نیما شعبان‌نژاد؛ بی‌ادب و پرمدعا یا بامزه و کیوت؟

آفتاب‌‌نیوز :

به تازگی فصل دوم رئالیتی‌شوی جوکر آغاز شده. خب در این فصل شاهد تغییرات گسترده‌ای هستیم. احسان علیخانی به جای سیامک انصاری نشسته و برخی قوانین نیز تغییر کرده، اما تنها چیزی که تغییر نکرده، عدم حضور خانم‌هاست. جوکر اساسا مهمانانش را از بین کمدین‌ها انتخاب می‌کند و در بین مهمانان فصل جدید هم چنین فرمی تکرار شده و شاید تنها غیرکمدین این جمع، مجید مظفری باشد. اما در بین هشت شرکت‌کننده قسمت نخست، چهره‌ای حضور دارد که به کرات در آثار پلتفرم‌های نمایش خانگی حضور دارد. از نیما شعبان‌نژاد صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

نیما شعبان‌نژاد با خندوانه ظهور کرد. شاید همان همکاری نسبتا موفق با رامبد، پل حضور او در سایر مدیوم‌ها شد. اما درباره توفیق او در سینما و نمایش خانگی تردید زیادی وجود دارد، چون احتمالا آثاری که از او در ذهن مخاطب مانده باشد به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. کاراکتر هوشمند کامروا در «هیولا» و «دراکولا» و حضور به عنوان کمک‌مجری در اسکارِ مدیری، آشناترین تصاویری‌ست که از شعبان‌نژاد در ذهن مخاطبان نقش بسته است.

اما نکته‌ای که درباره شعبان‌نژاد اخیرا به چشم می‌خورد، نوع رفتاری‌ست که در رئالیتی‌شو‌ها بروز می‌دهد. خب طبیعتا رفتار در چنین ژانری که همه چیز با واقعیت مطابقت دارد، بیش از پیش مورد نقد قرار می‌گیرد و شعبان‌نژاد نیز از این قاعده مستثنی نیست. 

در همین رابطه کاربری به نام «ری ری» پرسشی را مطرح کرده:

“چرا هیچکس رو نیما شعبان‌نژاد کراش نیست؟ خیلی کیوت و بامزه ست که. “

نوع حضور او در برنامه اسکار ورای استایل بحث‌برانگیزی که برای حضور در این برنامه انتخاب کرده کمی با غرور همراه شده و مشابه چیزی نیست که از او در خندوانه به یاد داریم. در جوکر نیز او با استایلی متفاوت ظهور کرده و رفتار‌هایی که ارائه می‌دهد مخاطبان را درباره او تقریبا دو گروه کرده است. عده‌ای معتقدند که شعبان‌نژاد پرمدعاست و کمی هم از دایره ادب بیرون می‌زند و برخی دیگر او را بامزه و جذاب تلقی می‌کنند. 

این پرسش به محل بحث و گفتگوی برخی کاربران تبدیل شده که در ادامه با نظرات آن‌ها درباره شخصیت نیما شعبان‌نژاد همراه خواهیم شد:

پرشین نوشته: بی‌ادب و پرمدعاست، واقعا هر بار هرچی ویدیو می‌بینم از مصاحبش جز بی سوادی چیزی نمی‌بینم

مائده به استوری خود نیما شعبان‌نژاد اشاره کرده: بادبان‌ها رو بکشید به عقب برمی‌گردیم: 

آبانی: همه تصوراتتون از نیما درسته، ولی ایشون خیلی باادب و ملوسه. یکمم ضد حال. بقیش با‌خداست

سه‌شنبه: وایب عدم بلوغ عاطفی، رفتاری، فکری میده. ازین مدلای سمی که هی می‌گیره، می‌گیره، می‌گیره…، ولی هیچی نمیده. توجه نمی‌کنه، تعهد نمی‌ده، چیزی رو علنی نمی‌کنه. تهش هم خسته میشه و یهو غیبش می‌زنه.

آیدا: ایشون وایب اونایی رو می‌ده که ادعا می‌کنن تو باغ نیستن، ولی صاحب باغن. کل باغ و برنامه هم روی یه انگشت می‌چرخونن.

بینام: حرف زدنش خیلی زشته. بوی بی‌اخلاق بودنش تا اینجا میاد. تو برنامه مهران مدیری حرف می‌زنه یجوری میشم. کاش مریم امیرجلالی باهاش برخورد کنه.

مرجان: نیما شعبان نژاد مثال بارز یه آدم کیوت و بامزه ست.

دختر پیشرو: من نمی‌دونم چرا افرادی مثل نیما شعبان‌نژاد، بهرنگ علوی، امیر کاظمی و… فکر می‌کنن بامزه و جذابن. کلا کمدین‌های نسل قبل‌تر از اینا مثل مهران مدیری، رضا عطاران و حتی خود پژمان جمشیدی تو مصاحبه‌هاشون هم بداهه‌گویی‌های کمدی خلاقانه‌تری دارن. علتش واقعا نمی‌دونم چیه!

حامد: قضاوت از قیافه قطعی نیست؛ اما به من وایب یه رفیق بی‌مسئولیت ولو رو میده کِ اصلا باهاش خوش نمی‌گذره و بهت هم توجه نمی‌کنه فقط به فکر خودشه.

مشتری: هروقت این بشر شوخی می‌کنه دچار شرم نیابتی می‌شم، نوع شوخیاش یجوریه.

خروج از نسخه موبایل