن و مرد در بیمارستانها و مراکز درمانی برنامه ریزی کند و طی سه ماه آینده چند اقدام اجرایی محسوس آغاز شود.

۲۳۳۲۳۳

خروج از نسخه موبایل