نزدیک شدن اقیانوس اطلس‌شمالی به “نقطه اوج”/ تغییر ناگهانی آب‌وهوا در اروپا در راه است؟

مطالعه مدرنیته را نشان می دهد.

اروپا

یک مطالعه کوچک درباره عصر یخبندان اطلاعات جدیدی را در مورد سیستم آب و هوایی اقیانوس اطلس شمالی نشان می دهد که ممکن است جان انسان ها را به خطر بیندازد.

به گزارش خبرگزاری دانمارک و فناوری به نقل از (سایتکه دیلی)، این یافته ها نشان می دهد که پیش از عصر یخبندان کوچک، سیستم آب و هوای اقیانوس اطلس شمالی انعطاف پذیری خود را از دست داده و ناپایدار شده و به طور بالقوه او را مجبور به « به حالت جدید و خنک تر تغییر دهید.

دانشمندان صدها پوسته را مورد بررسی قرار داده اند تا مشخص کنند چگونه سیستم آب و هوای اقیانوس اطلس شمالی قبل از عصر یخبندان کوچک به “نقطه اوج” خود رسیده است.

در طول عصر یخبندان کوچک، دوره های سرد شدن منطقه، به ویژه در اقیانوس اطلس شمالی، برای قرن ها ادامه یافت و در حدود سال 1850 پایان یافت.

یک نظریه قدیمی ادعا می کند که دوره اولیه خنک شدن با “بازگشت یخ از دریا به اقیانوس” حفظ شده است. با گسترش یخ دریا، جریان های اقیانوسی کاهش یافت که به نوبه خود جریان آب گرم از جنوب را کاهش داد.

دانشگاه آکتر مطالعه جدیدی را انجام داد که با استفاده از پوسته های کوهوگ که می توانند چندین صد سال زنده بمانند، بررسی کرد که چگونه اقیانوس ها تغییر کرده اند و چگونه به تغییرات خارجی واکنش نشان داده اند.

پوسته اقیانوس

نتایج نشان می دهد که سیستم آب و هوایی اقیانوس اطلس شمالی انعطاف پذیری خود را از دست داده است (قابلیت بازیابی از تغییرات خارجی) و قبل از عصر یخبندان کمی ناپایدار شده است که ممکن است باعث تغییر آن به حالت مدرن و سردتر شود. علاوه بر این، به گفته کارشناسان، احتمال نزدیک شدن یک نقطه مرتفع جدید در اقیانوس اطلس شمالی وجود دارد که پیامدهای بزرگی برای آب و هوای منطقه خواهد داشت.

با توجه به اینکه دانشمندان هشدار داده اند که ممکن است به دلیل تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان به نقاط مرتفع در سراسر جهان نزدیک شوند، این به ما کمک می کند تا بفهمیم چگونه و چه زمانی نقاط مرتفع ایجاد می شوند.

Beatriz Arlano-Nava، نویسنده اصلی موسسه Exxtor Global Systems، می‌گوید: «یکی از راه‌های تشخیص اینکه یک سیستم به یک انتقال ناگهانی نزدیک می‌شود، کاهش سرعت آن در واکنش به تغییرات خارجی است. به عبارت دیگر، یک سیستم توانایی خود را برای بازگشت به حالت متوسط ​​خود از دست می دهد و در عوض می تواند به حالت جدید “نوک” کند.

دکتر پل هالوران، که یکی از مدیران این دوره بود، گفت: «در مورد اقیانوس اطلس شمالی قبل از عصر یخبندان کوچک، این از دست دادن انعطاف‌پذیری، سیستم را در برابر تغییرات ناگهانی آسیب‌پذیر کرد و به طور بالقوه شرایط آن عصر را آگاه کرد.» دوره. نوار یخ کوچک است.

پوسته اقیانوس

یک مطالعه جدید هشدار می دهد که آسیب پذیری سیستم آتلانتیک شمالی امروز یک مسئله حیاتی است، زیرا تحلیل های اخیر نشان می دهد که در طول قرن گذشته ناپایدار شده و ممکن است به نقطه اوج نزدیک شود.

پروفسور تیم لینتون، مدیر این مرکز، گفت: “آخرین تجزیه و تحلیل نشان می دهد که سیستم جریان های اقیانوسی در اقیانوس اطلس شمالی ممکن است اکنون دوباره در معرض خطر یک نقطه اوج به دلیل گرمایش جهانی باشد که منجر به تغییرات ناگهانی در آب می شود. و هوا در اروپا.»

تجزیه و تحلیل پوسته ها بر روی ایزوتوپ های اکسیژن و کربن و رشد پوسته متمرکز شده است که همه آنها می توانند به عنوان معیارهای تنوع زیست محیطی مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل