هاشمی: باید ٢٧ تا ٢٨ مدال طلا در بازی‌های آسیایی ناگویا بگیریم/ نبود مالیات روی پاداش مورد بحث است

برگزاری جلسه هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان؛

هاشمی: باید ٢٧ تا ٢٨ مدال طلا در بازی‌های آسیایی ناگویا بگیریم  نبود مالیات روی پاداش مورد بحث است

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: توقع این است که در بازی‌های آسیایی ٢٠٢۶ ژاپن، بین ٢٧ تا ٢٨ و یا حتی بیشتر، مدال طلا بگیریم چون رقبای سختی در پیش داریم و از ما جلوتر هستند.

به گزارش خبرگزاری آنا، مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص برگزاری جلسه هیئت اجرایی این کمیته با حضور احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان گفت: امروز (شنبه) چهل و یکمین جلسه خود را با مقام عالی وزارت، آقای دنیامالی داشتیم. بحث‌های مختلفی مطرح شد و ایشان انتظارات خودشان از اعضای هیئت اجرایی رامطرح کردند. توقع بر این است که در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ژاپن، جایگاه خود را نسبت به دوره قبلی (رتبه هفتم) بهتر کنیم و برای رسیدن به این هدف، باید کار‌های زیادی انجام دهیم و بین ۲۷ تا ۲۸ و یا حتی بیشتر، مدال طلا بگیریم، چون رقبای سختی در پیش داریم و از ما جلوتر هستند. باید از برخی از کشور‌هایی مثل هندوستان و ازبکستان جلو بیفتیم و برخی از کشور‌ها مثل بحرین و کره‌شمالی رقیب ما هستند و می‌خواهند به ما برسند.  

وی ادامه داد: باید میزبانی و حمایت‌های ما هدفمند شود. همچنین در این جلسه صحبت شد که فدراسیون‌ها باید برنامه دقیقی برای آینده خودشان داشته باشند و بر اساس برنامه‌های خودشان، باید پیش‌بینی‌های خود را در خصوص بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۸ صورت‌بندی کنند. آقای وزیر هم دیدگاه و توقعات خودشان را گفتند و فرمودند که حمایت و پشتیبانی‌های من در این راستا خواهد بود.  

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: عمده اظهار نظرات بهم نزدیک بود و برای رسیدن به این هدف، کار سختی در پیش داریم؛ چه فدراسیون‌هایی که در گذشته مدال گرفتند و فدراسیون‌هایی که تا به حال مدال نگرفتند. کار برای همه سخت است، چون رقبا برنامه‌ریزی‌های خودشان را دارند.

وی در خصوص حسابرسی  کمیته ملی المپیک در سال ۱۴۰۲ گفت: این مسئله به تصویب اعضای هیئت اجرایی رسید، چون قبل از مجمع، ما باید حسابرسی سال قبل را به تایید و تصویب هیئت اجرایی برسانیم و مقرر شد که دعوت‌نامه مجمع را بدهیم و سیزدهم آذر که تاریخ برگزاری مجمع است، حسابرس گزارش را قرائت می‌کند و امیدوارم بتوانیم مصوبه مجمع را هم بگیریم. البته مصوبه امروز این بود که گزارش، مطلوب و منصفانه‌ای بوده است و در آن وفاقی هم وجود داشته است.  

هاشمی در خصوص پاداش ورزشکاران و کسر مالیات از این پاداش‌ها گفت: برخی از ورزشکاران می‌گویند که نباید روی پاداش، مالیات آن در نظر گرفته شود. این موضوع مورد بحث قرار گرفت و قرار شد برای این موضوع یک راهکاری در نظر گرفته شود و فرایند و گردش کاری دنبال کنیم و اعضا هم نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

خروج از نسخه موبایل