اخبار جامعه

وقوع حریق گسترده در یک ساختمان تجاری

به گزارش شفاف، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از وقوع یک حریق گسترده در مرکز پایتخت خبر داد و گفت: ساعت ۴:۱۸ دقیقه بامداد امروز یک مورد حادثه آتش سوزی در یک ساختمان تجاری واقع در خیابان سعدی شمالی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی تهران گزارش و بلافاصله سه ایستگاه آتش نشانی با امکانات کامل و خودرو‌های پشتیبانی در مدت زمان سه دقیقه به محل حادثه رسیدند.

وی افزود: آتش نشانان پس از حضور در محل حادثه مشاهده کردند که در یک ساختمان ۷ طبقه “تجاری_انباری” در دو مغازه موجود در طبقه همکف که محل دپوی پارچه‌های چرمی جهت تهیه و تولید کفش بوده حریق رخ داده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی مطرح کرد: آتش از یکی از مغازه‌ها آغاز و به مغازه مجاور نیز سرایت کرده بود، اما در ادامه آتش به مغازه‌های سه طبقه فوقانی نیز سرایت کرد.
ملکی تصریح کرد: آتش نشانان در حداقل زمان ممکن، آتشی که به سه طبقه فوقانی سرایت کرده را مهار کردند. علی ایحال اگر نیرو‌های آتش نشانی با تاخیر به محل اعزام می‌شدند آتش به طبقات بالاتر و تمام نمای ساختمان نیز سرایت می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: به طور کلی در اماکنی که حجم گسترده‌ای از کالا و اجناس اشتعال زا موجود است در صورت بروز حریق در مدت زمان خیلی کوتاهی حریق کل مجموعه را دربر خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: خوشبختانه به علت تعطیلی ساختمان در ساعات وقوع حادثه افراد زیادی حضور نداشته وهمان چند نفر کارگری که در ساختمان سکونت داشتند به کمک نیرو‌های آتش نشانی به سلامت و سرعت از ساختمان خارج شدند.

ملکی در پایان خاطر نشان کرد: مشکل عمده این ساختمان که اغلب در ساختمان‌های تجاری_انباری وجود دارد دپوی اقلام و کالا‌ها در مسیر راهرو‌ها است که عملیات را در زمان حادثه برای آتش نشانان دشوار می‌کند. همچنین از دیگر معایب این ساختمان‌ها سقف‌های کاذب آن است که منجر به ایجاد گسترش حریق می‌شود.  

نمایش بیشتر