پژوهش افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری کردوار نیوز از سنندج، حامد قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان، در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتراستان، با اشاره به اینکه پژوهش نشان از زمان شناسی است، اظهار کرد: پژوهش در دانشگاه کردستان بسیار ضرورت دارد و باید برنامه هفته پژوهش پر بارتر و با عشق و علاقه توسط دانشجویان، اساتید و پژوهش‌گران برگزار شود.

وی شعار امسال هفته پژوهش را «پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم است»، عنوان کرد و افزود: پژوهش خالق موجودهای جدید است اعم از آنچه که وجود فیزیکی پیدا می‌کند یا آنچه که در ازهان نهادینه شده تا تحقق اهداف برنامه ای با ضریب اطمینان بیشتری صورت بگیرد درواقع ما نمی توانیم به مسائل و مشکلات جامعه غلبه کنیم مگر اینکه پژوهش را سرلوحه همه کارها قرار دهیم.

رئیس دانشگاه کردستان، بیان کرد: در دانشگاه کردستان بیش از 43 هزار نفر دانشجو مشغول به تحصیل است و قریب به هزار نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه های استان فعالیت و همچنین تعداد قابل توجه ای مدرس به طور رسمی در دانشگاه ها تدریس می کنند.

قادرزاده تصریح کرد: دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی اعم از مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که در استان حضور دارند چنانچه پژوهش را به عنوان اولویت در برنامه زندگی ادارای و کاری و شخصی خود قرار دهند مسلما می توانند در مسئله بیکاری منابع که یکی از آن نیروی انسانی است غلبه پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: ظرفیت موجود سرمایه های انسانی استان چنانچه مشغول به انجام پژوهش از نوع مسئله محور و پاسخگویی به مسائل و مشکلات استان و سطح ملی باشد قطعا موجب افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال خواهد شد.

رئیس دانشگاه کردستان، دلیل اصلی بیکاری در کشور را عدم استفاده از ظرفیت های موجود برشمرد و گفت: بیکاری موجود در کشور «بیکاری ساختاری و اصطکاکی و برخوردی» است لذا بیکاری ساختاری عدم تطابق بین مهارت های نیروی انسانی در اقتصاد و مهارت هایی است که کارفرمایان از آن ها می خواهند، دلیل اصلی این نوع از بیکاری تغییرات تکنولوژیکی در بازار است که مهارت های بسیاری از کارگران شغلی را منسوخ می کند که دانشگاه ها و دستگاه های دولتی می‌توانند کمک کننده این مهم باشد.

قادر زاده با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی ارزش ها را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: شناخت نیاز کمک کرده که منبع مورد استفاده به احسن وجوه به بالاترین سطح بهره وری رسانده شود.

46

خروج از نسخه موبایل