وجود دو پارک فناوری، یک پارک اقتصاد دیجیتال و یک پردیس بزرگ هوش مصنوعی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری کردوار نیوز استان سمنان ، محمد رضا صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت در خصوص شهرک تخصصی سرمایه گذاری اقدامات خوبی در حال انجام می باشد که با ساخت آن، برکات خوبی در استان در حوزه اقتصادی حاصل خواهد شد.

یکی از مزیت ها و اقدامات خوب پیش روی استان، تکمیل پروژه خط آهن عبوری از شهرک صنعتی می باشد که نیاز است در انجام آن سرعت بخشند.

وی افزود :پروژه احداث ۲۴ ساختمان برای استقرار واحدهای فناور و دانش بنیان در محل شهرک صنعتی سمنان در حال انجام می باشد.

لازمه ی داشتن شهرهای هوشمند در استان، هوشمندسازی منازل و ساختمان ها برای حفظ انرژی و امنیت، هوشمندسازی گلخانه ها، معادن و… می باشد که می توان از آن طریق، برای صرفه جویی انرژی و افزایش راندمان استفاده کرد.

این زمینه در استان وجود دارد که استان سمنان پایلوت هوشمند سازی آپارتمان و دبیرخانه دائم نظام مهندسی ساختمان در این حوزه باشد.

محمدرضا صادقی ادامه داد :استان با توجه به ظرفیت موجود، دارای دو پارک فناوری و یک پارک اقتصاد دیجیتال و یک پردیس بزرگ هوش مصنوعی است که لازم است از این‌ ظرفیت ارزشمند به نحو احسن استفاده شود.

فرمانداران شهرستان ها در حوزه جذب سرمایه گذاران خارجی اقدامات موثر تر و تلاش بیشتری انجام دهند.

منطقه ویژه اقتصادی سمنان مانند منطقه ویژه اقتصادی شهرستان گرمسار ظرفیت مناسبی در حوزه سرمایه گذاری می باشد و از این رو لازم است سرمایه گذاران، به مناطق ویژه هم سوق داده شوند.

خروج از نسخه موبایل