«پسرهای بد» خوب فروختند/ مردم از ویل اسمیت خشمگین نیستند

به گزارش خبرگزاری کردوار نیوز، «پسرهای بد: بران یا بمیر» سونی که چهارمین فیلم از مجموعه پلیسی ویل اسمیت و مارتین لارنس است، کارش را با افتتاحیه ۵۶ میلیون دلاری شروع کرد. این رقم که از نمایش در ۳۸۸۵ سینمای آمریکا به دست آمده ۴۸.۶ میلیون دلار هم در سینماهای دیگر کشورها فروخت تا مجموع فروش جهانی‌اش در ۳ روز نخست اکران به ۱۰۴.۶ میلیون دلار برسد.

آنلاین نوشت:این فیلم که چهارمین فیلم از «پسرهای بد» محصول ۱۹۹۵، «پسرهای بد۲» ۲۰۰۳ و «پسرهای بد تا ابد» ۲۰۲۰ است، اولین فیلم مهم اسمیت پس از زدن سیلی به کریس راک در مراسم اسکار ۲۰۲۲ است. موفقیت این فیلم نشان می‌دهد تماشاگران نسبت به اسمیت خشمگین نیستند و فیلم‌های او هنوز می‌فروشند.

اگرچه این فیلم رکوردی در مجموع این فیلم‌ها به جای نگذاشته و هنوز بالاترین فروش افتتاحیه متعلق به «پسرهای بد تا ابد» با ۶۲ میلیون دلار است، اما همین فروش موجب دلگرمی صاحبان سینماها می‌شود که فروش بلیت سینماهای‌شان در مقایسه با سال پیش در همین زمان ۲۶ درصد کمتر است. فروش سینماها در ماه می و ژوئن امسال بسیار کم بود و با وجود فیلم‌های پرفروشی مانند کمدی اکشن «فال گای» (بلاگردان) یونیورسال و «فیوریوسا» پیش درآمد علمی تخیلی برادران وارنر از مجموعه «مد مکس»، هنوز سینماها به فروش سال ۲۰۲۳ نرسیده‌اند و اکنون امیدوارند «پسرهای بد» در باقی‌مانده ماه ژوئن، با اکران فیلم‌های «درون بیرون۲» پیکسار که ۱۴ ژوئن اکران می‌شود و «یک مکان ساکت: روز اول» که ۲۸ ژوئن راهی سینماها می‌شود، بتوانند تا آگوست به آنجایی که باید باشند برسند.

تحلیلگران چند هفته آینده را هفته‌های سرنوشت‌ساز برای مثبت شدن فروش تابستانی می‌دانند.

تماشاگران فیلم در مقایسه با منتقدان به «پسرهای بد: بران یا بمیر» اقبال بیشتری نشان دادند و امتیاز «A-» را به آن داده‌اند، اما منتقدان در راتن تومیتوز ۶۴ درصد به آن امتیاز داده‌اند.

عادل الاربی و بلال فلاح کارگردانی فیلم چهارم را انجام داده اند و ۲ چهره مشهور این مجموعه را مجبور کرده‌اند تا خارج از مسیر قانون برای حل یک پرونده کار کنند. «بران یا بمیر» با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده و در همین گام اول هزینه خود را صاف کرده است. باید دید قسمت چهارم می‌تواند به فروش فیلم سوم یعنی «پسرهای بد تا ابد» برسد که با فروش با ۲۰۶ میلیون دلار در داخل و ۴۲۶ میلیون دلار در سطح جهانی عنوان پردرآمدترین قسمت را از آن خود کرده است، یا خیر؟

برخی منتقدان معتقدند کمدی اکشن‌های بسیار کمی به ۴ قسمت رسیده‌اند و معمولا شوخی‌ها کمرنگ و داستان‌ها تکراری می‌شوند اما اگر به خوبی از پس این کار برآیند، خوب هم ماندگار می‌شوند.

۲۲۰۵۷

خروج از نسخه موبایل