به گزارش خبرگزاری کردوار نیوز، فصل سوم گزارش سالانه دیتاک به موضوع مصرف رسانهای ایرانیان پرداخته شده است. یکی از بخشهای این فصل ۷ تیکه کلام و میم پرکاربرد کاربران ایرانی را بازگو کرده است.
میم، اصطلاحی برای توصیف موضوع، عقیده، رفتار، تصویر یا شوخی به سبک اینترنت و رسانههای اجتماعی است. میمها یک مفهوم یا تکیهکلام بودند که تبدیل به یک پدیده چند جنبهای شده و ساختار آنها به شکل چالشها (همانند چالش سطل یخ)، گیفها و ویدئوها تغییر یافته است.
میمها و تیکه کلامهایی که به آنها اشاره شده است، اغلب به شکل اتفاقی و به دلیل تفاوتهای طنزآمیزی سوژه ( لحن یا گویش، زبان بدن خاص، کلمات ابداعی و… ) شهرت پیدا کرده و برای مدتی به تیکه کلامی محبوب تبدیل میشوند.
- این تیکه کلامها صرفا محدود به محتوای متنی شبکههای اجتماعی هستند و میمهای تصویری و صوتی که بدون متن مرتبط، به اشتراک گذاشته شدهاند، در این بررسی قرار نگرفتهاند. (مانند ویدئو و آهنگ صادق بوقی)
- از میان ۲۰ تیکه کلام اول این فهرست، چهار مورد از متن ترانههای روز ساخته شدهاند.
- همچنین چهار مورد از این ۲۰ تیکه کلام مربوط به لهجه، لحن و یا اشتباه تلفظی کودکان است. این استقبال میتواند زنگ خطری برای رواج پدیده کودک کار مجازی باشد.
۲۲۷۲۲۷