منتقدان جلوی سرعت بالای «فلش» را گرفتند

دلار |علم |فناوری

فیلم سینمایی «فلش» درحالی آماده اکران در سینما‌ها شده که منتقدان زیادی از رسانه‌های معتبر امتیاز پایینی به این فیلم داده اند و مدیران کمپانی «دی‌سی» را ناامید کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «فلش» یکی از شخصیت‌های محبوب کمپانی «دی سی» است که در طول سال‌های اخیر هم در فیلم‌های مختلف این کمپانی مثل «لیگ عدالت» حضور داشته و هم سریال مخصوص او تولید و پخش شده است. حالا، اما فیلم سینمایی اختصاصی این شخصیت با نام خودش «فلش» (The Flash) در حال آماده‌سازی برای اکران جهانی است، فیلمی که به نوعی از جدیدترین آثار ابرقهرمانی هالیوود به حساب می‌آید.

این فیلم، اما حواشی ریز و درشت متعددی داشته و پس از اکران‌های اولیه آن برای منتقدان، نظرات نسبت به آن بسیار متفاوت است. گروهی از منتقدان به دلیل حضور شخصیت‌های مختلف مثل دو نسخه از «بتمن» یا «فلش» از دنیا‌های موازی در این فیلم آن را اتفاقی خاص در دنیای ابرقهرمانی دی سی می‌دانند و برخی از منتقدان به دلیل درست روایت نشدن خط داستانی و استفاده از مسیری که پیش از این کمپانی مارول به خوبی آن را طی کرده (استفاده از سه نسخه مرد عنکبوتی در یک فیلم) به آن نمره پایینی داده‌اند.

اگرچه برخی بر این باورند که دلیل اصلی نمره پایین تعداد زیادی از منتقدان به فیلم «فلش» به دلیل اخبار منفی و مشکلات اخلاقی است که در رابطه با ازرا میلر، بازیگر نقش اصلی این فیلم سر زبان‌ها افتاده است. بازداشت چند باره به دلایل مختلف (از همراه داشتن ماریجوانا گرفته تا اتهاماتی مثل آدم ربایی، تهدید به مرگ و…) باعث بدنامی این بازیگر شده و این بدنامی قطعا تاثیرات منفی زیادی روی میزان استقبال از فیلم جدید کمپانی دی سی خواهد داشت.

طبق گزارشاتی که پیش از این منتشر شده، بودجه این فیلم ۲۲۰ میلیون دلار بوده، اما اخیرا اعلام شده رقم بودجه فیلم «فلش» ۱۹۰ میلیون دلار بوده، این رقم به همراه هزینه‌های پس تولید و مارکتینگ فیلم، کل هزینه‌های تولید «فلش» را به نزدیک ۳۳۰ میلیون دلار رسانده و حالا این اثر برای اینکه به سود دهی برسد، باید حداقل به فروش ۵۰۰ میلیون دلاری برسد، رقمی که به حمایت ویژه منتقدان و رسانه‌ها و البته طرفداران آثار کمیک نیاز مبرم دارد.

اما نمرات اولیه که پس از تماشای فیلم توسط منتقدان در رسانه‌ها و سایت‌های معتبر به ثبت رسید، شرایط این فیلم را بسیار دشوار کرده است. این فیلم در سایت روتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) از ۷۶ نقد، به عدد نه چندان خوب ۷۲ درصد رسیده است و در سایت متاکریتیک (Metacritic) نیز پس از ثبت نظر ۲۸ منتقد، توانسته ۶۰ درصد راضی کننده باشد.

به جز این دو سایت که جزو معتبرترین سایت‌های امتیازدهی منتقدان هستند، در مابقی رسانه‌های معتبر مثل هالیوود ریپورتر، گاردین، ورایتی، امپایر، یو اس اِی تودی، اسکرین دیلی، توتال فیلم، اینترتیمنت ویکلی و… نیز شرایط تقریبا به همین منوال است و بالاترین امتیاز این فیلم در آن سایت‌ها ۸۰ از ۱۰۰ است. کمترین امتیاز هم ۴۰ از ۱۰۰ است که واقعا عددی ناامیدکننده برای طرفداران محسوب می‌شود.

فیلم سینمایی «فلش» ۲۶ خرداد اکران عمومی خود را آغاز می‌کند و مدیران کمپانی دی سی امیدوار هستند با استقبال ویژه طرفداران و امتیاز بالا به این فیلم در سایت‌هایی که تماشاگران معمولی به آثار امتیاز می‌دهند، این نمرات پایین منتقدان تاحدودی خنثی شود. چون اگر این اتفاق رخ ندهد به احتمال فراوان شاهد یکی از شکست‌های بزرگ فیلم‌های ابرقهرمانی در سینما خواهیم بود.

خروج از نسخه موبایل