موسیقی راک چیست؟

برای موفقیت در نواختن یک ساز، اولین قدم این است که با سبک های مختلف موسیقی آشنا شوید تا بتوانید سبکی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید، سپس مناسب ترین ساز را بخرید و شروع به تمرین کنید. . یکی از محبوب ترین و محبوب ترین سبک های موسیقی در بین جوانان، موسیقی راک است که در دهه 50 در آمریکا متولد شد.

در این پست ما این سبک را به روشی جامع تر بررسی خواهیم کرد و بینشی در مورد تاریخچه این سبک ارائه خواهیم داد. برای دانلود بهترین آهنگ ها در این سبک، موزیک باران را دنبال کنید.

موسیقی راک چیست؟

سبک راک ژانر وسیعی از موسیقی پاپ است که در دهه 1950 ایجاد شد و در سراسر اروپا گسترش یافت. در ابتدا با نام راک اند رول شناخته می شد اما به مرور زمان به راک کوتاه شد. این سبک موسیقی دارای صدایی پیچیده و غالب با ضرب آهنگ خشن و پیشرونده و سازهایی مانند گیتار الکتریک است.

این موسیقی در اصل برگرفته از موسیقی غرب آمریکا و کشورهای آنها بوده و در دهه‌های اخیر از سبک ساده و رقصی به انواع سبک‌های صوتی، الکترونیک و تم شعر تبدیل شده است. تاثیر این استایل بر لباس و سبک زندگی افراد آن سن را در تصاویر دهه 90 می بینید.

تفاوت بین موسیقی پاپ و راک چیست؟

با وجود شباهت ها، این دو موسیقی در بیشتر موارد تفاوت های زیادی با هم دارند. در زیر تفاوت های این دو سبک محبوب را لیست کرده ایم:

1- تفاوت موسیقی و شعر

تفاوت این دو سبک شامل آهنگ ها و اشعار آنهاست. در موسیقی راک ترانه هایی را خواهید دید که حاوی اعتراض و خشونت هستند، در مقایسه با کلماتی که در موسیقی پاپ استفاده می شود، احساسی است. کلمات سنگی اغلب در زمینه های اجتماعی و سیاسی و همچنین در جنبش های سیاسی و فرهنگی استفاده می شود.

موسیقی پاپ به اندازه موسیقی کلاسیک محبوب است و در بسیاری از موقعیت ها پخش می شود.

2-تفاوت سازهای راک و پاپ

از آنجایی که اشعار و آهنگ های این دو سبک متفاوت است، سازهای استفاده شده در هر سبک متفاوت است. مانند گیتار الکتریک یا درام. نواختن سبک پاپ در آن از آلات موسیقی استفاده می شود که صدایی ملایم دارند و بر روحیه فرد تأثیر می گذارند.

3- تفاوت در نوع ملودی

برای انجام یک حرکت اعتراضی باید از موسیقی تهاجمی استفاده کرد، موسیقی سبک و سبک برای سبک راک مناسب نیست، در واقع در این سبک موسیقی با هارمونی خاصی همراه است چه سازهایی مانند الکتریک. گیتار و بیس و… بزنید و ریتم را تقویت کنید.

4- تفاوت در مفهوم

همانطور که گفته شد در راک شاهد سبکی اعتراض و خشونت خواهیم بود در حالی که موسیقی پاپ سرشار از شادی، شادی و در واقع نوعی آرامش است. علاوه بر شادی در سبک پاپ، در برخی موارد می توان جنبه غم انگیز را نیز مشاهده کرد. بنابراین مفهوم این دو سبک موسیقی متفاوت است.

تاریخچه موسیقی راک

این سبک موسیقی در دهه 50 محبوبیت داشت، بنابراین با این دهه شروع می کنیم تا با تاریخچه آن آشنا شویم.

دهه 1950: در اوایل دهه 1950، شرکت های بزرگ ضبط از سیستم ضبط مستقل برای پاسخگویی به خواسته های شبکه های تلویزیونی و رادیویی استفاده کردند. این سیاه، سفید و … محبوب شد، بنابراین سبک راک محبوب شد.

شروع این سبک آهنگ های بیل هیلی در اکران فیلم تخته سیاه جنگل بود و همه نوجوانان را به رقص واداشتند. بیگ جو ترنر، لیتل ریچارد، چاک بری، اورلی برادرز، الویس پریسلی، کریکتز و بادی هالی از محبوب ترین گروه های راک این دهه هستند.

موسیقی راک دهه 60: از آنجایی که این ژانر در دهه 60 سر و صدای زیادی به پا کرد، ما طرفداران زیادی از این سبک را دیده ایم، به خصوص در اواخر دهه که هنرمندان و گروه های جوانی مانند پینک فلوید ظهور کردند و دوباره این ژانر را محبوب کردند. در طول این دهه، موسیقی راک کلاسیک به زیرشاخه‌های بسیاری مانند راک فولک، جاز راک، بلوز راک، راک کانتری و راگا راک منشعب شد.

از محبوب ترین گروه های راک دهه 60 می توان به بیتلز، رولینگ استونز، پینک فلوید، لد زپلین، جفرسون ایرپلین، دی هو، بیچ بویز، کینکز و … اشاره کرد و از خوانندگان معروف این دهه می توان به باب دیلن، آزی آزبورن، جیمی اشاره کرد. هندریکس، اریک کلاپتون و دیوید بووی.

دهه 1970 این دهه نقش مهمی در سبک راک دارد و به عنوان دهه ظهور و گسترش این سبک موسیقی شناخته می شود. از آنجا که رویدادهای مختلف و تغییرات فرهنگی در این دهه باعث تغییرات زیادی در این سبک و سلیقه مردم شد، همچنین به دلیل اعتراضات جنگ ویتنام، موسیقی در زندگی مردم بسیار تاثیرگذار بود. از خوانندگان معروف این دوره می توان به لئونارد کوهن، جونی میچل، بلک سابث، لد زپلین و دیوید بووی اشاره کرد.

در کشور ایران در اواخر آن دهه که در آستانه انقلاب اسلامی بود. موسیقی راک نیز طرفداران زیادی پیدا کرد و افراد مشهوری چون کروش یغمایی، فرهاد مهراد و فریدون فروغی در این سبک حضور فعال داشتند.

دهه 80 و 90: در این دهه که شاهد ظهور تجهیزاتی مانند سی دی، ضبط دیجیتال و غیره بودیم، هنرمندان مختلفی این سبک را در پیش گرفتند و به مرور زمان کنسرت برگزار کردند و در نتیجه موسیقی راک نیز شناخته شد. در کشورهای اروپایی و آمریکایی زنانی مانند جون جت، نانسی ویلسون و… آنها وارد عرصه موسیقی راک نیز می شوند.

قرن بیست و یکم: در این قرن موسیقی پاپ راک طرفداران زیادی پیدا کرد و افراد زیادی در این زمینه فعالیت کردند. هنرمندان و خوانندگانی که در این سبک کار کرده اند عبارتند از: Avril Lavigne، Dave Grohl، Kelly Clarkson، Amy Lee، Tom York و Hayley Williams.

خروج از نسخه موبایل