نشست تخصصی «اصطلاح‌نامه پزشکیِ مردمیِ ایران» برگزار می‌شود

نشست تخصصی «اصطلاح‌نامه پزشکیِ مردمیِ ایران» برگزار می‌شود

نشست تخصصی با موضوع اصطلاح‌نامه پزشکیِ مردمیِ ایران از سلسله نشست‌های تخصصی «ایران» و «ایرانی» در آیینه پژوهش‌های دانشگاهی توسط بنیاد ایران شناسی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاونت پژوهشی بنیاد ایران شناسی؛ با هدف شناسایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر ‏دانشگاهی در زمینه ‏ایران‌شناسی و معرفی شایسته‌تر آنها، سلسله‌ نشست «ایران ‏و ایرانی در آیینه پژوهش‌های ‏دانشگاهی» را برگزار می‌کند.

این برنامه باهدف حمایت از پژوهش‌های ایران‌شناسانه در ‏دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، و برجسته‌سازی آثار ‏ایران‌شناختی انجام می‌پذیرد و آثار برگزیده مرتبط با برنامه ‏پژوهشی بنیاد، در قالب کتاب منتشر خواهند شد.

گفتنی است؛ دهمین نشست از این برنامه، به ارائه دستاورد پژوهش «اصطلاح‌نامه پزشکیِ مردمیِ ایران» اختصاص دارد که با حضور پیام‌شمس‌الدینی دهنوی، دانش‌آموخته بنیاد ایران‌شناسی و جلال‌الدین رفیع‌فر، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران روز سه شنبه 19 تیرماه ساعت 10- 12 در بنیاد ایران شناسی برگزار می‌گردد.

در این پژوهش، دانش پزشکی مردمی ایران، در سفرنامه های اروپاییان، گزارشی از کوشش‌های ایرانیان برای تدوین فرهنگ‌های تخصصی و در این مورد خاص فرهنگ نامه‌های تخصصی واژگان پزشکی کوشش‌های این پژوهش را پشتیبانی می‌کند.‏ دبیری این جلسه را مسلم رضائی، پژوهشگر بنیاد ایران‌شناسی بر عهده خواهد داشت.‏

‏بنیاد ایران‌شناسی میزبان (حضوری و مجازی) علاقه‌مندان به مطالعات ایران و ایران‌شناسی در این نشست‌ها ‏است و به ‏شرکت‌کنندگان، گواهی حضور داده می‌شود.‏ ‏

خروج از نسخه موبایل